Τρεις προκλήσεις αντιμετωπίζει o ακτοπλοϊκός κλάδος σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν στο διεθνές συνέδριο που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Άμστερνταμ.
Στο 3ο Ferry Shipping Summit το κεντρικό θέμα ήταν «Change crises to opportunities and climate friendly operation». Μιλώντας στο συνέδριο ο κ. Σπύρος Πασχάλης (φωτ.), CEO της Attica Group, ανέλυσε τις στρατηγικές του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας τα επόμενα 3 χρόνια που είναι η κλιματική αλλαγή σε συνδυασμό με το ρυθμιστικό πλαίσιο τόσο σε Ευρωπαϊκό επίπεδο (πακέτο μέτρων Fit for 55) όσο και σε Διεθνές (προκλήσεις του ΙΜΟ), η βελτιστοποίηση της εμπειρίας του επιβάτη καθώς και η ανανέωση του στόλου με πλοία νέας τεχνολογίας συμβάλλοντας στις βιώσιμες μεταφορές.
Η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής αποτελεί μία πρόκληση για όλους τους τομείς της οικονομίας, ειδικότερα για τις Ναυτιλιακές εταιρίες, που βρίσκονται υπό μεγάλη πίεση για να μειώσουν τις εκπομπές CO2 & GHG. Επιπλέον η αλληλεπίδραση των κανονισμών της ΕΕ (Green deal, Fit for 55) με τους κανονισμούς του ΙΜΟ δημιουργεί ένα απαιτητικό πλαίσιο. Η Attica Group έχει υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια μια περιβαλλοντική στρατηγική που εστιάζει στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης και στον σεβασμό του περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιείται, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει την καινοτομία. Επίσης για να ανταπεξέλθει στις παραπάνω προκλήσεις η Attica Group προχωράει στη χάραξης μίας ευρύτερης περιβαλλοντικής στρατηγικής και ενός οδικού χάρτη απανθρακοποίησης με ορίζοντα το 2030, με συγκεκριμένες δράσεις και στόχους ενώ παράλληλα διερευνάται η νέα γενιά εναλλακτικών καυσίμων.
Δεύτερη πρόκληση για τον Όμιλο αποτελεί η βελτιστοποίηση του κάθε σημείου επαφής (touchpoint) του πελάτη με την εταιρία, σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού των πελατών (customer journey) με στόχο την προσφορά μίας ολοκληρωμένης απρόσκοπτης εμπειρίας, με πολλές επιλογές και με χαρακτηριστικά υψηλών προδιαγραφών. Συνεπής με αυτό, η Attica Group προχώρησε στην ανανέωση των ιστοσελίδων των Blue Star Ferries, Superfast Ferries και Hellenic Seaways προκειμένου να προσφέρει μια εξατομικευμένη εμπειρία σε κάθε χρήστη, προσαρμοσμένη στις ανάγκες και τις προτιμήσεις του. Προγραμματίζονται επίσης και άλλα καινοτόμα έργα ψηφιοποίησης τα οποία επικεντρώνονται στην παροχή υπηρεσιών προσαρμοσμένων στις ανάγκες των πελατών μετά από ανάλυση δεδομένων. Τέλος, σχεδιάζεται η ανανέωση της εμπειρίας στο πλοίο προσφέροντας νέες και καλύτερες υπηρεσίες.
Τέλος η Στρατηγική Ατζέντα της εταιρείας έχει δομηθεί γύρω από τους άξονες των πράσινων επενδύσεων και την ανανέωση του στόλου με πλοία νέας τεχνολογίας συμβάλλοντας στις βιώσιμες μεταφορές. Το σχέδιο περιλαμβάνει σημαντικές τεχνικές αναβαθμίσεις στο στόλο με ταυτόχρονη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, την υιοθέτηση εναλλακτικών καύσιμων καθώς και επενδύσεις σε νέα πλοία. Αναζητούνται συνεχώς οι καλύτερες και κυρίως βιώσιμες λύσεις, για να ληφθούν οι σωστές μακροπρόθεσμες αποφάσεις σχετικά με τον τύπο καυσίμου που θα επιλεχθεί στο μέλλον. Για να επιτευχθούν τα παραπάνω απαιτούνται υψηλές κεφαλαιουχικές επενδύσεις και ενισχύσεις από τα πακέτα πράσινης μετάβασης της ΕΕ.
Latest News
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες