Εντείνονται τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, με τις καθυστερήσεις στους χρόνους φόρτωσης και εκφόρτωσης των εμπορευματοκιβωτίων στα μεγάλα λιμάνια του κόσμου και ειδικότερα της Βόρειας Ευρώπης και των ΗΠΑ να αυξάνονται επικίνδυνα.
Ενδεικτικά, στο Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, πάνω από 16 πλοία περίμεναν την προηγούμενη εβδομάδα μέχρι έξι ημέρες σύμφωνα με την Kuehne+Nagel για να ξεφορτώσουν τα εμπορεύματά τους, ενώ μέχρι την Παρασκευή, 63 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν αγκυροβολημένα ανοικτά στον κόλπο San Pedro της Καλιφόρνιας, αναμένοντας να ελευθερωθεί κάποια από τις διαθέσιμες προβλήτες στα λιμάνια του Λος Αντζελες και του Λονγκ Μπιτς για να προχωρήσουν σε αντίστοιχες ενέργειες.
Προκειμένου να αποφύγουν φαινόμενα με άδεια ράφια την περίοδο των Χριστουγέννων, καθώς όλα δείχνουν ότι τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα θα συνεχισθούν μέχρι και την Κινεζική Πρωτοχρονιά (τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου), μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου όπως η WallMart, η Target, η Home Depot, η Dollar Tree κ.ά. αρχίζουν και ναυλώνουν πλοία για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους.
Μπαίνουν μάλιστα στη διαδικασία να ναυλώσουν ακόμη και πλοία που δεν είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships) αλλά πλοία που μεταφέρουν χύδην ξηρό φορτίο, γενικό φορτίων ή πολλαπλών χρήσεων.
Πλοία δηλαδή που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα, κάρβουνο, σιτηρά ή άλλα φορτία όπως ξυλεία, σωλήνες κ.λπ. και μπορούν να «πιάσουν» και σε άλλα λιμάνια που δεν αντιμετωπίσουν τόσο σοβαρό πρόβλημα συμφόρησης.
Η τάση αυτή ξεκίνησε από τις αρχές του προηγούμενου Αυγούστου και όσο οι δυσλειτουργίες στις γραμμές των containerships συνεχίζονται, τόσο και περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται στα bulkers προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα φορτία τους.
Τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αποδεικνύουν τον ζωτικό ρόλο που διαδραματίζουν στην καρδιά του παγκόσμιου εμπορίου, δήλωσε από την πλευρά της η Ενωση Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Πλοίων Μεταφοράς Χύδην Ξηρού Φορτίου (Intercargo), της οποίας πρόεδρος είναι ο έλληνας εφοπλιστής Δημήτρης Φαφαλιός.
Η Amazon
Τελευταίο παράδειγμα, ο γίγαντας του διεθνούς εμπορίου Amazon, η οποία σύμφωνα με την Alphaliner φόρτωσε μια σειρά από εμπορευματοκιβώτια 53 ποδιών σε ένα πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που το διαχειρίζονται από κοινού οι εταιρείες Gearbulk και Grieg Star G2 Ocean.
Πρόκειται για το πλοίο γενικού φορτίου Star Lygra, 50.800 dwt (κατασκευής 2013), το οποίο μετέφερε το φορτίο από το Shenzhen της Κίνας στο Χιούστον των ΗΠΑ.
Ο εκπρόσωπος της G2 Ocean, Scott Krantzcke, επιβεβαίωσε ότι 213 containers 53 ποδιών εκφορτώθηκαν με ασφάλεια από το Star Lygra στο Πορτ Χιούστον του Τέξας, στις 6 Οκτωβρίου, αναφέρει το Tradewinds.
Ο ίδιος μιλώντας σε άλλα διεθνή μέσα ενημέρωσης σημείωσε ότι η τάση χρήσης πλοίων μεταφοράς γενικού ή χύδην φορτίου για τη μεταφορά containers θα συνεχιστεί και σε ολόκληρο το 2022.
Η κίνηση της Amazon ήρθε μετά την απόφαση της Walmart, η οποία όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, χρησιμοποίησε πρόσφατα τρία bulk carrier τύπου ανοικτής καταπακτής (open hatch) που μεταφέρουν φορτία όπως δασικά προϊόντα και χαλύβδινους σωλήνες.
Νωρίτερα στις αρχές Οκτωβρίου ήταν η Coca-Cola που αποκάλυψε ότι είχε φορτώσει 60.000 τόνους υλικού σε τρία πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου προκειμένου να συνεχισθεί η παραγωγή. Μάλιστα τα δύο από τα τρία πλοία ήταν ελληνικών συμφερόντων.
Latest News
Τα δύο πρώτα χρόνια Brexit κόστισαν στη Βρετανία 34 δισ. δολάρια
Το Brexit έπλεηξε πιο σκληρά τις μικρές επιχειρήσεις στη Βρετανία - Τι δείχνει μελέτη ερευνητών του London School of Economics
«Όχι σύμβαση, όχι καφές» στα Starbucks - Πληθαίνουν οι απεργοί μπαρίστας στις ΗΠΑ
Μπαρίστας στα Starbucks από Κολόμπους, Ντένβερ και Πίτσμπουργκ θα συμμετάσχουν στις απεργίες που ξεκίνησαν την Παρασκευή
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την Ευρώπη – Τα πολιτικά και οικονομικά προβλήματα
Οι ηγέτες της καλούνται να δώσουν άμεσα απαντήσεις γιατί ο χρόνο εξαντλείται - Με ποιες προκλήσεις αναμένεται να έρθει αντιμέτωπη
Προειδοποιήσεις από τους δημάρχους της Ευρώπης για τη στεγαστική κρίση
Οι ηγέτες 10 μεγάλων πόλεων ζητούν δράση για την αντιμετώπιση «μιας από τις πιο πιεστικές προκλήσεις» που αντιμετωπίζει η κοινωνία, την στεγαστική κρίση
Πίσω από τη συμφωνία της Volkswagen με συνδικάτα για «οδυνηρές περικοπές»
Ο γερμανικός τύπος σχολιάζει τη «συμφωνία της τελευταίας στιγμής» στην Volkswagen: περικοπές γίνονται, αλλά εργοστάσια δεν κλείνουν (μέχρι νεωτέρας)
Η «βουτιά» της Novo Nordisk - Από το Wegovy στο πειραματικό CagriSema για την παχυσαρκία
Η Novo Nordisk είναι η μεγαλύτερη εταιρεία της Ευρώπης με βάση την κεφαλαιοποίηση της αγοράς, αξίας άνω των 460 δισεκατομμυρίων δολαρίων
Μπόνους για «πιστούς» πελάτες στα γερμανικά σούπερ μάρκετ
Με ειδικές προσφορές οι γερμανικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ επιχειρούν να προσελκύσουν πελατεία και να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό. Νέα προγράμματα επιβράβευσης από το 2025.
Η αποταμίευση θέλει οργάνωση και το 2025 - Τέσσερις γκουρού αποκαλύπτουν
Το τέλος του έτους αναπόφευκτα φέρενει στο νου το χρήμα και τη διαχείρισή του - Η πρόκληση για αποταμίευση τη νέα χρονιά
Γλίτωσαν οι ΗΠΑ το shutdown: Πέρασε στο παρά πέντε το νομοσχέδιο
Η αμερικανική Βουλή των Αντιπροσώπων ενέκρινε το νομοσχέδιο που αποσκοπεί στο να αποφευχθεί η δημοσιονομική παράλυση
Αλλάζουν ρότα Gucci, Louis Vuitton και Chanel - Το βατερλό στην Κίνα και η νέα στρατηγική
Στην πολυτέλεια, τα περισσότερα στελέχη της μόδας εξακολουθούν να ελπίζουν ότι η Κίνα θα αποδειχθεί σωτήρια ξανά