![Drones αναλαμβάνουν την εποπτεία των ευρωπαϊκών θαλασσών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/ImgSrc-22.jpg)
Την υπογραφή ενός πρώτου συμβολαίου με τη γαλλική εταιρεία δορυφορικών μελετών CLS υπέγραψε την Τετάρτη η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία για την Ασφάλεια των Θαλασσών (EMSA) με στόχο την καλύτερη από αέρος εποπτεία των θαλασσών της ΕΕ. Δηλαδή τη συντομότερη δυνατή επέμβαση σε περιπτώσεις ατυχημάτων, παράνομων μεταφορών προσώπων και εμπορευμάτων ή ακόμα και σε περιπτώσεις απόρριψης επιβαρυντικού για το περιβάλλον έρματος από τα πλοία στη θάλασσα.
Τις εναέριες περιπολίες θα κάνουν μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones), με τα οποία θα προμηθεύσει κατόπιν αιτήσεώς των τις χώρες-μέλη της ΕΕ η γαλλική εταιρεία δορυφορικών μελετών και συστημάτων CLS. Η CLS είναι θυγατρική του Εθνικού Κέντρου Διαστημικών Μελετών της Γαλλίας (CNES) και δραστηριοποιείται στις περιβαλλοντικές και κλιματολογικές παρατηρήσεις, στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, τη βιώσιμη διαχείριση των αλιευμάτων και σε μελέτες ενεργειακών υποδομών. Η EMSA είναι ένα ευρωπαϊκό όργανο με αρμοδιότητα να ελέγχει την ασφαλή ναυσιπλοΐα και να επεμβαίνει σε περίπτωση ατυχημάτων.
Η εδρεύουσα στη Λισαβόνα EMSA δημιουργήθηκε το 2003, μετά το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου Erika στο Βισκαϊκό Κόλπο το Δεκέμβριο του 1999 και την τεράστια οικολογική καταστροφή που προκάλεσε στις γαλλικές ακτές της Βρετάνης.
Τα πρώτα μη-στρατιωτικά drones
Βάσει της συμφωνίας αξίας 30 εκατ. ευρώ που υπεγράφη το πρωί της Τετάρτης και θα έχει διάρκεια τεσσάρων ετών, η γαλλική εταιρεία θα προμηθεύσει τα κράτη-μέλη με ένα στόλο drones.
Αρχικά προβλέπεται η κατόπιν αιτήσεως των εθνικών κυβερνήσεων προμήθεια μέχρι τεσσάρων αεροσκαφών σε κάθε κράτος-μέλος. Πρόκειται για μια συμφωνία-πιλότο, την οποία τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης χαρακτηρίζουν ως «πρωτοποριακή» για την Ευρώπη.
«Η EMSA θα μπορεί να συντονίσει την ταυτόχρονη ανάπτυξη δύο drones που θα απογειώνονται από δύο χώρες της ΕΕ. Τα αεροσκάφη αυτά θα παρεμβαίνουν συμπληρωματικά των δορυφορικών μέσων εποπτείας που έχει ομαδοποιήσει και συντονίζει το CleanSeaNet. Είναι η πρώτη φορά που θα αναπτυχθεί ένα συνδυαστικό σύστημα θαλάσσιας εποπτείας με τη συμμετοχή πολιτικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών», σημειώνει η Στεφανί Λιμουζέν, γενική διευθύντρια της CLS.
Σημειώνεται ότι το CleanSeaNet, στο οποίο αναφέρεται η γαλλίδα μάνατζερ, είναι ένα σύστημα εποπτείας των ευρωπαϊκών θαλασσών για τον εντοπισμό πετρελαιοκηλίδων κατά κύριο λόγο, που λειτουργεί βάσει παρατηρήσεων εικόνων που στέλνουν δορυφόροι.
Κατασκευάστρια των drones είναι η πορτογαλική εταιρεία Tekever. «Αντιμετωπίσαμε κάποιες δυσκολίες για να επιλέξουμε τον κατάλληλο βιομηχανικό εταίρο. Απαίτησή μας ήταν να αποκτήσουμε αεροσκάφη ειδικά κατασκευασμένα για τη διενέργεια θαλάσσιας εποπτείας για πολιτικούς σκοπούς, που θα έπρεπε να είναι πολύ ανθεκτικά και με μεγάλη αυτονομία», υπογράμμισε στη γαλλική «Le Figaro» η Στεφανί Λιμουζέν της CLS.
1.300 χλμ. αυτονομία πτήσης
Τα συγκεκριμένα drones της Tekever έχουν ακτίνα δράσης 1.300 χιλιομέτρων και έχουν τη μορφή ενός μικρού αεροσκάφους 180 κιλών με άνοιγμα φτερών που φτάνει τα 8 μέτρα. Διαθέτουν πολλά μέσα αποτύπωσης εικόνων (σύγχρονες βιντεοκάμερες) και επίσης ένα σύστημα υπέρυθρων ακτίνων για νυκτερινές λήψεις. Είναι επίσης εφοδιασμένα με ένα ναυτικό ραντάρ και με ανιχνευτές δικτύων κινητής τηλεφωνίας με κυψελοειδή μορφή (GSM).
«Τα drones αυτά έχουν ειδικό εξοπλισμό που επιτρέπει την παρατήρηση σκαφών κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενώ έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίζουν τα σκάφη προκειμένου να διαπιστώνουν την ταυτότητά τους», εξήγησε η μάνατζερ της CLS.
Αναφορά και στο Αιγαίο
Ο στόλος αυτός των μη επανδρωμένων αεροσκαφών θα επιτρέπει στην αρμόδια Υπηρεσία της ΕΕ (EMSA) να πραγματοποιούν προληπτικούς ελέγχους ώστε να διαπιστώνουν εγκαίρως τον κίνδυνο πιθανών ατυχημάτων. Επίσης να προλαμβάνουν περιπτώσεις ρύπανσης των θαλασσών, δραστηριοτήτων παράνομης αλιείας, αλλά και κάθε είδους παράνομων διακινήσεων μέσω θαλάσσης, που γίνονται συνήθως με ταχύπλοα σκάφη και απαιτείται άμεση αντίδραση για την ανάσχεσή τους.
Η CLS κάνει λόγο για διακίνηση ναρκωτικών, αλλά και μεταναστών «που επιχειρούν να φθάσουν δια θαλάσσης στη Βρετανία, στην Ισπανία ή στην Ελλάδα».
Η νέα αυτή ευρωπαϊκή υπηρεσία θα τεθεί σε λειτουργία εντός ολίγων μηνών, εκτιμά η CLS, αφού λάβει πρώτα το πράσινο φως από τις αρμόδιες αρχές ελέγχου των αεροπορικών πτήσεων των χωρών-μελών της ΕΕ.
«Δεδομένων των εκτεταμένων ζωνών εποπτείας – η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ακτογραμμή μήκους 71.928 εκατομμυρίων χιλιομέτρων – είναι πιθανόν να ακολουθήσουν και άλλες συμφωνίες που θα ενισχύσουν τον ευρωπαϊκό στόλο των drones», σημειώνει η γαλλική εταιρεία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![LVMH: Μικρότερη ανάπτυξη για τη μονάδα μόδας καθώς οι καταναλωτές αποφεύγουν τα είδη πολυτελείας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/Bernard_Arnault_Louis_Vuitton-459x600.jpeg)
«Βαρίδι» η μόδα για την LVMH - Οι καταναλωτές γυρνούν την πλάτη στα είδη πολυτελείας
Η χαμηλότερη ζήτηση για τα προϊόντα της LVMH στην Κίνα είναι η βασική αιτία για τη μείωση του ρυθμού ανάπτυξης
![Thales: Υψηλότερα έσοδα και κέρδη για το γαλλικό γίγαντα των εξοπλισμών, στο πρώτο εξάμηνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Thales-Eurosatory-2024_LXM_stand-demos_vehicules_071339009-600x450.jpg)
Αύξηση εσόδων και κερδών για την Thales στο πρώτο εξάμηνο
Οι παραγγελίες που έχει η εταιρεία φτάνουν τα 47 δισεκατομμύρια ευρώ
![CrowdStrike: Ο ασφαλιστικός αντίκτυπος της κατάρρευσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/techn-600x400.jpg)
Με αποζημιώσεις μαμούθ απειλούνται οι ασφαλιστικές για το παγκόσμιο ΙΤ μπλακάουτ
Η διακοπή λειτουργίας των συστημάτων των εταιρειών εκτιμάται ότι θα είναι το σημαντικότερο γεγονός αποζημιώσεων μετά τις επιθέσεις κακόβουλου λογισμικού NotPetya του 2017
![Coca Cola: Ανεβάζει τον πήχη για την κερδοφορία – Ο ρόλος των Ολυμπιακών Αγώνων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/coca-cola-768x461-1-600x360.jpeg)
Ανεβάζει τον πήχη για την κερδοφορία η Coca Cola - Ο ρόλος των Ολυμπιακών Αγώνων
Η μετοχή της Coca Cola κινήθηκε ανοδικά κατά σχεδόν 2% - Τα καθαρά έσοδα της Coca-Cola για το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 2,9%
![Forbes: Αυτές είναι οι ασφαλέστερες πόλεις στον κόσμο – Μια ασιατική στην κορυφή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/singapore-f1__FillWzg1MCwxMTc0XQ-600x401.jpg)
Ποιες είναι οι ασφαλέστερες πόλεις για ταξιδιώτες - Η λίστα Forbes
Από τις 60 πόλεις που αναλύθηκαν, μία πόλη μπορεί να υπερηφανεύεται για τον χαμηλότερο κίνδυνο φυσικών καταστροφών και τον δεύτερο χαμηλότερο κίνδυνο για την υγεία και τις υποδομές
![Επιτόκια: Σήμα για μείωση τον Σεπτέμβριο, στέλνει ο ντε Γκίντος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/deguindos-600x376.png)
Σήμα για μείωση των επιτοκίων τον Σεπτέμβριο, στέλνει ο ντε Γκίντος
Ο αντιπρόεδρος της ΕΚΤ τονίζει ότι το φθινόπωρο θα υπάρχουν περισσότερα στοιχεία για να μειωθούν τα επιτόκια
![Αυτοκίνητα: Οι έμποροι ενισχύουν τα κίνητρα καθώς ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ μειώνει τη ζήτηση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/2018-07-26T190838Z_1239569548_RC112E6E34D0_RTRMADP_3_USA-TRADE-AUTOS-600x430.jpg)
Ενισχύονται τα κίνητρα αγοράς αυτοκινήτου στις ΗΠΑ - Πού οφείλεται η πτώση της ζήτησης
Η επιστροφή μετρητών, τα χαμηλά επιτόκια και οι μειώσεις τιμών ενισχύονται σε μια προσπάθεια να εκκαθαριστούν τα αποθέματα στα προ πανδημίας επίπεδα
![Γερμανία: Δεν μπορεί να ανακάμψει η οικοδομή – Τι φταίει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/german-600x400.jpg)
Γιατί δεν μπορεί να σηκώσει κεφάλι η οικοδομή στη Γερμανία
Οι άδειες για νεόδμητα ακίνητα μειώθηκαν κατά 24,2% τον Μάιο σε ετήσια βάση
![Αεροπορικές εταιρείες: Γιατί το καλοκαίρι δεν αρκεί για να αυξήσει τα κέρδη τους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/airplane-7359232_1280-600x364.jpg)
Το καλοκαίρι δεν αρκεί - Απότομη προσγείωση για τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών
Η μία μετά την άλλη προχωρούν σε μείωση των προβλέψεών τους για τα κέρδη του δεύτερου τριμήνου - Τι συμβαίνει σε ΗΠΑ και Ευρώπη
![Κάμαλα Χάρις: Η καυτή πατάτα της οικονομίας και η… κόντρα με τον Πάουελ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/kamala-600x400.jpg)
Η καυτή πατάτα της οικονομίας για την Κάμαλα Χάρις και η... κόντρα με τον Πάουελ
Στον δρόμο της για τον Λευκό Οίκο η Κάμαλα Χάρις έχει να διαχειριστεί μια βαριά οικονομική κληρονομιά από τον Μπάιντεν