![Επιμελητήριο Κυκλάδων – Ζητά την επέκταση της πιλοτικής εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδύναμου Καυσίμων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/metaforikoisodynamo.jpg)
Την άμεση εφαρμογή της διεύρυνσης του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τα καύσιμα σε όλο τον νησιωτικό χώρο, για την αποκατάσταση της ισότητας με την ηπειρωτική χώρα και για όσο διαρκούν οι πληθωριστικές πιέσεις, ζητάει το Επιμελητήριο Κυκλάδων με επιστολή του προς τα συναρμόδια υπουργεία.
Στην επιστολή σημειώνεται ότι «ένας μέσος εργαζόμενος δαπανά τουλάχιστον το 20% του εισοδήματός του μόνο για καύσιμα κίνησης, και μόνο για τις απαραίτητες βασικές μετακινήσεις του, αφού σε πολλά από τα νησιά των Κυκλάδων η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ/λίτρο (Μύκονος 2,000 ευρώ, Σαντορίνη 2,012 ευρώ, Μήλος 2,169 ευρώ).
Η επιστολή
Αναλυτικά στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:
«…Όπως γνωρίζετε, ο πληθωρισμός στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανήλθε τον Σεπτέμβριο στο 3,4% φθάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο από το 2008, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών της ενέργειας, σύμφωνα με εκτίμηση της Eurostat. Αν και η άνοδος του πληθωρισμού οφείλεται κυρίως στις επιπτώσεις της πανδημίας, με αναμενόμενη την περαιτέρω αύξησή του ως το τέλος του έτους, ωστόσο είναι αδύνατον να προβλέψει κάποιος πόσο θα διαρκέσουν οι επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Με τις αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, των τροφίμων και των πρώτων υλών να παίζουν σοβαρό ρόλο στην εμφάνιση αυτών των πιέσεων, γενικότερα οι τιμές πολλών βασικών προϊόντων και υπηρεσιών έχουν ανατιμηθεί σημαντικά.
Σκοπός μας δεν είναι να απομονώσουμε επιμέρους θέματα τα οποία επηρεάζουν τις τελικές τιμές των καυσίμων και αφορούν όλη την επικράτεια, αλλά επιδιώκουμε να διεκδικήσουμε το αυτονόητο και το ελάχιστο, δηλαδή τη διαμόρφωση των τελικών τιμών των καυσίμων στα νησιά μας, στα ίδια επίπεδα με τις τιμές της ηπειρωτικής χώρας.
Διαχρονικά, τα νησιά μας αντιμετωπίζουν παράλληλα με τη γεωγραφική και οικονομική απομόνωση τους, και σημαντικά ελλείμματα σε δομές εκπαίδευσης, υγείας και υποδομές, και οπωσδήποτε δεν αντιμετωπίσθηκαν ισότιμα με την ηπειρωτική χώρα.
Τα καύσιμα είναι βασικό αγαθό καθημερινής ανάγκης και ως τέτοιο πρέπει να λογίζεται από την Πολιτεία, αφού η αδυναμία επαρκούς πρόσβασης σε αυτά, στερεί από τους πολίτες τη δυνατότητα να μετακινούνται και να εξασφαλίζουν ένα αποδεκτό επίπεδο διαβίωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα νησιά μας ένας μέσος εργαζόμενος δαπανά τουλάχιστον το 20% του εισοδήματός του μόνο για καύσιμα κίνησης, και μόνο για τις απαραίτητες βασικές μετακινήσεις του, αφού σε πολλά από τα νησιά των Κυκλάδων η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ/λίτρο (Μύκονος 2,00 ευρώ, Σαντορίνη 2,012 ευρώ, Μήλος 2,169 ευρώ).
Θεωρούμε επιβεβλημένη την ευαισθητοποίηση της κυβέρνησης στο θέμα των καυσίμων των νησιών και την άμεση εφαρμογή μέτρου με διεύρυνση του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τα καύσιμα σε όλο το νησιωτικό χώρο, όπως ισχύει στα μικρότερα νησιά έως τώρα, με άμεση και χωρίς καθυστερήσεις καταβολή του Αντισταθμίσματος Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ) κατευθείαν στους κατοίκους και στις επιχειρήσεις των νησιών, που είναι δικαιούχοι του Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη (MAN) και του Μοναδικού Αριθμού Νησιωτικής Επιχείρησης (ΜΑΝ-Ε)».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του