Ο αντίκτυπος στην αυτοκινητοβιομηχανία από την έλλειψη μικροτσίπ θα είναι μεγαλύτερος από ό, τι εκείνος από το κλείσιμο μονάδων εν μέσω πανδημίας.
Αυτό επισημαίνει ο Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανιών της Τσεχίας (AutoSAP), σύμφωνα με την οποία οι τσεχικές βιομηχανίες θα παράξουν 250.000 λιγότερα αυτοκίνητα από τα αρχικώς προγραμματιζόμενα, εξαιτίας της παγκόσμιας διαταραχής στην κατασκευή και προμήθεια ημιαγωγών. Αυτό μεταφράζεται σε απώλειες της τάξης των 9,14 δισ. δολαρίων (200 δισ. κορώνες) από τις μειωμένες πωλήσεις.
Διαβάστε επίσης: Οι ελλείψεις σε μικροτσίπ βάζουν απότομο φρένο στην Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Ζητάει, δε, από την κυβέρνηση να ενεργοποιήσει το πρόγραμμα που εφάρμοσε την περίοδο της πανδημίας με το οποίο αποζημιώθηκαν επιχειρήσεις για μισθούς εργαζομένων που απείχαν αναγκαστικά από τη δουλειά.
Η παραγωγή αυξήθηκε κατά 2,9% σε ετήσια βάση το εννιάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, σε 831.653 αυτοκίνητα. Ωστόσο, ήδη από τον Αύγουστο, η παραγωγή επηρεάστηκε σημαντικά, γεγονός το οποίο επιβεβαίωσαν τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα, η εγχώρια παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 53,1% τον Σεπτέμβριο σε ετήσια βάση, σε 56.157 αυτοκίνητα.
Η μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας, η Skoda Auto της Volkswagen, δήλωσε ότι θα περιορίσει σημαντικά ή θα διακόψει την παραγωγή στην Τσεχία από την επόμενη εβδομάδα, πιθανώς μέχρι το τέλος του έτους.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι η ραχοκοκαλιά της Τσεχικής οικονομίας, απασχολώντας 180.000 εργαζόμενους και αντιπροσωπεύει το ένα τέταρτο της βιομηχανικής παραγωγής.
Η SAP ανέφερε ότι 120 δισεκατομμύρια κορώνες σε έσοδα θα χαθούν από την κατασκευή αυτοκινήτων και άλλα 80 δισεκατομμύρια σε προμηθευτές ανταλλακτικών. Τα έσοδα των 200 δισεκατομμυρίων κορωνών ισοδυναμούν με περίπου 3,3% του αναμενόμενου ονομαστικού ΑΕΠ της χώρας φέτος.
Λιγότερο έχουν επηρεαστεί άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες με μονάδες συναρμολόγησης στην Τσεχία, όπως η Hyundai και η Toyota.
Latest News
Εσοδα 10,7 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο για την Telekom Italia
Ο CEO της Telekom Italia υποσχέθηκε πως η εταιρεια θα ανακοινώσει την απόφασή της για μέρισμα στις αρχές του 2025
Στο εδώλιο πρώην Γάλλος αρχικατάσκοπος που είχε προσληφθεί από την LVMH
Ο Μπερνάρ Σκουαρσίνι κατηγορείται ότι χρησιμοποίησε τον κρατικό μηχανισμό για να πάρει δουλειές από την LVMH
Ρεκόρ μετανάστευσης σημειώθηκε το 2023 στις πλούσιες χώρες του ΟΟΣΑ [διαγράματα]
Νέο ρεκόρ στη μετανάστευση για τις πλούσιες χώρες του ΟΟΣΑ - Εφτασε τα 6,5 εκατομμύρια πέρυσι
Ο Τραμπ αποκλείει τη συμμετοχή του Ντίμον στην κυβέρνηση - Η ανάρτηση στο Truth Social
«Ευχαριστώ τον Τζέιμι Ντίμον για την εξαιρετική του υπηρεσία στη χώρα μας!», έγραψε ο νεοεκλεγής Ντόναλντ Τραμπ
«Δεν θα βιαστούμε να μειώσουμε τα επιτόκια» διαμηνύει ο Πάουελ
Ο πρόεδρος της Fed προειδοποιεί ότι η πορεία προς τη μείωση του πληθωρισμού θα είναι «ανώμαλη»
Γαλλία και Ιταλία: Ανάγκη για ταχύτερη δημοσιονομική εξυγίανση - Ανάλυση Alpha Bank [γραφήματα}
Η ανάλυση της τράπεζας λαμβάνει υπόψη το δημοσιονομικό πεδίο που επικρατεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Οι 10 επικίνδυνες εβδομάδες στον κόσμο - Το «κενό» των ΗΠΑ
Τι βλέπει ο Economist για το «κενό» που θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν οι «αντίπαλοι» των ΗΠΑ - Η αναγκαία συνεργασία μεταξύ Μπάιντεν και Τραμπ
Η Κίνα «εξοπλίζεται» για εμπορικό πόλεμο με τον Τραμπ - Το «οπλοστάσιο» του Πεκίνου
Η κυβέρνηση του Σι Τζινπίνγκ είναι αποφασισμένη να μην βρεθεί απροετοίμαστη αυτήν τη φορά, όπως το 2016, κατά την πρώτη διακυβέρνηση Τραμπ
To στοίχημα των 625.000 ευρώ: Tα δύο σενάρια για τη μείωση των επιτοκίων
Τα τολμηρά στοιχήματα στην αγορά των δικαιωμάτων προαίρεσης που αφήνουν πίσω την παραδοσιακή μείωση των ευρωεπιτοκίων κατά 25 μ.β.
Επιτέλους, βάλτε φρένο στο «φρένο του χρέους»
Οι θιασώτες της δημοσιονομικής πειθαρχίας συνειδητοποιούν ότι δεν μπορούν να κυβερνήσουν με το «φρένο του χρέους» να τους δένει τα χέρια. Καιρός ήταν, σχολιάζει ο Γιάννης Παπαδημητρίου.