Εάν κάποιος ταξιδέψει με το αυτοκίνητο περίπου μία ή δύο ώρες έξω από το Πεκίνο και τη Σαγκάη, θα συναντήσει πολλές σύγχρονες κινεζικές πόλεις. Ωστόσο, θα παρατηρήσει ότι αυτές οι πόλεις είναι στην ουσία άδειες.
Δεν είναι τυχαίο ότι, αυτή την στιγμή, σε όλη την Κίνα υπάρχουν περίπου 65 εκατομμύρια κενά διαμερίσματα, ένας αριθμός ο οποίος είναι ικανός να φιλοξενήσει το σύνολο του πληθυσμού της Γαλλίας!
Ο συγκεκριμένος αριθμός, μάλιστα, αντιστοιχεί στο 21% των διαθέσιμων κατοικιών. Εν ολίγοις, περισσότερα από το 1/5 των διαμερισμάτων στην Κίνα είναι… κλειστά.
Στη χώρα της Άπω Ανατολής, οι συγκεκριμένες πόλεις ονομάζονται «φαντάσματα» και αποτελούν απόρροια της έκρηξης του real estate, η οποία έλαβε χώρα τα προηγούμενα χρόνια και στήριξε εν πολλοίς το αναπτυξιακό θαύμα της Κίνας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, το 2019, η αξία του κλάδου των ακινήτων αριθμούσε 52 τρισ. δολάρια και ήταν σχεδόν διπλάσια σε σχέση με την αντίστοιχη των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με στοιχεία του moneyreview.gr, η πιο διάσημη πόλη – φάντασμα είναι το Ordos New Town ή αλλιώς το Kangbashi, το οποίο βρίσκεται κοντά στα σύνορα με τη Μογγολία.
Στις αρχές του 2.000, οι κάτοικοι ξεπερνούσαν το ένα εκατομμύριο. Από το 2016 και μετά, όμως, ξεκίνησε η ερήμωση, με τον πληθυσμό να μην υπερβαίνει τις 100.000.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, το φαινόμενο των πόλεων – φαντάσματα είναι μοναδικό στην Κίνα, καθώς δεν πρόκειται για εγκαταλελειμμένες πόλεις, με παλαιές εγκαταστάσεις και κτίρια.
Αντίθετα, πρόκειται για σύγχρονες πόλεις, με σύγχρονα κτίρια και εγκαταστάσεις. Το πρόβλημα, ωστόσο, έγκειται στο αρνητικό ισοζύγιο μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.
Κάθε χρόνο, ενδεικτικά, η Κίνα κατασκευάζει 15 εκατ. νέες κατοικίες, ένας αριθμός πέντε φορές μεγαλύτερος σε σχέση με τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
«Το πρόβλημα είναι ότι η Κίνα έχει υπερεκτιμήσει την προοπτική τής αστικοποίησης του πληθυσμού. Πόσοι ακόμη θέλουν να μετακινηθούν από μια αγροτική περιοχή σε μια αστική περιοχή;», διερωτάται ο Li Gan, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Τέξας.
Αυτήν τη στιγμή, το 61% του πληθυσμού ζει στις πόλεις, όταν πριν από δύο δεκαετίες κυμαινόταν μόλις στο 35,8%.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη