Η Toyota σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο αξίας 1,29 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ για την κατασκευή μπαταριών για υβριδικά (ηλεκτρικά-αερίου) και πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.
Η κίνηση έρχεται εν μέσω μιας σειράς ανακοινώσεων από πολλές εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο σχετικά με την αύξηση της παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα. Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται για τη μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης σε οχήματα με μπαταρίες μηδενικών ρύπων.
Η τοποθεσία του νέου εργοστασίου της Toyota δεν ανακοινώθηκε, αλλά η εταιρεία δήλωσε ότι συνολικά θα απασχολήσει 1.750 άτομα. Η παραγωγή μπαταριών θα ξεκινήσει το 2025, και στα διακά θα επεκταθεί έως το 2031.
Το εργοστάσιο είναι μέρος ενός επενδυτικού σχεδίου ύψους 3,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων που η Toyota σχεδιάζει να υλοποιήσει στις ΗΠΑ για παραγωγή μπαταριών αυτοκινήτων κατά την επόμενη δεκαετία. Δεν διευκρίνισε πού θα δαπανηθούν τα υπόλοιπα 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά μέρος αυτού του ποσού πιθανότατα θα διατεθεί για την κατασκευή ενός ακόμα εργοστάσιο μπαταριών.
Όμως η Τoyota δεν είναι η μόνη εταιρεία που κινείται προς αυτή την κατεύθυνση με εντατικά βήματα.
Stellantis-LG Energy
H Stellantis (πολυεθνικός όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων, που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021 βάσει μιας διασυνοριακής συγχώνευσης 50% – 50% μεταξύ του ιταλο-αμερικανικού ομίλου Fiat Chrysler Automobiles και του γαλλικού ομίλου PSA) και η LG Energy Solution δήλωσαν τη Δευτέρα ότι σχεδιάζουν να κατασκευάσουν μια μονάδα παραγωγής μπαταριών για να βοηθήσουν την αυτοκινητοβιομηχανία να απορροφήσει το 40% των πωλήσεών τους στις ΗΠΑ από οχήματα που λειτουργούν τουλάχιστον εν μέρει με ηλεκτρική ενέργεια έως το 2030. Ωστόσο οι δύο εταιρείες δεν ανέφεραν πού θα κατασκευαστεί το νέο εργοστάσιο.
Επίσης τη Δευτέρα, η ταϊβανέζικη εταιρεία που κατασκευάζει smartphone για την Apple και άλλες εταιρείες, η Foxconn Technology Group, ανακοίνωσε ότι θα παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα και λεωφορεία για brands αυτοκινήτων στην Κίνα, τη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και άλλες αγορές.
Σχέδια για ηλεκτρικά οχήματα από Volvo, Ford, GM
Η Volvo Cars αποκάλυψε τη Δευτέρα περισσότερες λεπτομέρειες για την αρχική της δημόσια προσφορά που θα χρηματοδοτήσει το φιλόδοξο σχέδιό της να μετατραπεί σε εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030. Η σουηδική μάρκα αυτοκινήτων, που ανήκει στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely, δήλωσε ότι η IPO θα αποτιμήσει την εταιρεία σε 163 -200 δισεκατομμύρια κορώνες (18,8- 23 δισεκατομμύρια δολάρια) όταν οι μετοχές αρχίσουν να διαπραγματεύονται στις 28 Οκτωβρίου.
Και η Ford Motor Co. ανακοίνωσε ότι θα μετατρέψει ένα εργοστάσιο κινητήρων στη βορειοδυτική Αγγλία σε εργοστάσιο που θα κατασκευάζει ηλεκτροκίνητες μονάδες για αυτοκίνητα και φορτηγά που πωλούνται σε όλη την Ευρώπη.
Επίσης πρόσφατα η Ford και η General Motors ανακοίνωσαν μεγάλες επενδύσεις σε εργοστάσια μπαταριών στις ΗΠΑ. Η GM σχεδιάζει να κατασκευάσει εργοστάσια μπαταριών στο Οχάιο και το Τενεσί, ενώ η Ford έχει σχέδια για εργοστάσια στο Τενεσί και το Κεντάκι.
Το νέο εργοστάσιο της Toyota πιθανότατα θα βρίσκεται κοντά σε ένα από τα εργοστάσια συναρμολόγησης της εταιρείας στις ΗΠΑ στο Μιζούρι, το Κεντάκι, την Ιντιάνα, την Αλαμπάμα ή το Τέξας.
Η Toyota σχεδιάζει να πουλήσει 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα υδρογόνου και μπαταριών μηδενικών εκπομπών παγκοσμίως σε ετήσια βάση έως το 2030. Στις ΗΠΑ, η Toyota σχεδιάζει να πουλήσει 1,5 έως 1,8 εκατ. οχήματα έως το 2030 τα οποία θα είναι τουλάχιστον υβριδικά.
Η εταιρεία επίσης έχει δηλώσει ότι θα διαθέτει 15 μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων προς πώληση παγκοσμίως έως το 2025.
Latest News
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης