Η παγκόσμια αγορά smartphones παρουσίασε μείωση 6% στις παραδόσεις του γ’ τριμήνου καθώς οι κατασκευαστές δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση σε συνδυασμό με τις παγκόσμιες ελλείψεις σε ημιαγωγούς.
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της εταιρείας ερευνών Canalys, η Samsung εξακολουθεί να ηγείται της αγοράς κατέχοντας μερίδιο αγοράς της τάξης του 23%. Η Apple ξανακέρδισε τη δεύτερη θέση, με μερίδιο 15%, χάρη στην αυξημένη ζήτηση που εμφανίζουν τα μοντέλα της σειράς iPhone 13. Η Xiaomi, ακολουθεί στην τρίτη θέση με μερίδιο αγοράς 14%, ελάχιστα πίσω από την Apple, ενώ την κορυφαία πεντάδα συμπληρώνουν οι Vivo και Oppo με μερίδιο 10% για την κάθε μία.
Γλαφυρότατος είναι ο επικεφαλής αναλυτής της Canalys, Μπεν Στάντον, όταν σημειώνει ότι «ο λιμός των μικροτσίπ έφτασε πραγματικά».
«Η βιομηχανία παραγωγής smartphones παλεύει να μεγιστοποιήσει την παραγωγή συσκευών όσο καλύτερα μπορεί. Από την πλευρά του εφοδιασμού, οι κατασκευαστές μικροτσίπ ανεβάζουν τις τιμές σαν ένα αντί-κίνητρο στις υπερβολικά πολλές παραγγελίες, σε μία προσπάθεια να κλείσουν το κενό ανάμεσα στη ζήτηση και στην τροφοδοσία. Αλλά πέρα από αυτό, η κατάσταση με τις ελλείψεις δεν πρόκειται να βελτιωθεί μέχρι το 2022. Σαν αποτέλεσμα αυτού, και σε συνδυασμό με τα υψηλά μεταφορικά κόστη, τα brands αναγκάζονται να σπρώξουν επίσης τις τιμές των συσκευών προς τα επάνω», σημειώνει ο Στάντον στο σημείωμά του.
Παράλληλα, σημειώνεται από την Canalys ότι οι κατασκευαστές θα πρέπει να ευθυγραμμίζονται με αλλαγές της τελευταίας στιγμής σχετικά με τις προδιαγραφές των συσκευών και τις ποσότητες των παραγγελιών. Αυτό προκαλεί χαοτικές καταστάσεις και αναποτελεσματικότητα όταν θα πρέπει να ενημερωθούν μεταπωλητές και κανάλια διανομής.
Αυτές οι καταστάσεις, ειδικότερα όταν πλησιάζουν σημαντικές εκπτωτικές περίοδοι (όπως η Black Friday για παράδειγμα), προκαλούν σημαντική νευρικότητα στα κανάλια διανομής. Με δεδομένο ότι ήδη τα αποθέματα παρουσιάζουν ελλείψεις, η πρόσθετη ζήτηση ενδεχομένως απλά να μην μπορεί να καλυφθεί. Τέλος, η Canalys αναφέρει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να αναμένουν ότι φέτος «οι εκπτωτικές πολιτικές θα είναι σημαντικά λιγότερο επιθετικές», σε σχέση με προηγούμενα χρόνια.
Latest News
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Σχέδιο απαγόρευσης των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και στην Ελλάδα; - Τι εξετάζεται
Προωθούνται αυστηροί περιορισμοί στην πρόσβαση των παιδιών κάτω των 15 ετών στα social media
Πώς θα χτιστεί ο «Φάρος» του ελληνικού AI - Ο ρόλος του Υπερταμείου
Το έργο για τον «Φάρο» συνδέεται με την κατασκευή του εθνικού υπερυπολογιστή «Δαίδαλου» - Θα δημιουργηθεί θυγατρική που θα αναλάβει τη διαχείρισή του
Αποκαλυπτήρια για το «αλάνθαστο» κβαντικό μικροτσίπ της Google
Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, η Google είπε ότι βρήκε έναν τρόπο να συνδυάζει τα Qubits του τσιπ Willow, έτσι ώστε τα ποσοστά σφαλμάτων να μειώνονται καθώς αυξάνεται ο αριθμός των Qubits
Δημιουργείται στην Ελλάδα το AI factory «Pharos» - Το μήνυμα Μητσοτάκη
«Η Ελλάδα μία από τις επτά χώρες της ΕΕ που θα δημιουργηθούν «εργοστάσια» τεχνητής νοημοσύνης τόνισε ο πρωθυπουργός
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης - Η θέση της Ελλάδας
Η έρευνα βασίζεται σε ένα σύνολο δεδομένων που περιλαμβάνει πάνω από 30.000 γνωστές απατηλές οντότητες, αναλύοντας τα μοτίβα αναζήτησης της Google σε περιεχόμενο της BrokerChooser σε 56 γλώσσες
Τι είναι η αβοκέτα... και οι υπόλοιπες κορυφαίες αναζητήσεις στην Google των Ελλήνων
Στις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις των Ελλήνων στη μηχανή αναζήτησης της Google περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων πρόσωπα μέχρι αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων
Στο στόχαστρο των Βρυξελλών Google και Meta για «μυστικές διαφημίσεις»
Οι ρυθμιστικές αρχές ζητούν πληροφορίες για συνεργασία που παρακάμπτει τους κανόνες του γίγαντα αναζήτησης για ανηλίκους