
Ο αντίκτυπος στην αυτοκινητοβιομηχανία από την έλλειψη μικροτσίπ θα είναι μεγαλύτερος από ό, τι εκείνος από το κλείσιμο μονάδων εν μέσω πανδημίας.
Αυτό επισημαίνει ο Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανιών της Τσεχίας (AutoSAP), σύμφωνα με την οποία οι τσεχικές βιομηχανίες θα παράξουν 250.000 λιγότερα αυτοκίνητα από τα αρχικώς προγραμματιζόμενα, εξαιτίας της παγκόσμιας διαταραχής στην κατασκευή και προμήθεια ημιαγωγών. Αυτό μεταφράζεται σε απώλειες της τάξης των 9,14 δισ. δολαρίων (200 δισ. κορώνες) από τις μειωμένες πωλήσεις.
Διαβάστε επίσης: Οι ελλείψεις σε μικροτσίπ βάζουν απότομο φρένο στην Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Ζητάει, δε, από την κυβέρνηση να ενεργοποιήσει το πρόγραμμα που εφάρμοσε την περίοδο της πανδημίας με το οποίο αποζημιώθηκαν επιχειρήσεις για μισθούς εργαζομένων που απείχαν αναγκαστικά από τη δουλειά.
Η παραγωγή αυξήθηκε κατά 2,9% σε ετήσια βάση το εννιάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, σε 831.653 αυτοκίνητα. Ωστόσο, ήδη από τον Αύγουστο, η παραγωγή επηρεάστηκε σημαντικά, γεγονός το οποίο επιβεβαίωσαν τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα, η εγχώρια παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 53,1% τον Σεπτέμβριο σε ετήσια βάση, σε 56.157 αυτοκίνητα.
Η μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας, η Skoda Auto της Volkswagen, δήλωσε ότι θα περιορίσει σημαντικά ή θα διακόψει την παραγωγή στην Τσεχία από την επόμενη εβδομάδα, πιθανώς μέχρι το τέλος του έτους.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι η ραχοκοκαλιά της Τσεχικής οικονομίας, απασχολώντας 180.000 εργαζόμενους και αντιπροσωπεύει το ένα τέταρτο της βιομηχανικής παραγωγής.
Η SAP ανέφερε ότι 120 δισεκατομμύρια κορώνες σε έσοδα θα χαθούν από την κατασκευή αυτοκινήτων και άλλα 80 δισεκατομμύρια σε προμηθευτές ανταλλακτικών. Τα έσοδα των 200 δισεκατομμυρίων κορωνών ισοδυναμούν με περίπου 3,3% του αναμενόμενου ονομαστικού ΑΕΠ της χώρας φέτος.
Λιγότερο έχουν επηρεαστεί άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες με μονάδες συναρμολόγησης στην Τσεχία, όπως η Hyundai και η Toyota.


Latest News

Μπέσεντ: Το υπουργείο έχει εργαλεία για τις αναταραχές στην αγορά ομολόγων
Ο Σκοτ Μπέσεντ υποβάθμισε το σενάριο να πουλούν ξένες χώρες αμερικανικά ομόλογα - Τι είπε για τη συνάντηση με τον Πάουελ και το δολάριο

Κινέζος αξιωματούχος αποκαλεί τις ΗΠΑ «εχθρό» που υπονομεύει την επιβίωση του Χονγκ Κονγκ
Το Χονγκ Κονγκ, αντίθετα με την Κίνα, δεν επιβάλει δασμούς

Ομαδική αγωγή κατά της Stellantis για ελαττωματικούς αερόσακους
Ιταλικό δικαστήριο επέτρεψε την εκδίκαση της υπόθεσης κατά της Stellantis που μπορεί να επιφέρει τεράστιες αποζημιώσεις

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Οι αμερικανικές υπηρεσίες είχαν γνωστοποιήσει προηγουμένως ότι επανεξετάζουν περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια από τις υποτροφίες και τις συμβάσεις του Χάρβαρντ

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της