Ο αντίκτυπος στην αυτοκινητοβιομηχανία από την έλλειψη μικροτσίπ θα είναι μεγαλύτερος από ό, τι εκείνος από το κλείσιμο μονάδων εν μέσω πανδημίας.
Αυτό επισημαίνει ο Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανιών της Τσεχίας (AutoSAP), σύμφωνα με την οποία οι τσεχικές βιομηχανίες θα παράξουν 250.000 λιγότερα αυτοκίνητα από τα αρχικώς προγραμματιζόμενα, εξαιτίας της παγκόσμιας διαταραχής στην κατασκευή και προμήθεια ημιαγωγών. Αυτό μεταφράζεται σε απώλειες της τάξης των 9,14 δισ. δολαρίων (200 δισ. κορώνες) από τις μειωμένες πωλήσεις.
Διαβάστε επίσης: Οι ελλείψεις σε μικροτσίπ βάζουν απότομο φρένο στην Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Ζητάει, δε, από την κυβέρνηση να ενεργοποιήσει το πρόγραμμα που εφάρμοσε την περίοδο της πανδημίας με το οποίο αποζημιώθηκαν επιχειρήσεις για μισθούς εργαζομένων που απείχαν αναγκαστικά από τη δουλειά.
Η παραγωγή αυξήθηκε κατά 2,9% σε ετήσια βάση το εννιάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, σε 831.653 αυτοκίνητα. Ωστόσο, ήδη από τον Αύγουστο, η παραγωγή επηρεάστηκε σημαντικά, γεγονός το οποίο επιβεβαίωσαν τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα, η εγχώρια παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 53,1% τον Σεπτέμβριο σε ετήσια βάση, σε 56.157 αυτοκίνητα.
Η μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας, η Skoda Auto της Volkswagen, δήλωσε ότι θα περιορίσει σημαντικά ή θα διακόψει την παραγωγή στην Τσεχία από την επόμενη εβδομάδα, πιθανώς μέχρι το τέλος του έτους.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι η ραχοκοκαλιά της Τσεχικής οικονομίας, απασχολώντας 180.000 εργαζόμενους και αντιπροσωπεύει το ένα τέταρτο της βιομηχανικής παραγωγής.
Η SAP ανέφερε ότι 120 δισεκατομμύρια κορώνες σε έσοδα θα χαθούν από την κατασκευή αυτοκινήτων και άλλα 80 δισεκατομμύρια σε προμηθευτές ανταλλακτικών. Τα έσοδα των 200 δισεκατομμυρίων κορωνών ισοδυναμούν με περίπου 3,3% του αναμενόμενου ονομαστικού ΑΕΠ της χώρας φέτος.
Λιγότερο έχουν επηρεαστεί άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες με μονάδες συναρμολόγησης στην Τσεχία, όπως η Hyundai και η Toyota.
Latest News
Ράλι στη μετοχή της Honda φέρνει η συγχώνευση με τη Nissan
Τη Δευτέρα, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Nissan και Honda ανακοίνωσαν ότι έχουν ξεκινήσει επίσημες διαπραγματεύσεις για τη συγχώνευση
Economist: Θα καταφέρει η Lego να παραμείνει η πιο «κουλ» εταιρεία παιχνιδιών;
Δύο είναι οι μεγάλες προκλήσεις της Lego, σύμφωνα με τον Economist: να συνεχίσει με τον ίδιο επιτυχημένο ρυθμό και να γίνει πιο πράσινη
Η οικονομία πολέμου επιβραδύνει το εμπόριο με την Κίνα
Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στον σιδηρόδρομο είναι ενδεικτική των πιέσεων που υφίσταται η Ρωσία
Η Διώρυγα του Παναμά νέο γεωπολιτικό, οικονομικό κι εμπορικό μέτωπο
Ο Τραμπ προειδοποίησε ότι δεν θα αφήσει να πέσει η Διώρυγα του Παναμά σε «λάθος χέρια», αναφερόμενος στη συνεχώς αυξανόμενη επιρροή της Κίνας
Εκτός ελέγχου το δημόσιο χρέος της Γαλλίας
Τριπλασιάστηκε την τελευταία 20ετία, αυξήθηκε κατά 1 τρισ. ευρώ την τελευταία 10ετία και έφθασε το 113,7% του ΑΕΠ
Κοντά στα 4 τρισ. δολάρια η χρηματιστηριακή αξία της Apple
Οι επενδυτές στοιχηματίζουν ότι η δυναμική της τεχνητής νοημοσύνης θα φέρει στην Apple νέο κύκλο αύξησης των πωλήσεων για συσκευές iPhone
Η Gen Z διψάει για Guinness - Ξεμένει από αποθέματα η ιρλανδική μπίρα;
Είναι πραγματικές οι ανησυχίες για την εξάντληση της Guinness στη Βρετανία ή αποτελούν ένα κόλπο μάρκετινγκ;
Οι Βρετανοί ξοδεύουν περισσότερα αυτά τα Χριστουγεννα
Τα πολυκαταστήματα στη Βρετανία σημειώνουν αύξηση των πωλήσεων κατά σχεδόν 7%, ενώ η Visa αναφέρει ότι οι διαδικτυακές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 6,1%
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως