Μια σαφώς πιο πράσινη ατζέντα έχουν κατά νου Σοσιαλδημοκράτες και Πράσινοι στο πλαίσιο των συνομιλιών τους για το σχηματισμό νέας κυβέρνησης στη Γερμανία. Για το σκοπό αυτό πληροφορίες εμφανίζουν τους δύο πιθανούς εταίρους να προσανατολίζονται στη δημιουργία ενός νέου χρηματοδοτικού εργαλείου, ενός fund με την εγγύηση του γερμανικού κράτους, το οποίο θα αναλάβει την χρηματοδότηση της φιλόδοξης πράσινης ατζέντας που θέλουν να δρομολογήσουν, παρακάμπτοντας ωστόσο τους αυστηρούς θεσμικούς κανόνες για το όριο του χρέους.
Η συγκεκριμένη ιδέα ουσιαστικά θα διασφαλίσει πιο εύκολα τη στήριξη των Φιλελεύθερων Δημοκρατών (FDP) στη δρομολόγηση της πράσινης ατζέντας, δεδομένου πως για το FDP συνιστά «κόκκινη γραμμή» η διατήρηση του λεγόμενου φρένου του χρέους. Ο θεσμικός κανονισμός για το χρέος θα διατηρηθεί, αλλά θα παρακαμφθεί, καθώς η χρηματοδότηση των πράσινων project δεν θα γίνεται ευθέως από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Όπως εξήγησε και σε δηλώσεις του ο συν-πρόεδρος των Πρασίνων Νόρμπερτ Βάλτερ-Μπόργιανς, παρά τους επίσημους θεσμικούς κρατικούς κανόνες για την ανάληψη νέου χρέους, επιπλέον χρηματοδότηση μπορεί να διασφαλιστεί έμμεσα μέσω κρατικών ινστιτούτων και αναπτυξιακών τραπεζών. Σύμφωνα με την έτερη συν-πρόεδρο Αναλένα Μπάερμπροκ μια κρατική-ιδιωτική εταιρεία στο πρότυπο του σιδηροδρομικού ομίλου Deutsche Bahn AG ή της αναπτυξιακής τράπεζας KfW, μπορούν να λειτουργήσουν σαν πρότυπο για τη δημιουργία του νέου χρηματοδοτικού εργαλείου, που θα λειτουργεί ανεξάρτητα από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Οι Πράσινοι εμφανίζονται να συζητούν με τους Σοσιαλδημοκράτες ένα πακέτο πράσινων δημοσίων επενδύσεων που θα αγγίζει έως και τα 50 δισ. ευρώ το χρόνο!
Θυμίζουμε πως SPD, FDP και Πράσινοι θα ξεκινήσουν επισήμως διαπραγματεύσεις για το σχηματισμό κυβέρνησης συνασπισμού μεθαύριο, Πέμπτη, καθώς οι εσωτερικοί μηχανισμοί και των τριών έδωσαν προηγουμένως το σχετικό πράσινο φως. Από τις διαπραγματεύσεις θα διαμορφωθεί με λεπτομέρειες η ατζέντα της νέας κυβέρνησης σε όλα τα ζητήματα, με το SPD και τους Πράσινους να κλίνουν προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης των δαπανών και το FDP να παραμένει εστιασμένο σε μια πιο αυστηρή δημοσιονομική γραμμή.
Στην μέχρι τώρα προκαταρκτική συμφωνία τους, το FDP επέμενε και «πήρε» τη διατήρηση του «φρένου» του χρέους και την μη αύξηση των φόρων και σε αντάλλαγμα εμφανίστηκε πιο διαλλακτικό απέναντι στην κάθετη ενίσχυση των δαπανών για μια πράσινη ατζέντα με στόχο την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Και η δημιουργία του νέου χρηματοδοτικού fund προφανώς θα εξυπηρετήσει την επίτευξη συμβιβαστικής συμφωνίας μεταξύ τους.
Latest News
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού