Σημαντική μείωση παρουσίασε ο όγκος των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η έντονη πτωτική τάση στις πωλήσεις οφείλεται κυρίως στην αδυναμία των αυτοκινητοβιομηχανιών να παραδώσουν τα καινούρια αυτοκίνητα στους κατόχους τους, λόγω της παγκόσμιας έλλειψης τσιπ.
Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στη παραγωγή τους, λόγω της έλλειψης των τσιπ. Αυτά τα εξαρτήματα είναι απαραίτητα για να λειτουργήσουν τα αυτοκίνητα και να ενεργοποιηθούν τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα που πλέον φέρουν τα νέα μοντέλα. Μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων παραμένουν στα εργοστάσια κατασκευής τους είτε και σε τελωνειακούς χώρους σε διάφορα κράτη περιμένοντας την έλευση των τσιπ για να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους και να πάρουν το δρόμο προς τις εκθέσεις αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) που εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 23,1% σε 718.598 μονάδες, σημειώνοντας τον χαμηλότερο αριθμό εγγραφών για τον μήνα Σεπτέμβριο από το 1995.
Αυτή η μείωση των πωλήσεων προκλήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη προσφοράς οχημάτων λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών. Οι αδύναμες επιδόσεις του περασμένου μήνα επαναλήφθηκαν σε επίπεδο χώρας, με όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ να σημειώνουν διψήφια πτώση: Ιταλία (-32,7%), Γερμανία (-25,7%), Γαλλία (-20,5%) και Ισπανία (-15,7%).
Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 6,6% και έφτασαν τα 7,5 εκατομμύρια μονάδες.
Εξετάζοντας τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μέχρι τώρα (+20,6%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+8,8%) και τη Γαλλία (+8,0%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά αυτοκινήτων ξαναγύρισε σε αρνητικό έδαφος (-1,2%).
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.
Σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ: 12,6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εργάζονται στη βιομηχανία αυτοκινήτων (άμεσα και έμμεσα), αντιπροσωπεύοντας το 6,6% όλων των θέσεων εργασίας στην ΕΕ. Το 11,6% των θέσεων εργασίας στην ΕΕ – περίπου 3,5 εκατομμύρια – είναι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα μηχανοκίνητα οχήματα αποφέρουν 398,4 δισεκατομμύρια ευρώ από φορολογικά έσοδα για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα 76,3 δισ. ευρώ για την ΕΕ. Ο κύκλος εργασιών που παράγει η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ. Επενδύοντας 62 δισεκατομμύρια ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη ετησίως, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός παροχής της Ευρώπης στην καινοτομία, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών δαπανών της ΕΕ.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Η Γερμανία θα πείσει τον Τραμπ να παραμείνει στον ΠΟΥ; - Πλήγμα η απώλεια 130 εκατ. από εισφορές
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) λαμβάνει από τις Ηνωμένες Πολιτείες περίπου το 20% των υποχρεωτικών συνεισφορών
Η Apple παραμένει το πολυτιμότερο brand στον κόσμο - Πρώτο ευρωπαϊκό brand η Telekom
Η Telekom, στον όμιλο της οποίας μέλος είναι η COSMOTE, είναι μία από τις πιο επιτυχημένες και πολύτιμες μάρκες παγκοσμίως, σύμφωνα με τη μελέτη «Brand Finance Global 500» - Στην πρώτη θέση παραμένει η Apple
Η JPMorgan στήνει «war room» - Στο μικροσκόπιο η δεύτερη θητεία Τραμπ
«Συναγερμός» στην JPMorgan Chase για τη δεύτερη θητεία του Ντόναλτ Τραμπ - Πώς σχεδιάζει να αντιμετωπίσεις τις προκλήσεις
«Έτοιμος να απαντήσει» ο Καναδάς στους δασμούς Τραμπ εάν επιβληθούν από 1η Φλεβάρη
Ο Καναδάς οργανώνει την απάντησή του και ο Τριντό δημιούργησε ένα νέο συμβούλιο σχέσεων Καναδά -ΗΠΑ, από 18 εξέχοντες Καναδούς
Προειδοποίηση Ερμότι για επιτόκια και δασμούς Τραμπ
Ο CEO της UBS Σέρτζιο Ερμότι ανησυχεί για το ότι το κόστος δανεισμού δεν θα μειωθεί με το ρυθμό που αναμενόταν σε περίπτωση επιβολής δασμών από τον Τραμπ
Moody’s: Η εκεχειρία στη Γάζα θα βοηθήσει την πιστοληπτική ικανότητα του Ισραήλ
Η συμφωνία κατάπαυσης του πυρός, σύμφωνα με τον οίκο Moody's, μειώνει τους κινδύνους για τα δημόσια οικονομικά του Ισραήλ
Η «νέα κανονικότητα» της Κίνας - Σταθερές οι πωλήσεις στην αγορά πολυτελείας το 2025
Η έκθεση της Bain and Company διαπίστωσε ότι η πτώση των πωλήσεων στην Κίνα πέρυσι αντισταθμίστηκε εν μέρει από τις πωλήσεις στο εξωτερικό
«Ο εμπορικός πόλεμος δεν έχει νικητές» - Προειδοποιεί ξανά η Κίνα
Σύμφωνα με τον Τραμπ, οι δασμοί θα μπορούσαν να είναι ένας τρόπος για να πιέσει την Κίνα να πουλήσει το TikTok
Σε ιστορικό υψηλό οι ΑΞΕ στις ΗΠΑ - Θα ανατρέψει το κλίμα η πολιτική Τραμπ;
Οι ΗΠΑ προσέλκυσαν πάνω από 2.100 νέα έργα άμεσων ξένων επενδύσεων σε Greenfield σε ένα δωδεκάμηνο - Στον αντίποδα οι ΑΞΕ σε σε Ευρώπη και Κίνα
Αντρέα Ορσέλ (UniCredit): Είμαστε έτοιμοι να αφήσουμε την Commerzbank, αν…
Ο Αντρέα Ορσέλ τονίζει ότι δεν βιάζεται να αποφασίσει τι θα κάνει με το μερίδιο της UniCredit στην Commerzbank