
Την άμεση εφαρμογή της διεύρυνσης του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τα καύσιμα σε όλο τον νησιωτικό χώρο, για την αποκατάσταση της ισότητας με την ηπειρωτική χώρα και για όσο διαρκούν οι πληθωριστικές πιέσεις, ζητάει το Επιμελητήριο Κυκλάδων με επιστολή του προς τα συναρμόδια υπουργεία.
Στην επιστολή σημειώνεται ότι «ένας μέσος εργαζόμενος δαπανά τουλάχιστον το 20% του εισοδήματός του μόνο για καύσιμα κίνησης, και μόνο για τις απαραίτητες βασικές μετακινήσεις του, αφού σε πολλά από τα νησιά των Κυκλάδων η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ/λίτρο (Μύκονος 2,000 ευρώ, Σαντορίνη 2,012 ευρώ, Μήλος 2,169 ευρώ).
Η επιστολή
Αναλυτικά στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:
«…Όπως γνωρίζετε, ο πληθωρισμός στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανήλθε τον Σεπτέμβριο στο 3,4% φθάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο από το 2008, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών της ενέργειας, σύμφωνα με εκτίμηση της Eurostat. Αν και η άνοδος του πληθωρισμού οφείλεται κυρίως στις επιπτώσεις της πανδημίας, με αναμενόμενη την περαιτέρω αύξησή του ως το τέλος του έτους, ωστόσο είναι αδύνατον να προβλέψει κάποιος πόσο θα διαρκέσουν οι επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Με τις αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, των τροφίμων και των πρώτων υλών να παίζουν σοβαρό ρόλο στην εμφάνιση αυτών των πιέσεων, γενικότερα οι τιμές πολλών βασικών προϊόντων και υπηρεσιών έχουν ανατιμηθεί σημαντικά.
Σκοπός μας δεν είναι να απομονώσουμε επιμέρους θέματα τα οποία επηρεάζουν τις τελικές τιμές των καυσίμων και αφορούν όλη την επικράτεια, αλλά επιδιώκουμε να διεκδικήσουμε το αυτονόητο και το ελάχιστο, δηλαδή τη διαμόρφωση των τελικών τιμών των καυσίμων στα νησιά μας, στα ίδια επίπεδα με τις τιμές της ηπειρωτικής χώρας.
Διαχρονικά, τα νησιά μας αντιμετωπίζουν παράλληλα με τη γεωγραφική και οικονομική απομόνωση τους, και σημαντικά ελλείμματα σε δομές εκπαίδευσης, υγείας και υποδομές, και οπωσδήποτε δεν αντιμετωπίσθηκαν ισότιμα με την ηπειρωτική χώρα.
Τα καύσιμα είναι βασικό αγαθό καθημερινής ανάγκης και ως τέτοιο πρέπει να λογίζεται από την Πολιτεία, αφού η αδυναμία επαρκούς πρόσβασης σε αυτά, στερεί από τους πολίτες τη δυνατότητα να μετακινούνται και να εξασφαλίζουν ένα αποδεκτό επίπεδο διαβίωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα νησιά μας ένας μέσος εργαζόμενος δαπανά τουλάχιστον το 20% του εισοδήματός του μόνο για καύσιμα κίνησης, και μόνο για τις απαραίτητες βασικές μετακινήσεις του, αφού σε πολλά από τα νησιά των Κυκλάδων η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ/λίτρο (Μύκονος 2,00 ευρώ, Σαντορίνη 2,012 ευρώ, Μήλος 2,169 ευρώ).
Θεωρούμε επιβεβλημένη την ευαισθητοποίηση της κυβέρνησης στο θέμα των καυσίμων των νησιών και την άμεση εφαρμογή μέτρου με διεύρυνση του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τα καύσιμα σε όλο το νησιωτικό χώρο, όπως ισχύει στα μικρότερα νησιά έως τώρα, με άμεση και χωρίς καθυστερήσεις καταβολή του Αντισταθμίσματος Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ) κατευθείαν στους κατοίκους και στις επιχειρήσεις των νησιών, που είναι δικαιούχοι του Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη (MAN) και του Μοναδικού Αριθμού Νησιωτικής Επιχείρησης (ΜΑΝ-Ε)».


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»