Εντείνονται τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, με τις καθυστερήσεις στους χρόνους φόρτωσης και εκφόρτωσης των εμπορευματοκιβωτίων στα μεγάλα λιμάνια του κόσμου και ειδικότερα της Βόρειας Ευρώπης και των ΗΠΑ να αυξάνονται επικίνδυνα.
Ενδεικτικά, στο Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, πάνω από 16 πλοία περίμεναν την προηγούμενη εβδομάδα μέχρι έξι ημέρες σύμφωνα με την Kuehne+Nagel για να ξεφορτώσουν τα εμπορεύματά τους, ενώ μέχρι την Παρασκευή, 63 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν αγκυροβολημένα ανοικτά στον κόλπο San Pedro της Καλιφόρνιας, αναμένοντας να ελευθερωθεί κάποια από τις διαθέσιμες προβλήτες στα λιμάνια του Λος Αντζελες και του Λονγκ Μπιτς για να προχωρήσουν σε αντίστοιχες ενέργειες.
Προκειμένου να αποφύγουν φαινόμενα με άδεια ράφια την περίοδο των Χριστουγέννων, καθώς όλα δείχνουν ότι τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα θα συνεχισθούν μέχρι και την Κινεζική Πρωτοχρονιά (τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου), μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου όπως η WallMart, η Target, η Home Depot, η Dollar Tree κ.ά. αρχίζουν και ναυλώνουν πλοία για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους.
Μπαίνουν μάλιστα στη διαδικασία να ναυλώσουν ακόμη και πλοία που δεν είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships) αλλά πλοία που μεταφέρουν χύδην ξηρό φορτίο, γενικό φορτίων ή πολλαπλών χρήσεων.
Πλοία δηλαδή που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα, κάρβουνο, σιτηρά ή άλλα φορτία όπως ξυλεία, σωλήνες κ.λπ. και μπορούν να «πιάσουν» και σε άλλα λιμάνια που δεν αντιμετωπίσουν τόσο σοβαρό πρόβλημα συμφόρησης.
Η τάση αυτή ξεκίνησε από τις αρχές του προηγούμενου Αυγούστου και όσο οι δυσλειτουργίες στις γραμμές των containerships συνεχίζονται, τόσο και περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται στα bulkers προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα φορτία τους.
Τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αποδεικνύουν τον ζωτικό ρόλο που διαδραματίζουν στην καρδιά του παγκόσμιου εμπορίου, δήλωσε από την πλευρά της η Ενωση Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Πλοίων Μεταφοράς Χύδην Ξηρού Φορτίου (Intercargo), της οποίας πρόεδρος είναι ο έλληνας εφοπλιστής Δημήτρης Φαφαλιός.
Η Amazon
Τελευταίο παράδειγμα, ο γίγαντας του διεθνούς εμπορίου Amazon, η οποία σύμφωνα με την Alphaliner φόρτωσε μια σειρά από εμπορευματοκιβώτια 53 ποδιών σε ένα πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που το διαχειρίζονται από κοινού οι εταιρείες Gearbulk και Grieg Star G2 Ocean.
Πρόκειται για το πλοίο γενικού φορτίου Star Lygra, 50.800 dwt (κατασκευής 2013), το οποίο μετέφερε το φορτίο από το Shenzhen της Κίνας στο Χιούστον των ΗΠΑ.
Ο εκπρόσωπος της G2 Ocean, Scott Krantzcke, επιβεβαίωσε ότι 213 containers 53 ποδιών εκφορτώθηκαν με ασφάλεια από το Star Lygra στο Πορτ Χιούστον του Τέξας, στις 6 Οκτωβρίου, αναφέρει το Tradewinds.
Ο ίδιος μιλώντας σε άλλα διεθνή μέσα ενημέρωσης σημείωσε ότι η τάση χρήσης πλοίων μεταφοράς γενικού ή χύδην φορτίου για τη μεταφορά containers θα συνεχιστεί και σε ολόκληρο το 2022.
Η κίνηση της Amazon ήρθε μετά την απόφαση της Walmart, η οποία όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, χρησιμοποίησε πρόσφατα τρία bulk carrier τύπου ανοικτής καταπακτής (open hatch) που μεταφέρουν φορτία όπως δασικά προϊόντα και χαλύβδινους σωλήνες.
Νωρίτερα στις αρχές Οκτωβρίου ήταν η Coca-Cola που αποκάλυψε ότι είχε φορτώσει 60.000 τόνους υλικού σε τρία πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου προκειμένου να συνεχισθεί η παραγωγή. Μάλιστα τα δύο από τα τρία πλοία ήταν ελληνικών συμφερόντων.
Latest News
Αισιόδοξη η Ριβς ότι η Βρετανία θα μείνει «αλώβητη» από τους δασμούς Τραμπ
Η Βρετανία «δεν είναι μέρος του προβλήματος» όσον αφορά στα «επίμονα» εμπορικά ελλείμματα που θέλει να αντιμετωπίσει ο Τραμπ
«Αγκαλιαστήκαμε» με τον Μασκ, λέει ο Ντίμον της JP Morgan
Η δήλωση του Ντίμον έρχεται λίγο καιρό μετά τη συμφωνία της JP Morgan να αποσύρει αγωγή εναντίον της Tesla
Σε θέση μάχης οι CEOs για το Trump 2.0 - «Σοκ και δέος» στον επιχειρηματικό κόσμο
«Δωμάτια πολέμου», 24ωρες τηλεφωνικές γραμμές και ομάδες κρούσης προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν τι φέρνει το Trump 2.0
Οι δασμοί είναι ένα θετικό «οικονομικό όπλο» - Ο Ντίμον στηρίζει τον Τραμπ
Ο Ντίμον δεν μπήκε στις λεπτομέρειες των σχεδίων του Ντόναλντ Τραμπ, αλλά είπε ότι εξαρτάται από το πώς θα εφαρμοστούν
Smartphones: Επιστροφή στην ανάπτυξη με άνοδο 4% στις πωλήσεις του 2024
Προβλέψεις για αύξηση 8% σε αξία των πωλήσεων του κλάδου των smartphones το 2025 - Ποιες εταιρείες κυριάρχησαν
Νέες απειλές Τραμπ κατά ΕΕ και Κίνας - Οι δασμοί και το ορόσημο της 1ης Φεβρουαρίου
Νέα δασμοί κατά της ΕΕ και της Κίνας βρίσκονται στη φαρέτρα του Ντόναλντ Τραμπ - Τα σχέδια της επόμενη ημέρας
Εσκρίβα (ΕΚΤ): Πολύ πιθανή μείωση των επιτοκίων
Η ΕΚΤ αναμένεται ευρέως να συνεχίσει τον κύκλο μείωσης των επιτοκίων της
Τι προτείνει η Λαγκάρντ για τους δασμούς Τραμπ - Πώς πρέπει να προετοιμαστεί η ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ κάλεσε την Ευρώπη να προετοιμαστεί για τους δασμούς Τραμπ - Η πρόταση της
Έτοιμη να απαντήσει στους δασμούς Τραμπ η Ευρώπη - Τι είπε ο Ντομπρόβσκις
«Είμαστε έτοιμοι να υπερασπιστούμε τις αξίες μας, αλλά και τα συμφέροντα και τα δικαιώματά μας, αν αυτό καταστεί αναγκαίο», σημείωσε ο ίδιος
Σανίδα σωτηρίας ρίχνει ο Τραμπ στο TikTok - Οι όροι του για να μην κλείσει η πλατφόρμα
Όποιος αγοράσει το TikTok πρέπει να «δώσει το μισό κεφάλαιο στις ΗΠΑ σε αντάλλαγμα για την παραχώρηση άδειας», επανέλαβε ο Τραμπ