Σχέδια για την προσέλκυση επενδύσεων, ύψους 90 δισ. λιρών και την «εξασφάλιση» 440.000 θέσεων εργασίας σε «πράσινα» έργα την επόμενη δεκαετία εκπόνησε η βρετανική κυβέρνηση.
Ο Βρετανός πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον παρουσίασε σήμερα τα φιλόδοξα σχέδιά του για μια πράσινη επανάσταση η οποία θα αναγκάσει τις δυτικές οικονομίες να εγκαταλείψουν τον επί αιώνες εθισμό τους στα ορυκτά καύσιμα.
Ο Τζόνσον, που είχε εκφράσει κάποτε τον σκεπτικισμό του για την κλιματική αλλαγή, παρουσίασε τη στρατηγική του για καθαρές μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε ένα έγγραφο 368 σελίδων που θα θέσει το Ηνωμένο Βασίλειο στην εμπροσθοφυλακή των πράσινων οικονομιών, αναγκάζοντας ανταγωνιστές όπως η Κίνα και η Ρωσία να ακολουθήσουν το προβάδισμα του Λονδίνου.
The UK’s path to ending our contribution to climate change will be paved with well-paid jobs, billions in investment and thriving green industries – powering our green industrial revolution across the country.#NetZero pic.twitter.com/QJgHypBjWJ
— Boris Johnson (@BorisJohnson) October 19, 2021
«Το ΗΒ ηγείται του κόσμου στην κούρσα για καθαρές μηδενικές εκπομπές», δήλωσε ο Τζόνσον προλογίζοντας το “Net Zero Strategy: Bulid Back Greener».
«Η Κίνα και η Ρωσία ακολουθούν το προβάδισμά μας με τους δικούς τους στόχους καθαρών μηδενικών εκπομπών, καθώς οι τιμές (θα) κατρακυλούν και η πράσινη τεχνολογία (θα) γίνεται ο παγκόσμιος κανόνας».
Το έγγραφο είναι ουσιαστικά μια σειρά μακροπρόθεσμων υποσχέσεων για τη στροφή της πέμπτης μεγαλύτερης οικονομίας στον κόσμο προς πράσινες τεχνολογίες — από τη στροφή προς τον καθαρό ηλεκτρισμό «υποκείμενο στην ασφάλεια και την προσφορά» στη «δημιουργία ενός μονοπατιού» προς τη θέρμανση με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα βρετανικά σπίτια.
Η κυβέρνηση δήλωσε ότι θα εξασφαλίσει μια τελική επενδυτική απόφαση για ένα μεγάλης κλίμακας εργοστάσιο πυρηνικής ενέργειας έως το τέλος αυτής της κοινοβουλευτικής συνόδου ενώ παράλληλα θα επιδιώκει την παραγωγή 40 γιγαβάτ από την αιολική ενέργεια έως το 2030 καθώς και ένα γιγαβάτ από πλωτή αιολική ενέργεια.
Παραγωγή υδρογόνου
Η Βρετανία θα έχει ικανότητα παραγωγής υδρογόνου πέντε γιγαβάτ παράλληλα με τη μείωση στο μισό των εκπομπών από το πετρέλαιο και το αέριο. Η κυβέρνηση φιλοδοξεί να παράγει τουλάχιστον πέντε μετρικούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα τον χρόνο από απομάκρυνση αερίων του θερμοκηπίου που προέρχονται από κινητήρες έως το 2030.
Στο μεταξύ, το υπουργείο Οικονομικών ανέφερε σήμερα ότι η Βρετανία θα χρειαστεί πιθανόν να εισαγάγει νέους φόρους προκειμένου να αντισταθμίσει την απώλεια εσόδων από την εγκατάλειψη των ορυκτών καυσίμων.
«Ο μεγαλύτερος αντίκτυπος της μετάβασης στα δημόσια οικονομικά θα προέλθει από μόνιμες αλλαγές στη συμπεριφορά που τροφοδοτούν το φορολογικό σύστημα», ανέφερε το υπουργείο. «Πρωταρχικό μεταξύ αυτών είναι η απώλεια σημαντικών ποσών από φορολογικά έσοδα καθώς η οικονομικά απομακρύνει από τη χρήση ορυκτών καυσίμων».
Τα έσοδα από τον φόρο στα καύσιμα και τον ειδικό φόρο στα οχήματα ανέρχονταν σε 37 δισεκ. στερλίνες το οικονομικό έτος 2019-2020, ποσό που ισοδυναμεί με το 1,7% του οικονομικού προϊόντος, ανέφερε.
Σχέδια για κλιματική αλλαγή
Νωρίτερα ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον δημοσιοποίησε τα σχέδιά του για την επιβράδυνση της κλιματικής αλλαγής με την εξεύρεση εναλλακτικών στον άνθρακα σε κάθε τομέα της οικονομίας, από τη θέρμανση μέχρι τις μεταφορές και τη βιομηχανία.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις για τον κρατικό προϋπολογισμό τον Ιούλιο, το δημόσιο χρέος της Βρετανίας ύψους 2 τρισεκ. στερλινών θα αυξηθεί καθώς η χώρα επενδύει στο να καταστήσει την οικονομία της μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050.
Αν όμως υπάρξει γρήγορη παγκόσμια δράση προκειμένου να περιοριστεί η κλιματική αλλαγή, οι επιπτώσεις θα μπορούσαν να είναι λιγότερο σοβαρές από εκείνες της πανδημίας του κορονοϊού, είπαν.
Το υπουργείο Οικονομικών ανέφερε πως οποιαδήποτε προσωρινά έσοδα από αύξηση των τιμών άνθρακα δεν είναι πιθανόν να επαρκούν προκειμένου να αντισταθμίσουν τη γενική πτώση των φορολογικών εσόδων, αν και θα βοηθήσουν στη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου.
«Αν δεν υπάρξουν επιπλέον δημόσιες δαπάνες, η κυβέρνηση μπορεί να χρειαστεί να σκεφθεί αλλαγές σε υφιστάμενους φόρους και νέες πηγές εισοδήματος σε όλη τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου προκειμένου να επιτύχει βιώσιμες μηδενικές εκπομπές, και σε συνέπεια με τις κυβερνητικές δημοσιονομικές αρχές», ανέφερε.
Latest News
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων