
Οι εικόνες που έρχονται από τα λιμάνια του Λος Άντζελες ή του Λονγκ Μπιτς, μπορεί να είναι εντυπωσιακές, αλλά παράλληλα καταδεικνύουν το μέγεθος των επιπτώσεων που προκαλούν τα προβλήματα αλυσίδες εφοδιασμού.
Και βέβαια, ενισχύει τις ανησυχίες για ελλείψεις προϊόντων και άδεια ράφια ενόψει των εορτών.
Όπως υπογραμμίζει το CNN Business, πριν ξεκινήσουν τα προβλήματα στα μέσα του 2020, τα πλοία έφταναν στις ακτές των δύο λιμένων της νότιας Καλιφόρνιας και πήγαν κατευθείαν σε ελλιμενισμούς για να ξεφορτώσουν τα εμπορευματοκιβώτια τους και να φορτώσουν νέα στη θέση τους.
Όχι πια.
Το πρωί της Τρίτης υπήρχαν 62 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αγκυροβολημένα στις ακτές της νότιας Καλιφόρνιας – 37 από αυτά προορίζονταν για το λιμάνι του Λος Άντζελες και τα άλλα 25 προορίζονταν για το Λονγκ Μπιτς. Τα 62 πλοία περιέχουν περίπου 200.000 κοντέινερ 20 ποδιών.
Μία ημέρα πριν ήταν αγκυροβολημένα 100 φορτηγά πλοία.

Ο μέσος χρόνος αναμονής για τα πλοία στο λιμάνι είναι περίπου 10 ημέρες. Και μόλις ξεφορτώσουν, πολλά από τα εμπορευματοκιβώτια θα παραμείνουν στο λιμάνι για μια εβδομάδα ή και περισσότερο μέχρι να εμφανιστεί κάποιος για να τους μεταφέρει στο επόμενο σκέλος του ταξιδιού τους.
«Είναι σαν να παίρνεις 10 λωρίδες κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο και να τις μεταφέρεις σε πέντε όταν φτάσει το φορτίο εδώ», δήλωσε πρόσφατα στο CNN International ο Gene Seroka, εκτελεστικός διευθυντής του λιμανιού του Λος Άντζελες. «Δυσκολευόμαστε να απορροφήσουμε όλο αυτό το φορτίο στην αμερικανική αλυσίδα εφοδιασμού».
Περίπου το 40% της κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων που εισέρχεται στις Ηνωμένες Πολιτείες προέρχεται από ένα από τα δύο λιμάνια της νότιας Καλιφόρνιας.
Τι προκάλεσε τα προβλήματα
Η ρίζα του προβλήματος δεν είναι απλή στον εντοπισμό. Αλλά όπως συμβαίνει τόσο με την αμερικανική όσο και με την παγκόσμια οικονομία, όλα ξεκινούν με την πανδημία Covid-19, η οποία προκάλεσε μια τεράστια αλλαγή στις αγοραστικές συνήθειες των Αμερικανών.
Οι δαπάνες για υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων ταξιδιών , ψυχαγωγίας έξω από το σπίτι και ακόμη και φαγητό έξω , περιορίστηκαν δραματικά. Αν και μερικά από αυτά έχουν ανακάμψει, το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών για υπηρεσίες δεν έχει ακόμη επιστρέψει σε επίπεδα πριν από την πανδημία.
Έτσι, οι άνθρωποι που είχαν παγιδευτεί στο σπίτι ξόδεψαν περισσότερα για αγαθά παρά για υπηρεσίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τα αγαθά πρέπει να μετακινηθούν από το ένα μέρος στο άλλο πριν φτάσουν στο σπίτι σας.
Η παγκόσμια ζήτηση για αγαθά έχει δημιουργήσει όλους τους τύπους ανισορροπιών και ελλείψεων στα υπεράκτια ναυτιλιακά δίκτυα.
Ένας ακόμα λόγος που η αμερικανική αλυσίδα εφοδιασμού δεν μπορεί να διαχειριστεί τόσο μεγάλο φορτίο είναι η τεράστια έλλειψη εργαζομένων.
Οι Αμερικανικές Ενώσεις Φορτηγών εκτιμούν ότι υπήρχε έλλειψη 61.500 οδηγών φορτηγών πριν από την πανδημία. ο αριθμός αυτός ανέρχεται σε 80.000 οδηγούς σήμερα , αύξηση 30%.
Οι ελλείψεις επιδεινώθηκαν εν μέρει επειδή οι ηλικιωμένοι φορτηγατζήδες συνταξιοδοτούνται κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι σχολές οδήγησης φορτηγών έκλεισαν προσωρινά.
Αλλά το κύριο πρόβλημα στην πρόσληψη περισσότερων οδηγών παραμένει η φύση και η δυσκολία της εργασίας. Οι ώρες είναι πολλές και η δουλειά συχνά απομακρύνει τους οδηγούς από το σπίτι για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Ακόμα και όταν το φορτίο φτάσει στον προορισμό του, μπορεί να υπάρχουν πολύ λίγοι εργαζόμενοι για να διαχειριστούν το φορτίο, καθώς οι εργαζόμενοι στις αποθήκες είναι επίσης σε έλλειψη σε εθνικό επίπεδο.


Latest News

Η ευρωπαϊκη χαλυβουργία χρειάζεται προστασία λέει ο Γάλλος υπουργός Βιομηχανίας
Μέτρα προστασίας για την ευρωπαϊκη χαλυβουργία, ειδικά έναντι των φθηνών εισαγωγών , ζητούν οι υπουργοί Βιομηχανίας επτα κρατών της ΕΕ

Πάνω από το αναμενόμενο οι αιτήσεις για επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι αρχικές αιτήσεις για επιδόματα ανεργίας αυξήθηκαν κατά 22.000, και ο τελικός αριθμός διαμορφώθηκε στις 242.000 αιτήσεις

Η Κίνα δείχνει σημάδια ανθεκτικότητας στους δασμούς των ΗΠΑ
Η Κίνα διαφοροποιεί τις εξαγωγικές αγορές και διευρύνει τις συνεργασίες για επενδύσεις στο εξωτερικό, σε μια προσπάθεια να μετριάσει το κόστος του εμπορικού πολέμου
![Eurostat: Περισσότερες διαδικτυακές πωλήσεις για τις εταιρείες της Ενωσης [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/shopping-2163323_1280-768x512-1-600x400.jpg)
Περισσότερες διαδικτυακές πωλήσεις για τις εταιρείες της ΕΕ το 2023, σύμφωνα με τη Eurostat [γραφήματα]
Σύμφωνα με τη Eurostat η Λιθουανία με 42,1% είναι η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων που πραγματοποιούσαν διαδικτυακές πωλήσεις

Ο κύβος ερρίφθη: Από 4 Μαρτίου οι δασμοί σε Μεξικό και Καναδά - Η ανάρτηση Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ ανεβάζει τους τόνους ενισχύοντας τους φόβους για έναν νέο παγκόσμιο εμπορικό πόλεμο
![Eurostat: Πάνω από 1 στους 5 Έλληνες εργαζόμενους (21,7%) ήταν χαμηλόμισθοι το 2022 [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/ot_misthoi2-600x352.png)
Στα «τάρταρα» της Ευρώπης οι μισθοί των Ελλήνων - Τι δείχνουν νέα στοιχεία [γραφήματα]
Eurostat: Έλληνες και Βούλγαροι οι πιο δυσαρεστημένοι εργαζόμενοι στην Ευρώπη

Γιατί ανησυχεί η ΕΚΤ για τον πληθωρισμό - Τι «αποκαλύπτουν» τα πρακτικά για τα επιτόκια
H ΕΚΤ αναμένεται να συνεδριάσει εκ νέου την επόμενη Πέμπτη - Τι βλέπουν οι αγορές για τη νομισματική πολιτική

Γιατί οι Ανιέλι πουλάνε μετοχές της Ferrari - Ο απώτερος στόχος
Η εν λόγω πώληση αντιστοιχεί στο 4% περίπου του υφιστάμενου κεφαλαίου της Ferrari - Τα μελλοντικά σχέδια της Exor

Η εντυπωσιακή στροφή της ΒΡ - Πώς θα φθάσει η κεφαλαιοποίηση στα 200 δισ. δολάρια
Ο Murray Auchincloss της BP προβλέπει «τεράστια» ζήτηση για πετρέλαιο και φυσικό αέριο μετά το 2050

Η SEC διατάζει επιστροφή του προσωπικού στο γραφείο
Το συνδικάτο εργαζομένων της SEC καταγγέλει την εντολή ως παράνομη