
Μια ταχεία αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων με εναλλακτικά καύσιμα που θα βασίζονται στο «πράσινο» υδρογόνο και σε προηγμένα βιοκαύσιμα θα μπορούσε να οδηγήσει σε μία μείωση έως και το 80% των εκπομπών CO2 από τη διεθνή ναυτιλία μέχρι τα μέσα του αιώνα, εκτιμά μία νέα έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (IRENA).
Τα καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα πρέπει να συνεισφέρουν τουλάχιστον στο 70% του ενεργειακού μείγματος του ναυτιλιακού κλάδου το 2050, σύμφωνα με την έκθεση «A Pathway to Decarbonise the Shipping Sector by 2050» του IRENA, η οποία σκιαγραφεί ένα οδικό χάρτη για την συνεισφορά της ναυτιλίας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Βραχυπρόθεσμα, τα προηγμένα βιοκαύσιμα θα διαδραματίσουν βασικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών, παρέχοντας έως και το 10% του συνολικού ενεργειακού μείγματος του κλάδου το 2050. Μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα τα πράσινα καύσιμα με βάση το υδρογόνο θα έχουν κομβικό ρόλο καθώς θα αποτελούν το 60% του ενεργειακού μείγματος το 2050. Η e-μεθανόλη και η e- αμμωνία είναι τα πιο ελπιδοφόρα πράσινα καύσιμα με βάση το υδρογόνο, με ιδιαίτερα την e-αμμωνία να αποτελεί τη ραχοκοκαλιά για την απαλλαγή από τον άνθρακα του τομέα μέχρι το 2050, αναφέρεται στην έκθεση.
Η έκθεση της IRENA αναφέρει ότι η ηλεκτρονική αμμωνία θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει περίπου το 43% των ενεργειακών αναγκών του κλάδου το 2050, πράγμα που θα συνεπαγόταν τη χρήση περίπου 183 εκατ. τόνων ανανεώσιμης αμμωνίας μόνο για τη διεθνή ναυτιλία, ΄’ένα πόσο που συγκρίνεται με την σημερινή παγκόσμια παραγωγή αμμωνίας.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων