
Το 1971, η ταινία «Shaft» προκάλεσε μεγάλη αίσθηση. «Πιο καυτή από τον Μποντ. Πιο κουλ από το “Bullitt”» έλεγε το teaser της ταινίας που επισκίασε τον Σον Κόνερυ και τον Στιβ Μακουήν.
Σκηνοθέτης της δεν ήταν άλλος από τον Gordon Parks, τον ποιητή, συγγραφέα, συνθέτη και βεβαίως παγκοσμίως διάσημο φωτογράφο του LIFE, τον άνθρωπο ο οποίος για δεκαετίες ήταν ο μόνος έγχρωμος φωτογράφος στο επιτελείο του «Περιοδικού της Αμερικής». Σηματοδοτώντας τα 50ά γενέθλια αυτής της ταινίας-ορόσημο, η γκαλερί Howard Greenberg Gallery στη Νέα Υόρκη φιλοξενεί την έκθεση «A Choice of Weapons», η οποία εστιάζει στην κινηματογραφική προσέγγιση της φωτογραφίας από τον Parks.
Στη φωτογραφία του τού 1967 με λεζάντα «Untitled, Harlem, New York», ο Parks δείχνει μια σκυθρωπή σκηνή νεαρών τη νύχτα. «Φυσιολογικά, δεν είναι αυτός ο τρόπος να τραβήξεις μια φωτογραφία ντοκιμαντέρ. Δεν βλέπεις τις εκφράσεις στα πρόσωπά τους. Δεν βλέπεις ποιος τους κυνηγά» επισημαίνει η εδώ και χρόνια αναπληρώτρια διευθύντρια στη Howard Greenberg Gallery, Alicia Colen. «Δεν ξέρω αν αυτό είναι η επιρροή του Gordon στη σκηνοθεσία ή η επιρροή της σκηνοθεσίας στον Gordon. Εδώ όμως, σκέφτεται με διαφορετικό τρόπο, έναν τρόπο με λίγο περισσότερη δραματική ένταση και πιο πολύ χώρο για ερμηνείες. Σκέφτεται σαν σκηνοθέτης».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο τίτλος της έκθεσης, «A Choice of Weapons», είναι αναφορά στα λόγια του Gordon Parks «διάλεξα μια φωτογραφική μηχανή επειδή ήταν η δική μου επιλογή όπλων ενάντια σε αυτό που μισούσα περισσότερο σε όλο το σύμπαν: τον ρατσισμό, τη μισαλλοδοξία και τη φτώχεια». Το «A Choice of Weapons» ήταν ο τίτλος της αυτοβιογραφίας του 1966 τού Parks καθώς και ο τίτλος ενός καινούργιου ντοκιμαντέρ της HBO για τους νεαρούς δημιουργούς και ακτιβιστές τους οποίους εδώ και δεκαετίες έχει επηρεάσει ο Gordon Parks.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η έκθεση στη Howard Greenberg Gallery ολοκληρώνεται στις 23 Δεκεμβρίου, και στον σύνδεσμο https://www.howardgreenberg.com/exhibitions/gordon-parks-a-choice-of-weapons?view=slider ο ενδιαφερόμενος μπορεί να δει τις φωτογραφίες του Parks που εκτίθενται.


Latest News

Generation Xanax: Η σκοτεινή πλευρά του μαγικού χαπιού
Περισσότερες από 86 εκατομμύρια συνταγές γράφτηκαν πέρυσι στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το IQVIA Institute for Human Data Science.

Χρόνος: Τελικά όλα είναι στο μυαλό;
Γιατί κάποιες μέρες ο χρόνος περνάει γρήγορα και κάποιες άλλες όχι; Και γιατί το αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά μεταξύ μας;

Πόσα χρήματα εξασφάλισε ο Ολυμπιακός από την ευρωπαϊκή του πορεία
Ο Ολυμπιακός μπορεί να μην προκρίθηκε κόντρα στην Μπόντο Γκλιμτ, όμως πήρε μια σημαντική νίκη που τον φέρνει προ των πυλών του Champions League – Πόσα χρήματα εξασφάλισαν οι ερυθρόλευκοι από την ευρωπαϊκή τους πορεία…

«Οδύσσεια»: Και ο Ράιαν Χαρστ στο all-star cast του Κρίστοφερ Νόλαν
Η ταινία «Οδύσσεια» του Κίστοφερ Νόλαν βρίσκεται ήδη στην παραγωγή, ενώ αναμένεται να κυκλοφορήσει στις κινηματογραφικές αίθουσες το καλοκαίρι το 2026.

Οι σεναριογράφοι του «Dungeons & Dragons» παίρνουν τα ηνία της επερχόμενης ταινίας «Monopoly»
«Είναι οι τέλειοι ‘αρχιτέκτονες’ για αυτό το Monopoly», δήλωσε η Έριν Γουέστερμαν, συμπρόεδρος της Lionsgate Motion Picture Group, για τους Οι Τζον Φράνσις Ντέιλι και Τζόναθαν Γκόλντσταϊν

Στην κορυφή της Ευρώπης ο Εμμανουήλ Καραλής
Ο «Μανόλο» συνεχίζει τις υψηλές πτήσεις, κατακτώντας το χρυσό μετάλλιο στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κλειστού στίβου στην Ολλανδία

100 χρόνια Ολυμπιακός- Ο χρυσός αιώνας του «Θρύλου»
Ο Ολυμπιακός συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής και το γιορτάζει με ένα επικό τριήμερο εκδηλώσεων

Οι 3+1 λόγοι για να αλλάξει κάποιος δουλειά
Γιατί να αφήσει κάποιος τη δουλειά του για μια άλλη - Τι ισχύει στην Ελλάδα

Τα 100 εκατομμύρια του Στίβεν Έι Σμιθ και το… πέσιμο του «μπαμπά» Λεμπρόν Τζέιμς
Ο Στίβεν Έι Σμιθ θα έχει να το λέει με την χθεσινή μέρα να του επιφυλάσσει τα πάντα αφού υπέγραψε νέο πενταετές συμβόλαιο με το ESPN αλλά είχε και επεισόδιο με τον Λεμπρόν Τζέιμς.

Μήπως οι influencers… βλάπτουν σοβαρά την υγεία μας;
Οι «ιατρικές» αναρτήσεις στα social media είναι συχνά παραπλανητικές. Πώς μπορούμε να προστατευθούμε από τους… σύγχρονους κομπογιαννίτες των social media;