Τρεις προκλήσεις αντιμετωπίζει o ακτοπλοϊκός κλάδος σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν στο διεθνές συνέδριο που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Άμστερνταμ.
Στο 3ο Ferry Shipping Summit το κεντρικό θέμα ήταν «Change crises to opportunities and climate friendly operation». Μιλώντας στο συνέδριο ο κ. Σπύρος Πασχάλης (φωτ.), CEO της Attica Group, ανέλυσε τις στρατηγικές του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας τα επόμενα 3 χρόνια που είναι η κλιματική αλλαγή σε συνδυασμό με το ρυθμιστικό πλαίσιο τόσο σε Ευρωπαϊκό επίπεδο (πακέτο μέτρων Fit for 55) όσο και σε Διεθνές (προκλήσεις του ΙΜΟ), η βελτιστοποίηση της εμπειρίας του επιβάτη καθώς και η ανανέωση του στόλου με πλοία νέας τεχνολογίας συμβάλλοντας στις βιώσιμες μεταφορές.
Η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής αποτελεί μία πρόκληση για όλους τους τομείς της οικονομίας, ειδικότερα για τις Ναυτιλιακές εταιρίες, που βρίσκονται υπό μεγάλη πίεση για να μειώσουν τις εκπομπές CO2 & GHG. Επιπλέον η αλληλεπίδραση των κανονισμών της ΕΕ (Green deal, Fit for 55) με τους κανονισμούς του ΙΜΟ δημιουργεί ένα απαιτητικό πλαίσιο. Η Attica Group έχει υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια μια περιβαλλοντική στρατηγική που εστιάζει στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης και στον σεβασμό του περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιείται, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει την καινοτομία. Επίσης για να ανταπεξέλθει στις παραπάνω προκλήσεις η Attica Group προχωράει στη χάραξης μίας ευρύτερης περιβαλλοντικής στρατηγικής και ενός οδικού χάρτη απανθρακοποίησης με ορίζοντα το 2030, με συγκεκριμένες δράσεις και στόχους ενώ παράλληλα διερευνάται η νέα γενιά εναλλακτικών καυσίμων.
Δεύτερη πρόκληση για τον Όμιλο αποτελεί η βελτιστοποίηση του κάθε σημείου επαφής (touchpoint) του πελάτη με την εταιρία, σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού των πελατών (customer journey) με στόχο την προσφορά μίας ολοκληρωμένης απρόσκοπτης εμπειρίας, με πολλές επιλογές και με χαρακτηριστικά υψηλών προδιαγραφών. Συνεπής με αυτό, η Attica Group προχώρησε στην ανανέωση των ιστοσελίδων των Blue Star Ferries, Superfast Ferries και Hellenic Seaways προκειμένου να προσφέρει μια εξατομικευμένη εμπειρία σε κάθε χρήστη, προσαρμοσμένη στις ανάγκες και τις προτιμήσεις του. Προγραμματίζονται επίσης και άλλα καινοτόμα έργα ψηφιοποίησης τα οποία επικεντρώνονται στην παροχή υπηρεσιών προσαρμοσμένων στις ανάγκες των πελατών μετά από ανάλυση δεδομένων. Τέλος, σχεδιάζεται η ανανέωση της εμπειρίας στο πλοίο προσφέροντας νέες και καλύτερες υπηρεσίες.
Τέλος η Στρατηγική Ατζέντα της εταιρείας έχει δομηθεί γύρω από τους άξονες των πράσινων επενδύσεων και την ανανέωση του στόλου με πλοία νέας τεχνολογίας συμβάλλοντας στις βιώσιμες μεταφορές. Το σχέδιο περιλαμβάνει σημαντικές τεχνικές αναβαθμίσεις στο στόλο με ταυτόχρονη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, την υιοθέτηση εναλλακτικών καύσιμων καθώς και επενδύσεις σε νέα πλοία. Αναζητούνται συνεχώς οι καλύτερες και κυρίως βιώσιμες λύσεις, για να ληφθούν οι σωστές μακροπρόθεσμες αποφάσεις σχετικά με τον τύπο καυσίμου που θα επιλεχθεί στο μέλλον. Για να επιτευχθούν τα παραπάνω απαιτούνται υψηλές κεφαλαιουχικές επενδύσεις και ενισχύσεις από τα πακέτα πράσινης μετάβασης της ΕΕ.
Latest News
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Επεκτείνεται στις αγορές Ιταλίας και Κροατίας η Ferryscanner
Οι χρήστες της Ferryscanner μπορούν πλέον να επιλέξουν και να κλείσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήριά τους για περισσότερους από 40 ιταλικούς και 18 κροατικούς προορισμούς
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της
Στυλιανίδης προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ελέγξτε την ακτοπλοΐα για αθέμιτες πρακτικές
Επιστολή στην Επιτροπή έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και ζήτησε στενότερη συνεργασία για την Ακτοπλοΐα