Στον «Καθαρό Δακτύλιο», στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στα εμβληματικά έργα υποδομής αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής μιλώντας στο συνέδριο Olympia Forum II.
Καθαρός Δακτύλιος
Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται ζήτημα επιβολής διοδίων στο κέντρο της Αθήνας, λέγοντας πως «δεν έχουμε καμία πρόθεση να εφαρμοστεί κανένα τέλος διέλευσης», αλλά προωθείται η δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού ζητήματος. «H Αθήνα όπως κάθε μεγαλούπολη σήμερα στην Ευρώπη, αντιμετωπίζει ένα πολύ έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Κάνουμε τον λεγόμενο καθαρό δακτύλιο κι επίσης δημιουργούμε ένα θεσμικό πλαίσιο, ώστε επιτέλους όλοι οι φορείς, όλα τα Υπουργεία να κάθονται σε ένα τραπέζι και να λύνουν τα ζητήματα αυτά. Διότι το κυκλοφοριακό δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει ένας φορέας, ένα Υπουργείο ή ένας Δήμος από μόνος του». Σημείωσε δε πως για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, εκτός από τον Καθαρό Δακτύλιο που θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 25 Οκτωβρίου, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει κάνει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια για την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Όσον αφορά την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «το 2019 στην Αθήνα κυκλοφορούσαν 830 λεωφορεία και σήμερα κυκλοφορούν 1.300 λεωφορεία, άρα υπάρχει αύξηση κατά 50%». Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «συνεργαστήκαμε με τον ιδιωτικό τομέα διότι εμείς δεν έχουμε ιδεοληψίες και για πρώτη φορά στο ελληνικό δημόσιο κάναμε κάτι το οποίο θα έπρεπε να έχουμε κάνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Προχωρήσαμε στην εκμίσθωση οχημάτων, το λεγόμενο leasing. Επομένως, ήδη βλέπουμε σύγχρονα λεωφορεία στην Αθήνα».
Σχετικά με την κατάσταση στην Θεσσαλονίκη σημείωσε ότι εκεί η ανανέωση του στόλου αγγίζει το 90%. Υπογράμμισε μάλιστα πως βρίσκεται σε εξέλιξη και ο μεγάλος διεθνής διαγωνισμός για την αγορά 770 νέων λεωφορείων σύγχρονής τεχνολογίας, ενώ σύντομα θα ακολουθήσει και ο διαγωνισμός στη ΣΤΑΣΥ για αγορά νέων συρμών. «Η Ελλάδα, πρωτοστατεί στη μετάβαση στις πράσινες μεταφορές, διότι ο διαγωνισμός με τόσα καθαρά λεωφορεία είναι ίσως από τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς και τις μεγαλύτερες προσπάθειες εκσυγχρονισμού του στόλου των αστικών συγκοινωνιών» τόνισε.
Πάτρα – Πύργος
«Έχουμε ένα πρόγραμμα πολύ μεγάλων project υποδομών που αγγίζει τα 13 δισ.ευρώ. Αυτά δεν είναι λόγια, αυτά είναι πράγματα τα οποία ήδη υλοποιούνται» σημείωσε ο κ. Καραμανλής και επισήμανε ότι ήδη έχουν συμβασιοποιήθει έργα ύψους γύρω 3,5 δισ. ευρώ «κάτι που σημαίνει ότι αυτό είναι το δεκαπλάσιο σε αριθμό από ότι είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια.
Ξεμπλοκάρουμε εμβληματικά έργα όπως είναι το Πάτρα – Πύργος. Ένα έργο το οποίο συζητιόταν επί 16 χρόνια». Ανέφερε ότι για το συγκεκριμένο έργο υπάρχει «πράσινο φως» από τις Βρυξέλλες και επεσήμανε: «Η σύμβαση θα πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη Βουλή και το έργο θα ξεκινήσει στις αρχές του ’22. Θα είναι έτοιμο περίπου στα τέλη 2024. Και πρόκειται για έναν δρόμο που ήταν καρμανιόλα κι είχαμε θρηνήσει πολλές ζωές. Αυτό δεν είναι μόνο μία πολύ μεγάλη επιτυχία της Κυβέρνησης ή του Υπουργείου, αλλά τελικά είναι και μία πολύ μεγάλη ανάσα για μία περιοχή η οποία πραγματικά είχε ανάγκη αυτό το αναπτυξιακό έργο».
Latest News
ΔΕΔΔΗΕ: Η παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ σε μία εφαρμογή
Η νέα εφαρμογή τυ ΔΕΔΔΗΕ δείχνει πόση ενέργεια παράγεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε όλη την Ελλάδα
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Ξεκινά την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων - Συνολικής ισχύος 100 MW
Τα νέα αιολικά πάρκα ξεκινούν να κατασκευάζονται στη Ροδόπη, τη Φωκίδα και την Αργολίδα με την προμήθεια 19 νέων ανεμογεννητριών του οίκου Nordex
Motor Oil: «Κοιλάδα Υδρογόνου της χρονιάς» για το 2024 ανακηρύχθηκε το έργο TRIĒRĒS
Το έργο TRIĒRĒS επικεντρώνεται στη δημιουργία Κοιλάδας Υδρογόνου με γεωγραφική αναφορά στα Διυλιστήρια της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα