
Τίτλοι τέλους γράφτηκαν χτες για την Alitalia, καθώς ύστερα από 75 χρόνια λειτουργίας η Alitalia είπε “arrivederci” με την Ιταλία να αποχαιρετά και ένα κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της.
Στην τελευταία πτήση της εταιρείας από το Κάλιαρι της Σαρδηνίας στη Ρώμη η συγκίνηση του πληρώματος και των επιβατών ήταν εμφανής.
«Ζήτησα από όλους στο πλήρωμα αυτόγραφο, να υπογράψουν στο απόκομμα του εισιτηρίου μου» δήλωσε μια γυναίκα που επέβαινε στην πτήση.
Σύμβολο της φινέτσας και της ιταλικής κουλτούρας γενικότερα, ήταν ο αγαπημένος αερομεταφορέας για τους επικεφαλής της ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας.

Ωστόσο η κακοδιαχείριση, οι λάθος στρατηγικές επιλογές αλλά και η συνεχώς αυξανόμενη ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους την οδήγησαν στην οικονομική καταστροφή. Έτσι, από το 2017 ήταν σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης.
«Ύστερα από 34 χρόνια το να αφήνεις μια εταιρεία για την οποία έχεις δουλέψει μια ζωή, που είναι σαν οικογένεια, είναι δύσκολο», είπε πιλότος της Alitalia.
Έτσι η Alitalia παραδίδει στον διάδοχό της, την Ita, μια εντελώς αυτόνομη εταιρεία που θα έχει το 1/4 των εργαζομένων της Alitalia. 2.800 από τους 10.000 εργαζόμενους και σχεδόν τα μισά αεροσκάφη.
Σημειώνεται πως το όνομά της Alitalia προέρχεται από την έκφραση «Ali d’ Italia», που σημαίνει «Φτερά της Ιταλίας».
H Alitalia ιδρύθηκε στις 16 Σεπτεμβρίου 1946 με όνομα Aerolinee Italiane Internazionali (Διεθνείς Ιταλικές Αερογραμμές), έμεινε όμως γνωστή ως Alitalia.
Ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στις 5 Μαΐου 1947, χρονιά κατά την οποία μετέφερε 10.000 επιβάτες. Η πρώτη πτήση της, έγινε με αεροσκάφος Fiat G-12 Alcione, μεταξύ Τορίνο και Ρώμης.
Η πρώτη πτήση εξωτερικού έγινε έναν χρόνο αργότερα, μεταξύ Μιλάνου και πόλεων της Νότιας Αμερικής.


Latest News

Η στιγμή του Big Bang για τις ευρωπαϊκές επενδύσεις - Τι βλέπει ο CEO του Deutsche Börse
Ο επικεφαλής του Deutsche Börse λέει ότι η ΕΕ πρέπει να εκμεταλλευτεί τη στροφή των επενδυτών σε αγορές εκτός ΗΠΑ

Deliveroo: Επιτέλους ανακοινώνει κέρδη - Τέλος στο «Flopperoo» (;)
Η εταιρεία ανακοίνωσε τα πρώτα κέρδη από την έναρξη λειτουργίας της, μετά τα δύσκολα χρόνια, που της έδωσαν το παρατσούκλι «Flopperoo»

Όταν οι μετοχές πέφτουν ο Μπάφετ διαβάζει... ποίηση - Οι στίχοι που προτιμά
Αν συμβεί μια μεγάλη βουτιά «προσέξτε αυτούς του στίχους» συνηθίζει να λέει ο Γουόρεν Μπάφετ

To δασμολογικό μπαράζ Τραμπ δοκιμάζει τα όρια των κεντρικών τραπεζών
Η επόμενη εβδομάδα κρίνεται κρίσιμη αναφορά με τη νομισματική πολιτική - Οι καθοριστικές αποφάσεις

Στο τιμόνι της LVMH για άλλα δέκα χρόνια ο Μπερνάν Αρνό;
Η LVMH θα επιδιώξει να αυξήσει το όριο ηλικίας για τον διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρό της Μπερνάρ Αρνό στην ετήσια γενική συνέλευση

Ψηφίζει στην Ελλάδα για νέο πρόεδρο η ΔΟΕ - Τα μεγάλα ερωτηματικά για το οικονομικό της μοντέλο
Δεν είναι λίγες οι κριτικές που δέχεται η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή για το μοντέλο λειτουργίας της και καλούν για μείωση εξόδων

Η μυστική επένδυση του Πόλσον - Το ιστορικό κτήριο των 10 ορόφων στη Ν. Υόρκη
Το χρέος των 40 εκατομμυρίων δολαρίων που αγόρασε ο Πόλσον χωρίς να γίνει αμέσως γνωστό

Μπορεί η Ευρώπη να τα βγάλει πέρα με μια Γερμανία που ξοδεύει χωρίς όριο;
Για να αποτρέψει τη Ρωσία, οι ειδικοί σε θέματα άμυνας πιστεύουν ότι η Ευρώπη θα πρέπει να δαπανά 3,5% του ΑΕΠ ετησίως για τις ένοπλες δυνάμεις της

Πλούσιους νέους Αμερικανούς αναζητά η Μποτσουάνα για τα διαμάντια της
Για να πουλήσει διαμάντια, η Μποτσουάνα αξιοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα οπως το Instagram και το TikTok

Η Ευρώπη αναζητά νέες διαστημικές συνεργασίες στην ταραχώδη εποχή Τραμπ
Η Ευρώπη θέλει να τονώσει την άμυνα της και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην άμυνα