
Στα τέλη του 2024 θα είναι έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος. Με το ένα βήμα να γίνεται μετά το άλλο για την τελική έγκριση του έργου από την Κομισιόν, επιταχύνονται οι διαδικασίες προκειμένου να πάρει μπροστά η εκκίνηση του έργου που επιστρέφει στα χέρια της Ολυμπίας Οδού. Ο πρώτος σταθμός θα είναι η αποστολή το συντομότερο του φακέλου της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο, καθώς η τελική γνωστοποίηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται στο επόμενο δίμηνο.
Χαρτογραφώντας, μάλιστα, τον σχεδιασμό ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο Olympia Forum II, είπε πως «η σύμβαση θα πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη Βουλή και το έργοθα ξεκινήσει στις αρχές του 2022. Θα είναι έτοιμο περίπου στα τέλη 2024». Ουσιαστικά, το νερό κύλησε στο αυλάκι με την αποδοχή της προγνωστοποίησης (prenotification) κρατικής ενίσχυσης από την DG Comp, που αποτελεί μια σφραγίδα για τη τελική έγκριση του έργου.
Εκτιμάται δε ότι το πρώτο τμήμα του δρόμου, Αχαΐα – Πύργος, θα έχει παραδοθεί τέλη του 2023 και το υπόλοιπο αναμένεται να παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2024.
Σημειώνεται ότι το έργο, προκειμένου να επανενταχθεί στην Ολυμπία Οδό, χρειάζεται μια δέσμη τριών εγκρίσεων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι πρώτες δύο έχουν ήδη ληφθεί. Ιδιαίτερα σημαντικό ήταν το «πράσινο φως» από τη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG REGIO) για τη δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου από τις πιστώσεις του ΕΣΠΑ και μετά την 31η/12/2023.
Επίσης, έλαβε τη σύμφωνη γνώμη της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα δικαίου δημοσίων συμβάσεων (Procurement).
Εντωμεταξύ, προχωρούν οι διαδικασίες για τα έργα οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο, ύψους 30 εκατ. ευρώ, τα οποία αναμένεται να τελειώσουν το 2022. Στόχος των έργων είναι η δραστική μείωση των ατυχημάτων μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο.
Εξάλλου, όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής, «πρόκειται για έναν δρόμο που ήταν καρμανιόλα κι είχαμε θρηνήσει πολλές ζωές. Αυτό δεν είναι μόνο μία πολύ μεγάλη επιτυχία της Κυβέρνησης ή του Υπουργείου, αλλά τελικά είναι και μία πολύ μεγάλη ανάσα για μία περιοχή η οποία πραγματικά είχε ανάγκη αυτό το αναπτυξιακό έργο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA