Η Toyota σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο αξίας 1,29 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ για την κατασκευή μπαταριών για υβριδικά (ηλεκτρικά-αερίου) και πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.
Η κίνηση έρχεται εν μέσω μιας σειράς ανακοινώσεων από πολλές εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο σχετικά με την αύξηση της παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα. Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται για τη μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης σε οχήματα με μπαταρίες μηδενικών ρύπων.
Η τοποθεσία του νέου εργοστασίου της Toyota δεν ανακοινώθηκε, αλλά η εταιρεία δήλωσε ότι συνολικά θα απασχολήσει 1.750 άτομα. Η παραγωγή μπαταριών θα ξεκινήσει το 2025, και στα διακά θα επεκταθεί έως το 2031.
Το εργοστάσιο είναι μέρος ενός επενδυτικού σχεδίου ύψους 3,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων που η Toyota σχεδιάζει να υλοποιήσει στις ΗΠΑ για παραγωγή μπαταριών αυτοκινήτων κατά την επόμενη δεκαετία. Δεν διευκρίνισε πού θα δαπανηθούν τα υπόλοιπα 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά μέρος αυτού του ποσού πιθανότατα θα διατεθεί για την κατασκευή ενός ακόμα εργοστάσιο μπαταριών.
Όμως η Τoyota δεν είναι η μόνη εταιρεία που κινείται προς αυτή την κατεύθυνση με εντατικά βήματα.
Stellantis-LG Energy
H Stellantis (πολυεθνικός όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων, που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021 βάσει μιας διασυνοριακής συγχώνευσης 50% – 50% μεταξύ του ιταλο-αμερικανικού ομίλου Fiat Chrysler Automobiles και του γαλλικού ομίλου PSA) και η LG Energy Solution δήλωσαν τη Δευτέρα ότι σχεδιάζουν να κατασκευάσουν μια μονάδα παραγωγής μπαταριών για να βοηθήσουν την αυτοκινητοβιομηχανία να απορροφήσει το 40% των πωλήσεών τους στις ΗΠΑ από οχήματα που λειτουργούν τουλάχιστον εν μέρει με ηλεκτρική ενέργεια έως το 2030. Ωστόσο οι δύο εταιρείες δεν ανέφεραν πού θα κατασκευαστεί το νέο εργοστάσιο.
Επίσης τη Δευτέρα, η ταϊβανέζικη εταιρεία που κατασκευάζει smartphone για την Apple και άλλες εταιρείες, η Foxconn Technology Group, ανακοίνωσε ότι θα παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα και λεωφορεία για brands αυτοκινήτων στην Κίνα, τη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και άλλες αγορές.
Σχέδια για ηλεκτρικά οχήματα από Volvo, Ford, GM
Η Volvo Cars αποκάλυψε τη Δευτέρα περισσότερες λεπτομέρειες για την αρχική της δημόσια προσφορά που θα χρηματοδοτήσει το φιλόδοξο σχέδιό της να μετατραπεί σε εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030. Η σουηδική μάρκα αυτοκινήτων, που ανήκει στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely, δήλωσε ότι η IPO θα αποτιμήσει την εταιρεία σε 163 -200 δισεκατομμύρια κορώνες (18,8- 23 δισεκατομμύρια δολάρια) όταν οι μετοχές αρχίσουν να διαπραγματεύονται στις 28 Οκτωβρίου.
Και η Ford Motor Co. ανακοίνωσε ότι θα μετατρέψει ένα εργοστάσιο κινητήρων στη βορειοδυτική Αγγλία σε εργοστάσιο που θα κατασκευάζει ηλεκτροκίνητες μονάδες για αυτοκίνητα και φορτηγά που πωλούνται σε όλη την Ευρώπη.
Επίσης πρόσφατα η Ford και η General Motors ανακοίνωσαν μεγάλες επενδύσεις σε εργοστάσια μπαταριών στις ΗΠΑ. Η GM σχεδιάζει να κατασκευάσει εργοστάσια μπαταριών στο Οχάιο και το Τενεσί, ενώ η Ford έχει σχέδια για εργοστάσια στο Τενεσί και το Κεντάκι.
Το νέο εργοστάσιο της Toyota πιθανότατα θα βρίσκεται κοντά σε ένα από τα εργοστάσια συναρμολόγησης της εταιρείας στις ΗΠΑ στο Μιζούρι, το Κεντάκι, την Ιντιάνα, την Αλαμπάμα ή το Τέξας.
Η Toyota σχεδιάζει να πουλήσει 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα υδρογόνου και μπαταριών μηδενικών εκπομπών παγκοσμίως σε ετήσια βάση έως το 2030. Στις ΗΠΑ, η Toyota σχεδιάζει να πουλήσει 1,5 έως 1,8 εκατ. οχήματα έως το 2030 τα οποία θα είναι τουλάχιστον υβριδικά.
Η εταιρεία επίσης έχει δηλώσει ότι θα διαθέτει 15 μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων προς πώληση παγκοσμίως έως το 2025.
Latest News
Νέα «όπλα» της ΔΕΗ για την πράσινη μετάβαση – Οι μονάδες «Peakers» και τα «Pumped Hydro»
Η ΔΕΗ, όπως ανακοίνωσε ο CEO Γ. Στάσσης, στην τριετία 2025 -2027 θα εκτελέσει έργα ευέλικτης ηλεκτροπαραγωγής ισχύος 1,8 GW
Η Fed αρνείται να στηρίξει το σχέδιο της Βασιλείας για το κλίμα - Σε αδιέξοδο οι συνομιλίες
Ο πρόεδρος της Fed χαρακτήρισε «μεγάλο λάθος» να περιμένουμε από τις ρυθμιστικές αρχές των τραπεζών «να ηγηθούν του αγώνα για την κλιματική αλλαγή»
Σκυλακάκης στην COP29: Ξένοι παίκτες εκφράζουν ενδιαφέρον για την ενέργεια στην Ελλάδα
Ο κ. Σκυλακάκης, συνοδεύοντας τον Πρωθυπουργό, συμμετείχε σε μία σειρά εκδηλώσεων και διμερών συναντήσεων στο Μπακού
«Δασμοί» στα crypto υπέρ του κλίματος; - Η ανατρεπτική πρόταση στην COP29
Τα κρυπτονομίσματα απαιτούν τη χρήση μεγάλων ποσοτήτων ενέργειας και αυτό έχει μπει στο μικροσκόπιο της COP29
ΔΕΠΑ Εμπορίας: Ξεκινούν οι εργασίες για τον σταθμό ανεφοδιασμού πράσινου υδρογόνου στην Κοζάνη
Η εγκατάσταση αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στην Κοζάνη έως το 2028 - ΔΕΠΑ Εμπορίας και B&T Composites αναπτύσσουν ένα πρωτοποριακό σύστημα tube-trailer
Η Αργεντινή απέσυρε την αντιπροσωπεία της από την COP29 – Μίλεϊ όπως... Τραμπ
Η Αργεντινή φέρεται να ανακάλεσε την αντιπροσωπεία της από την COP29 – Ο ακροδεξιός Μίλεϊ, αρνητής της κλιματικής αλλαγής, αναμένεται να ταξιδέψει στις ΗΠΑ αυτή την εβδομάδα
Ετος μειωμένων πωλήσεων στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα το 2025
Τα αποτελέσματα έρευνας της S&P Global προβλέπουν υποχώρηση στις πωλήσεις όσον αφορά στα ηλεκτρικά οχήματα
Πάτησε... γκάζι η μετοχή της Rivian - Επένδυση μαμούθ με τη Volkswagen
Η κατακσευάστρια EV, Rivian, ανακοίνωσε μια σημαντική επένδυση σε κοινοπραξία με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen
Μαύρος (ΔΕΗ): Eνεργειακή μετάβαση και κλιματική διπλωματία εργαλεία για την ανταγωνιστικότητα
O Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, Κωνσταντίνος Μαύρος, μίλησε στο Green Transition Forum, στο πλαίσιο του COP29
Οι χώρες υπόσχονται χρήματα που δεν έχουν - Τι συμβαίνει στην COP29
Στη διπλωματική ορολογία του COP29, η κύρια εστίαση της συνόδου κορυφής είναι να συμφωνηθεί ένας νέος στόχος για τη χρηματοδότηση του κλίματος