![ΗΠΑ – Σνακς, νταντάδες, όργανα γυμναστικής και προγράμματα ψυχικής υγείας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/ergasia.png)
Μεταξύ πολλών άλλων, η πανδημία μπορεί να σήμανε σε εταιρικό επίπεδο το «πάγωμα» διάφορων προνομίων κυρίως για στελέχη: από δωρεάν γεύματα έως ταξίδια.
Συνδυαστικά ωστόσο με τις μαζικές παραιτήσεις που πυροδότησε το burnout της τηλεργασίας, σηματοδότησε μία σειρά από άλλα, ψηφιακά και μη προνόμια, για μία ευρεία γκάμα υπαλλήλων.
Στις ΗΠΑ, δεν εξαντλούνται στην κάλυψη των πρόσθετων λειτουργικών εξόδων, που προέκυψαν με την εργασία από το σπίτι.
Σε μία προσπάθεια να διατηρήσουν την παραγωγικότητα των εργαζομένων τους στα επιθυμητά επίπεδα παραγωγικότητας και τους ίδιους αρκούντως ικανοποιημένους, οι περισσότερες εταιρείες υιοθετήθηκαν μία σειρά από μέτρα στήριξης.
Τα περισσότερα από αυτά, δε, παραμένουν σε ισχύ, ενόσω η μετ’ εμποδίων μετάβαση σε μία μετα-πανδημική κανονικότητα γίνεται βάσει υβριδικών εργασιακών μοντέλων και η επόμενη ημέρα παραμένει σε αχαρτογράφητα νερά…
Ψηφιακές συνδρομές και πρόσθετες παροχές
Υπό αυτό το πρίσμα, ακόμη και μικρότερου μεγέθους εταιρείες προσαρμόζουν μέρος του προϋπολογισμού τους σε ένα νέο στυλ εργασίας.
Δίνουν στους εργαζόμενους έκτακτα επιδόματα και παρέχουν προγράμματα στήριξης στη φροντίδα παιδιών και ηλικιωμένων: υπολογίζεται ότι το 43% των αμερικανών εργοδοτών άρχισε με την πανδημία να προσφέρει επιπλέον ημέρες γονικής άδειας μετ΄αποδοχών, ενώ το 37% προσέφερε βοήθεια στη φύλαξη ανηλίκων, ακόμη και με την πρόσληψη ωρομίσθιων νταντάδων.
Σε συνεργασία με εταιρείες διανομής, στέλνουν γεύματα και σνακς στα σπίτι σπίτια των υπαλλήλων εν ώρα εργασίας και διάφορα δώρα για τις ώρες ξεκούρασης: από σετ προσωπικής περιποίησης και αρωματικά κεριά, έως κουβέρτες fleece και λευκά είδη.
Εξασφαλίζουν ψηφιακά προνόμια σε υπαλλήλους τους, μέσα από συνδρομές σε διαδικτυακές υπηρεσίες ψυχικής υγείας, διατροφής, εκγύμνασης και ευεξίας, σε πολλές περιπτώσεις μάλιστας συνοδεία του κατάλληλου εξοπλισμού.
Πέρα από τις εταιρικές συσκέψεις, οργανώνουν εικονικές εκδηλώσεις ψυχαγωγικού χαρακτήρα, όπως διαδικτυακές βραδιές με επιτραπέζια παιχνίδια.
Μια start-up στο Όστιν του Τέξας έφτασε στο σημείο να καλύπτει το κόστος για την υιοθεσία ενός κατοικιδίου.
Συνολικά, περίπου οι μισοί (43%) διευθυντές ανθρώπινου δυναμικού σε περισσότερες από 1.000 εταιρείες με προσωπικό άνω των 20 υπαλλήλων στις ΗΠΑ δήλωσαν, σε πρόσφατη έρευνα, ότι οι παροχές προς τους εργαζόμενους αναθεωρήθηκαν και αυξήθηκαν, εν μέσω πανδημίας.
Νέα πραγματικότητα, νέα διλήμματα
Καθώς η απειλή της Covid-19 σταδιακά μειώνεται με τους μαζικούς εμβολιασμούς και οι εργαζόμενοι καλούνται να επιστρέψουν στα γραφεία, πολλές εταιρείες τώρα εξετάζουν για πόσο και ποια προνόμια θα διατηρήσουν.
Την κατάσταση κάνει πιο επιτακτική το διογκούμενο κύμα παραιτήσεων σε πολλούς παραγωγικούς κλάδους, με φόντο την αναθεώρηση προτεραιοτήτων που σηματοδότησε για πολλούς εργαζόμενων η πανδημία, συνδυαστικά με την αυξημένη προσφορά στην αμερικανική αγορά εργασίας.
Ορισμένες εταιρείες προσφέρουν τώρα ευέλικτα ωράρια, υβριδική εργασία, δωρεάν μεσημεριανά γεύματα, μέχρι και διαλείμματα happy hour μετά μουσικής για να παρακινήσουν τους υπαλλήλους τους να επιστρέψουν στο γραφείο ή και να προσελκύσουν νέους.
Σε άλλους κλάδους, κυρίως στην παροχή υπηρεσιών -που πλήττεται περισσότερο από το κύμα παραιτήσεων και την έλλειψη εργατικού δυναμικού- έχουν μπει εδώ και καιρό στο «κάδρο» μισθολογικές αυξήσεις, μπόνους και προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης, χωρίς όμως θεαματική επιτυχία.
Μοιραία, ο προβληματισμός για την επόμενη ημέρα της πανδημίας περισσεύει.
«Αυτό που βλέπουμε τώρα είναι ότι κάθε εταιρεία συνειδητοποιεί πως πρέπει να διαδραματίσει ρόλο στην ευημερία των εργαζομένων της», λέει στην Washington Post o Σέζαρ Καρβάλιο, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος εταιρείας, που παρέχει συνδρομητικές υπηρεσίες ευεξίας σε ιδιώτες και εταιρείες και είδε τα έσοδά της να αυξάνονται κατά 10% σε μηνιαία βάση από τον Ιούνιο.
Για τον Μόχιτ Αστάνα πάντως, αντιπρόσωπο πωλήσεων σε αμερικανική εταιρεία χημικών, τα πράγματα είναι απλά.
Πέρα από τις συνθήκες εργασίας και το ύψος του μισθού, λέει, αυτό που μετρά για τον ίδιο -όπως άλλωστε και την πλειονότα των εργαζομένων- είναι το πακέτο αποζημίωσης και οι συνταξιοδοτικές παροχές.
«Εφόσον μεταξύ δύο εταιρειών οι μισθοί είναι ισοδύναμοι και η μία παρέχει περισσότερα προνόμια, τότε αυτά μπορεί να είναι ένας παράγοντας υπέρ της»», επισημαίνει. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, «αυτή τη στιγμή οι εργαζόμενοι δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα να βρουν άλλη δουλειά».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Βρετανία: Θα ακολουθήσει ΗΠΑ και ΕΕ στους δασμούς για κινεζικά EV;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-06T123655Z_1251059174_RC2OP8A2AKUL_RTRMADP_5_BRITAIN-POLITICS-STARMER-600x400.jpg)
Θα ακολουθήσει ΗΠΑ και ΕΕ στους δασμούς για κινεζικά EV η Βρετανία;
Ο υπουργός Επιχειρήσεων Τζόναθαν Ρέινολντς βρίσκεται σε συνομιλίες με τη βιομηχανία για τα επόμενα βήματα
![Deutsche Bank: Λογιστικές αλχημείες αποκαλύπτουν οι γερμανικές αρχές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/Deutsche-600x400.jpeg)
Στο στόχαστρο η Deutsche Bank για λογιστικές «αλχημείες»
Σύμφωνα με τις γερμανικές αρχές, η Deutsche Bank δεν ακολούθησε τα διεθνή λογιστικά πρότυπα όσον αφορά τον ισολογισμό του 2019
![ΗΠΑ – λιανεμπόριο: Ξεπέρασαν τις προσδοκίες οι λιανικές πωλήσεις τον Ιούνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/retail-usa-600x400.jpg)
Ξεπέρασαν τις προσδοκίες οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ τον Ιούνιο
Οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο στις ΗΠΑ, εξαιρουμένων των οχημάτων και του φυσικού αερίου, αυξήθηκαν κατά 0,8%, με εκτιμήσεις +0,2%
![ΔΝΤ: Αυξήθηκαν οι κίνδυνοι για άνοδο του πληθωρισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/imf-768x576-1-600x450.jpg)
«Καμπανάκι» ΔΝΤ για πληθωρισμό - Αυξάνονται οι ανοδικοί κίνδυνοι, επίμονα ψηλά οι υπηρεσίες
Το ΔΝΤ κράτησε σταθερές τις παγκόσμιες προβλέψεις για την άνοδο του ΑΕΠ, στο 3,2% - Οι ευχάριστες και οι δυσάρεστες αναπτυξιακές εκπλήξεις
![Hugo Boss: Πτώση 10% στη μετοχή και μείωση προβλέψεων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/hugo-boss-1-600x337.jpg)
Και η Hugo Boss σε πτώση - Τι ανακοίνωσε ο γερμανικός οίκος μόδας
Η δεύτερη αναθεώρηση της χρονιάς μετριάζει εκ νέου τον στόχο πωλήσεων σε αύξηση 1% έως 4%
![TotalEnergies: H παραγωγή πετρελαίου θα φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο του guidance β’ τριμήνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/totalenergies-600x375.jpg)
TotalEnergies: H παραγωγή πετρελαίου θα φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο του guidance β’ τριμήνου
Η TotalEnergies αναμένει ότι η παραγωγή ορυκτών καυσίμων θα φτάσει κοντά στα 2,45 χιλιάδες βαρέλια ισοδύναμου πετρελαίου την ημέρα
![Shein: Τι κρύβεται πίσω από την νέα πρωτοβουλία κυκλικής οικονομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/shein-1-600x434.png)
Ενοχές ή επενδύσεις; Τι κρύβεται πίσω από την πρωτοβουλία κυκλικής οικονομίας της Shein
Μήπως η επένδυση ύψους 216 εκατομμυρίων δολαρίων είναι ένα ακόμη τρικ του κολοσσού της γρήγορης μόδας;
![ΕΚΤ: Αύξηση της ζήτησης καταναλωτικών δανείων στην ευρωζώνη για πρώτη φορά από το 2022](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Για πρώτη φορά μετά το 2022 - Αύξηση ζήτησης καταναλωτικών δανείων βλέπει η ΕΚΤ
Η ΕΚΤ άρχισε να μειώνει τα επιτόκια τον Ιούνιο, αλλά το κόστος δανεισμού στις χρηματοπιστωτικές αγορές άρχισε να μειώνεται πολύ νωρίτερα
![Kaspersky: Κλείνει το γραφείο στις ΗΠΑ – Απολύσεις εργαζομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/Kaspersky-600x391.jpg)
«Λουκέτο» στο γραφείο της Kaspersky στις ΗΠΑ - Απολύσεις εργαζομένων
Η εξέλιξη έρχεται αφού το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε ότι απαγορεύει την πώληση λογισμικού της Kaspersky στις ΗΠΑ από τις 20 Ιουλίου
![Κίνα: Οι μάρκες ειδών πολυτελείας προσφέρουν εκπτώσεις 50%](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/china-luxury-scaled-1-600x480.jpg)
Γιατί τα "brand" ειδών πολυτελείας στην Κίνα κάνουν μεγάλες εκπτώσεις
Οι εκπτώσεις στη χώρα προσφέρονται κυρίως από σημαντικές φίρμες όπως η Versace και η Burberry, καθώς οι άλλοτε...αδηφάγοι καταναλωτές της μεσαίας τάξης της Κίνας γίνονται πιο λιτοί