Στα τέλη του 2024 θα είναι έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος. Με το ένα βήμα να γίνεται μετά το άλλο για την τελική έγκριση του έργου από την Κομισιόν, επιταχύνονται οι διαδικασίες προκειμένου να πάρει μπροστά η εκκίνηση του έργου που επιστρέφει στα χέρια της Ολυμπίας Οδού. Ο πρώτος σταθμός θα είναι η αποστολή το συντομότερο του φακέλου της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο, καθώς η τελική γνωστοποίηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται στο επόμενο δίμηνο.
Χαρτογραφώντας, μάλιστα, τον σχεδιασμό ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο Olympia Forum II, είπε πως «η σύμβαση θα πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη Βουλή και το έργοθα ξεκινήσει στις αρχές του 2022. Θα είναι έτοιμο περίπου στα τέλη 2024». Ουσιαστικά, το νερό κύλησε στο αυλάκι με την αποδοχή της προγνωστοποίησης (prenotification) κρατικής ενίσχυσης από την DG Comp, που αποτελεί μια σφραγίδα για τη τελική έγκριση του έργου.
Εκτιμάται δε ότι το πρώτο τμήμα του δρόμου, Αχαΐα – Πύργος, θα έχει παραδοθεί τέλη του 2023 και το υπόλοιπο αναμένεται να παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2024.
Σημειώνεται ότι το έργο, προκειμένου να επανενταχθεί στην Ολυμπία Οδό, χρειάζεται μια δέσμη τριών εγκρίσεων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι πρώτες δύο έχουν ήδη ληφθεί. Ιδιαίτερα σημαντικό ήταν το «πράσινο φως» από τη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG REGIO) για τη δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου από τις πιστώσεις του ΕΣΠΑ και μετά την 31η/12/2023.
Επίσης, έλαβε τη σύμφωνη γνώμη της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα δικαίου δημοσίων συμβάσεων (Procurement).
Εντωμεταξύ, προχωρούν οι διαδικασίες για τα έργα οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο, ύψους 30 εκατ. ευρώ, τα οποία αναμένεται να τελειώσουν το 2022. Στόχος των έργων είναι η δραστική μείωση των ατυχημάτων μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο.
Εξάλλου, όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής, «πρόκειται για έναν δρόμο που ήταν καρμανιόλα κι είχαμε θρηνήσει πολλές ζωές. Αυτό δεν είναι μόνο μία πολύ μεγάλη επιτυχία της Κυβέρνησης ή του Υπουργείου, αλλά τελικά είναι και μία πολύ μεγάλη ανάσα για μία περιοχή η οποία πραγματικά είχε ανάγκη αυτό το αναπτυξιακό έργο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
Latest News
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους