Εντείνονται τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, με τις καθυστερήσεις στους χρόνους φόρτωσης και εκφόρτωσης των εμπορευματοκιβωτίων στα μεγάλα λιμάνια του κόσμου και ειδικότερα της Βόρειας Ευρώπης και των ΗΠΑ να αυξάνονται επικίνδυνα.
Ενδεικτικά, στο Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, πάνω από 16 πλοία περίμεναν την προηγούμενη εβδομάδα μέχρι έξι ημέρες σύμφωνα με την Kuehne+Nagel για να ξεφορτώσουν τα εμπορεύματά τους, ενώ μέχρι την Παρασκευή, 63 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν αγκυροβολημένα ανοικτά στον κόλπο San Pedro της Καλιφόρνιας, αναμένοντας να ελευθερωθεί κάποια από τις διαθέσιμες προβλήτες στα λιμάνια του Λος Αντζελες και του Λονγκ Μπιτς για να προχωρήσουν σε αντίστοιχες ενέργειες.
Προκειμένου να αποφύγουν φαινόμενα με άδεια ράφια την περίοδο των Χριστουγέννων, καθώς όλα δείχνουν ότι τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα θα συνεχισθούν μέχρι και την Κινεζική Πρωτοχρονιά (τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου), μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου όπως η WallMart, η Target, η Home Depot, η Dollar Tree κ.ά. αρχίζουν και ναυλώνουν πλοία για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους.
Μπαίνουν μάλιστα στη διαδικασία να ναυλώσουν ακόμη και πλοία που δεν είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships) αλλά πλοία που μεταφέρουν χύδην ξηρό φορτίο, γενικό φορτίων ή πολλαπλών χρήσεων.
Πλοία δηλαδή που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα, κάρβουνο, σιτηρά ή άλλα φορτία όπως ξυλεία, σωλήνες κ.λπ. και μπορούν να «πιάσουν» και σε άλλα λιμάνια που δεν αντιμετωπίσουν τόσο σοβαρό πρόβλημα συμφόρησης.
Η τάση αυτή ξεκίνησε από τις αρχές του προηγούμενου Αυγούστου και όσο οι δυσλειτουργίες στις γραμμές των containerships συνεχίζονται, τόσο και περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται στα bulkers προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα φορτία τους.
Τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αποδεικνύουν τον ζωτικό ρόλο που διαδραματίζουν στην καρδιά του παγκόσμιου εμπορίου, δήλωσε από την πλευρά της η Ενωση Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Πλοίων Μεταφοράς Χύδην Ξηρού Φορτίου (Intercargo), της οποίας πρόεδρος είναι ο έλληνας εφοπλιστής Δημήτρης Φαφαλιός.
Η Amazon
Τελευταίο παράδειγμα, ο γίγαντας του διεθνούς εμπορίου Amazon, η οποία σύμφωνα με την Alphaliner φόρτωσε μια σειρά από εμπορευματοκιβώτια 53 ποδιών σε ένα πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που το διαχειρίζονται από κοινού οι εταιρείες Gearbulk και Grieg Star G2 Ocean.
Πρόκειται για το πλοίο γενικού φορτίου Star Lygra, 50.800 dwt (κατασκευής 2013), το οποίο μετέφερε το φορτίο από το Shenzhen της Κίνας στο Χιούστον των ΗΠΑ.
Ο εκπρόσωπος της G2 Ocean, Scott Krantzcke, επιβεβαίωσε ότι 213 containers 53 ποδιών εκφορτώθηκαν με ασφάλεια από το Star Lygra στο Πορτ Χιούστον του Τέξας, στις 6 Οκτωβρίου, αναφέρει το Tradewinds.
Ο ίδιος μιλώντας σε άλλα διεθνή μέσα ενημέρωσης σημείωσε ότι η τάση χρήσης πλοίων μεταφοράς γενικού ή χύδην φορτίου για τη μεταφορά containers θα συνεχιστεί και σε ολόκληρο το 2022.
Η κίνηση της Amazon ήρθε μετά την απόφαση της Walmart, η οποία όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, χρησιμοποίησε πρόσφατα τρία bulk carrier τύπου ανοικτής καταπακτής (open hatch) που μεταφέρουν φορτία όπως δασικά προϊόντα και χαλύβδινους σωλήνες.
Νωρίτερα στις αρχές Οκτωβρίου ήταν η Coca-Cola που αποκάλυψε ότι είχε φορτώσει 60.000 τόνους υλικού σε τρία πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου προκειμένου να συνεχισθεί η παραγωγή. Μάλιστα τα δύο από τα τρία πλοία ήταν ελληνικών συμφερόντων.
Latest News
Γιατί οι δασμοί Τραμπ θα κάνουν τον κόσμο φτωχότερο, όπως και τις ΗΠΑ
Ο Τραμπ και πολλοί από τους υποστηρικτές του έχουν αρχίσει να υμνούν τα τέλη του 19ου αιώνα ως τη χρυσή εποχή για την αμερικανική οικονομία αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική όπως δείχνει η ιστορία την εποχή του Φραγκλίνου Ρούζβελτ
Η ανάκαμψη της Ευρώπης είναι στα χέρια της… Γερμανίας - Η ανάλυση της BofA [γράφημα]
Σύμφωνα με την BofA, οι επενδυτές θεωρούν ότι σε περίπτωση που υπάρξει ένα πρόγραμμα δημοσιονομικής τόνωσης θα ωφελήσει όλη την ήπειρο
Αλλαγή ρότας για την Pilot του Γουόρεν Μπάφετ - Επιστρέφει στις ΗΠΑ
Η εταιρεία, μια μονάδα της Berkshire Hathaway του Μπάφετ, έχει ήδη περικόψει όλους τους υπαλλήλους που δραστηριοποιούνται στο διεθνές εμπόριο
Αντιδικία Microsoft-OpenAI με τον Ίλον Μασκ για το Stargate Project
Το αφεντικό της Tesla σε σπάνια ρήξη με τον Ντόναλντ Τραμπ σχετικά με την πρωτοβουλία Stargate Project για την τεχνητή νοημοσύνη, λέγοντας ότι οι εταιρείες που συμμετέχουν «στην πραγματικότητα δεν έχουν τα χρήματα»
Πρόταση για φορολόγηση των συνταξιούχων κλονίζει την κυβέρνηση Μπαϊρού
Η υπουργός Εργασίας ναρκοθετεί την προσπάθεια του πρωθυπουργού να προσεταιριστεί τους Σοσιαλιστές ώστε να ψηφίσουν τον Προϋπολογισμό
Παραμένουν δύο χειριστές στο πιλοτήριο εμπορικών πτήσεων - Τι συστήνει η ρυθμιστική αρχή της ΕΕ
Οι αεροπορικές εταιρείες θέλουν να μην υπάρχουν δύο πιλότοι στο πιλοτήριο για να εξοικονομήσουν χρήματα - Αντιδρούν τα συνδικάτα
Αγώνας δρόμου για τα παγκόσμια ταμεία υγείας - Ζητούν αύξηση χορηγιών μετά την αποχώρηση των ΗΠΑ
Διάφορα παγκόσμια ταμεία υγείας προσπαθούν να συγκεντρώσουν επιπλέον χορηγίες φέτος μετά τη στάση των ΗΠΑ στον ΠΟΥ
Ο Τραμπ ανακοινώνει το Stargate Project των 500 δισ. ενώ ο Μασκ λέει ότι δεν υπάρχουν... χρήματα
Το Stargate Project θα έχει διάρκεια 4 χρόνια και το κόστος του θα ανέλθει στα 500 δισ. δολάρια - Αμφιβολίες από τον Ίλον Μασκ για την ύπαρξη ρευστότητας - Εκτός πλάνου η Microsoft
Τραμπ προς Πούτιν: «Ήρθε η ώρα να κάνουμε deal για την Ουκρανία», αλλιώς έρχονται δασμοί...
«Ας τελειώσει αυτός ο πόλεμος, που δεν θα είχε ξεκινήσει ποτέ αν ήμουν Πρόεδρος! Μπορούμε να το κάνουμε με τον εύκολο τρόπο ή με τον δύσκολο τρόπο»
«Εχθρική» η προσέγγιση της UniCredit, λέει η Commerzbank - Ανεβαίνουν οι τόνοι
Σημειώνεται, ότι προ ημερών με νέες κινήσεις η ιταλική τράπεζα UniCredit αύξησε στο 28% το μερίδιο που κατέχει στην Commerzbank