Οι εικόνες που έρχονται από τα λιμάνια του Λος Άντζελες ή του Λονγκ Μπιτς, μπορεί να είναι εντυπωσιακές, αλλά παράλληλα καταδεικνύουν το μέγεθος των επιπτώσεων που προκαλούν τα προβλήματα αλυσίδες εφοδιασμού.
Και βέβαια, ενισχύει τις ανησυχίες για ελλείψεις προϊόντων και άδεια ράφια ενόψει των εορτών.
Όπως υπογραμμίζει το CNN Business, πριν ξεκινήσουν τα προβλήματα στα μέσα του 2020, τα πλοία έφταναν στις ακτές των δύο λιμένων της νότιας Καλιφόρνιας και πήγαν κατευθείαν σε ελλιμενισμούς για να ξεφορτώσουν τα εμπορευματοκιβώτια τους και να φορτώσουν νέα στη θέση τους.
Όχι πια.
Το πρωί της Τρίτης υπήρχαν 62 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αγκυροβολημένα στις ακτές της νότιας Καλιφόρνιας – 37 από αυτά προορίζονταν για το λιμάνι του Λος Άντζελες και τα άλλα 25 προορίζονταν για το Λονγκ Μπιτς. Τα 62 πλοία περιέχουν περίπου 200.000 κοντέινερ 20 ποδιών.
Μία ημέρα πριν ήταν αγκυροβολημένα 100 φορτηγά πλοία.
Ο μέσος χρόνος αναμονής για τα πλοία στο λιμάνι είναι περίπου 10 ημέρες. Και μόλις ξεφορτώσουν, πολλά από τα εμπορευματοκιβώτια θα παραμείνουν στο λιμάνι για μια εβδομάδα ή και περισσότερο μέχρι να εμφανιστεί κάποιος για να τους μεταφέρει στο επόμενο σκέλος του ταξιδιού τους.
«Είναι σαν να παίρνεις 10 λωρίδες κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο και να τις μεταφέρεις σε πέντε όταν φτάσει το φορτίο εδώ», δήλωσε πρόσφατα στο CNN International ο Gene Seroka, εκτελεστικός διευθυντής του λιμανιού του Λος Άντζελες. «Δυσκολευόμαστε να απορροφήσουμε όλο αυτό το φορτίο στην αμερικανική αλυσίδα εφοδιασμού».
Περίπου το 40% της κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων που εισέρχεται στις Ηνωμένες Πολιτείες προέρχεται από ένα από τα δύο λιμάνια της νότιας Καλιφόρνιας.
Τι προκάλεσε τα προβλήματα
Η ρίζα του προβλήματος δεν είναι απλή στον εντοπισμό. Αλλά όπως συμβαίνει τόσο με την αμερικανική όσο και με την παγκόσμια οικονομία, όλα ξεκινούν με την πανδημία Covid-19, η οποία προκάλεσε μια τεράστια αλλαγή στις αγοραστικές συνήθειες των Αμερικανών.
Οι δαπάνες για υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων ταξιδιών , ψυχαγωγίας έξω από το σπίτι και ακόμη και φαγητό έξω , περιορίστηκαν δραματικά. Αν και μερικά από αυτά έχουν ανακάμψει, το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών για υπηρεσίες δεν έχει ακόμη επιστρέψει σε επίπεδα πριν από την πανδημία.
Έτσι, οι άνθρωποι που είχαν παγιδευτεί στο σπίτι ξόδεψαν περισσότερα για αγαθά παρά για υπηρεσίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τα αγαθά πρέπει να μετακινηθούν από το ένα μέρος στο άλλο πριν φτάσουν στο σπίτι σας.
Η παγκόσμια ζήτηση για αγαθά έχει δημιουργήσει όλους τους τύπους ανισορροπιών και ελλείψεων στα υπεράκτια ναυτιλιακά δίκτυα.
Ένας ακόμα λόγος που η αμερικανική αλυσίδα εφοδιασμού δεν μπορεί να διαχειριστεί τόσο μεγάλο φορτίο είναι η τεράστια έλλειψη εργαζομένων.
Οι Αμερικανικές Ενώσεις Φορτηγών εκτιμούν ότι υπήρχε έλλειψη 61.500 οδηγών φορτηγών πριν από την πανδημία. ο αριθμός αυτός ανέρχεται σε 80.000 οδηγούς σήμερα , αύξηση 30%.
Οι ελλείψεις επιδεινώθηκαν εν μέρει επειδή οι ηλικιωμένοι φορτηγατζήδες συνταξιοδοτούνται κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι σχολές οδήγησης φορτηγών έκλεισαν προσωρινά.
Αλλά το κύριο πρόβλημα στην πρόσληψη περισσότερων οδηγών παραμένει η φύση και η δυσκολία της εργασίας. Οι ώρες είναι πολλές και η δουλειά συχνά απομακρύνει τους οδηγούς από το σπίτι για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Ακόμα και όταν το φορτίο φτάσει στον προορισμό του, μπορεί να υπάρχουν πολύ λίγοι εργαζόμενοι για να διαχειριστούν το φορτίο, καθώς οι εργαζόμενοι στις αποθήκες είναι επίσης σε έλλειψη σε εθνικό επίπεδο.
Latest News
Κλείνει εργοστάσιο της BYD στη Βραζιλία λόγω συνθηκών «σκλαβιάς»
Η BYD ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι διέκοψε τις σχέσεις της με την εμπλεκόμενη εταιρεία και παρέμεινε προσηλωμένη στην «πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της Βραζιλίας»
Η χώρα που σχεδόν μηδένισε τις συναλλαγές με χρήμα
Οι κοινωνίες χωρίς φυσικό χρήμα δεν αποτελούν πλέον σενάριο επιστημονικής φαντασίας με τη Σουηδία να έχει φτάσει μια ανάσα από το να βάλει τα μετρητά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας
Οι αμερικανικές τράπεζες μηνύουν τη Fed - Τί προκάλεσε τη διαμάχη
Τράπεζες και οργανώσεις στις ΗΠΑ βάζουν στο στόχαστρο τη Fed και τις επιλογές πολιτικής της
Ξανά στον αέρα τα αεροσκάφη της American Airlines
Η καθήλωση για μία ώρα των αεροσκαφών της American Airlines σήμερα νωρίς το πρωί ήταν αρκετή για να προκαλέσει αναστάτωση στους επιβάτες
Καθηλωμένα στο έδαφος τα αεροσκάφη της American Airlines
H καθήλωση στο έδαφος των αεροσκαφών της American Aitlines προκαλεί τεράστιο πρόβλημα σε χιλιάδες ταξιδιώτες ενόψει Χριστουγέννων
Συγχώνευση Honda–Nissan - Ισχύς εν τη ενώσει απέναντι στις κινεζικές βιομηχανίες
Η συγχώνευση των Honda – Nissan θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων οχημάτων μετά την Toyota και την Volkswagen
«Χαλάει» το deal Nippon Steel - US Steel; - Τι θα αποφασίσει ο Μπάιντεν
Η Επιτροπή Ξένων Επενδύσεων στις ΗΠΑ (Cfius) ανακοίνωσε στον Λευκό Οίκο τη Δευτέρα ότι οι υπηρεσίες της επιτροπής δεν είχαν καταλήξει σε απόφαση
Έρχεται mega deal: Η Xerox εξαγοράζει τη Lexmark
Η συναλλαγή των δύο εταιρειών της βιομηχανίας εκτυπώσεων αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025
Χάνουν την εμπιστοσύνη τους οι καταναλωτές περιμένοντας τον Τραμπ
Ο δείκτης του Conference Board που μετρά το συναίσθημα των καταναλωτών στις ΗΠΑ έκανε βουτιά 8,1 μονάδων στις 104,7 τον Δεκέμβριο, διαψεύδοντας τις προσδοκίες για αύξηση
Φρενίτιδα deals στις ευρωπαϊκές τράπεζες - Τα κέρδη στις μετοχές και το στοίχημα για το 2025
Οι τραπεζικές μετοχές παρέχουν συνολικές αποδόσεις 32% εν μέσω εκτίναξης των συναλλαγών