Οι Εταιρίες Διανομής Αερίου 13 ευρωπαϊκών χωρών, στηριζόμενες στην τεχνογνωσία και τις εμπειρίες τους σχετικά με το Υδρογόνο ως ανανεώσιμου αερίου καυσίμου, αποφάσισαν να συστήσουν την Πρωτοβουλία “Ready4H2” («Έτοιμοι για Υδρογόνο»), προκειμένου να προτείνουν μία κοινή ευρωπαϊκή προσέγγιση για τους τρόπους με τους οποίους οι Εταιρίες Διανομής Αερίου και οι υποδομές διανομής, μπορούν να στηρίξουν την ανάπτυξη της αγοράς Υδρογόνου μέσω της συμβολής τους σε όλη την αλυσίδα αξίας, από την διευκόλυνση της έγχυσής του στα δίκτυα διανομής έως τη χρήση του από τους καταναλωτές.
Το υδρογόνο, έχει πλέον χαρακτηριστεί ως το κυρίαρχο καύσιμο για την ευρωπαϊκή ενεργειακή μετάβαση και οι Εταιρίες Διανομής αερίου της Ευρώπης αποτελούν συστατικό στοιχείο για την ταχεία ανάπτυξη της αγοράς υδρογόνου, που προγραμματίζεται για τα επόμενα χρόνια.
Επί δεκαετίες, οι ευρωπαϊκές Εταιρίες Διανομής Αερίου έχουν αποδείξει έμπρακτα την ικανότητά τους να παρέχουν την οικονομικά αποδοτική και ασφαλή διανομή φυσικού αερίου μέσω υποδομών που διαχειρίζονται και ως εκ τούτου, διαθέτουν την απαραίτητη σχετική τεχνογνωσία και εμπειρία, θέματα που αποτελούν το κλειδί για τον μετασχηματισμό της ευρωπαϊκής ενεργειακής υποδομής.
Οι στόχοι
Για τους λόγους αυτούς, οι Εταιρίες Διανομής Αερίου, που συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία “Ready4H2”, ξεκινούν από σήμερα τη συνεργασία τους με δύο στόχους :
1. να προτείνουν τους τρόπους με τους οποίους τα δίκτυα διανομής φυσικού αερίου σε όλη την Ευρώπη θα υποστηρίξουν τη δημιουργία μιας ισχυρής αγοράς υδρογόνου και
2. να δημιουργήσουν μια κοινή ευρωπαϊκή αντίληψη για το μέλλον αναφορικά με τη προσαρμογή των εταιριών διανομής φυσικού αερίου στις απαιτήσεις της κλιματικής ουδετερότητας.
Οι Εταιρίες Διανομής Αερίου, μέσω της πρωτοβουλίας “Ready4H2”, επιδιώκουν να μοιραστούν μεταξύ τους τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους και σε στενή συνεργασία τους με τρίτους φορείς του υδρογόνου, να καταθέσουν προτάσεις προς τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της Ε.Ε. και τους εθνικούς φορείς λήψης αποφάσεων αναφορικά με την ανάπτυξη της οικονομίας υδρογόνου.
– Παρότι η λειτουργία των Εταιριών Διανομής Αερίου καθορίζεται κυρίως από τις εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές των κρατών-μελών, οι τρέχουσες εξελίξεις επιφυλάσσουν για τα επόμενα χρόνια έναν κεντρικότερο ρόλο για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα όργανά της σε ό,τι αφορά την αναθεώρηση του Κώδικα Διανομής, τη θέσπιση ποιοτικών χαρακτηριστικών του αερίου και τη διευκόλυνση της έγχυσης ανανεώσιμων αερίων στα δίκτυα διανομής. «Επιθυμούμε να μοιραστούμε τις εμπειρίες μας και τις βέλτιστες πρακτικές που ακολουθούμε ώστε να αποκτήσουμε μια σαφή εικόνα των διαθέσιμων κατευθύνσεων για την ανάπτυξη της διανομής των ανανεώσιμων αερίων καυσίμων και των αερίων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Μόνο μέσω μιας τέτοιας άσκησης και ενός τέτοιου έργου οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της Ε.Ε. θα έχουν τις απαραίτητες πληροφορίες και τα εργαλεία για να συντάξουν ένα ολοκληρωμένο ρυθμιστικό πλαίσιο που θα λειτουργεί προς όφελος των Εταιριών Διανομής Αερίου, των πολιτών και του στόχου για την κλιματική ουδετερότητα», δήλωσε ο κος Μάριος Τσάκας, Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ που συμμετέχει στην Πρωτοβουλία “Ready4H2”.
Οι Εταιρίες Διανομής Αερίου ξεκίνησαν την πρωτοβουλία Ready4H2 επιθυμώντας να καταδείξουν ότι τα δίκτυα διανομής μπορούν να αποτελέσουν ένα σημαντικό παράγοντα αξιοποίησης των τεράστιων δυνατοτήτων ανάπτυξης και μείωσης των εκπομπών CO2 που προσφέρει η χρήση του υδρογόνου
– «Οι Εταιρίες Διανομής Αερίου και οι υποδομές διανομής μπορούν να αποτελέσουν το κλειδί που θα ξεκλειδώσει την κλιμάκωση τόσο της παραγωγής όσο και της κατανάλωσης υδρογόνου στην Ευρώπη. Με τα εκτεταμένα δίκτυα διανομής που διαθέτουν σε όλη την Ευρώπη, οι Εταιρίες Διανομής Αερίου είναι ο απαραίτητος κρίκος για να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του Ευρωπαϊκού Κεντρικού Δικτύου Αγωγών Υδρογόνου (European Hydrogen Backbone) των Εταιριών Μεταφοράς Αερίου. Αυτή η αποκεντρωμένη παρουσία των δικτύων διανομής αερίου θα συμβάλει στην ανάπτυξη της διάσπαρτης παραγωγής και κατανάλωσης υδρογόνου μέσω οικονομικά αποδοτικών λύσεων έγχυσης», δήλωσε ο κος Μάριος Τσάκας.
Latest News
Minecraft όπως Legoland - Πώς θα «ζωντανέψει» το δημοφιλές παιχνίδι σε θεματικά πάρκα
Το Minecraft θα ζωντανέψει μέσα από τρενάκια, εστιατόρια και δωμάτια ξενοδοχείων σε θεματικά πάρκα από την εταιρεία Merlin
Στην αντεπίθεση οι τραπεζίτες της ΕΚΤ- Καταγγέλλουν πολιτική παράλυση που απειλεί την οικονομία
Η πρόεδρος της ΕΚΤ και οι διοικητές της Bundesbank και της Banque de France προειδοποιούν για έλλειμμα μεταρρύθμισης
Η Tesla κυκλοφόρησε την πρώτη της... φιγούρα δράσης - Πότε έρχεται το ανθρωπόμορφο ρομπότ
Το Tesla Bot Action Figure ξεκίνησε να πωλείται πρόσφατα στον ιστότοπο του κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων
Στη «μέγγενη» το Adani Group - Πτώση ομολόγων και μετοχών για δεύτερη ημέρα
Οι μετοχές του ομιλου Adani Group έχουν χάσει 28 δισ. δολάρια σε αξία - Η S&P λέει ότι θα είναι δύσκολη η χρηματοδότηση
Η Gap εκτοξεύεται - Όλα τα βλέμματα στον νέο CEO
Μετά τα αποτελέσματα της Gap για το γ' τρίμηνο, αρκετοί πίστωσαν στον Ρίτσαρντ Ντίκσον μια σειρά από βελτιώσεις σε όλο το χαρτοφυλάκιο
Παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για την προστασία του νομίσματος στην Ινδία
Η ισοτιμία της ρουπίας δημιουργεί συνθήκες στην Ινδία για κερδοσκοπικά στοιχήματα
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση