Ρεκόρ υπερκάλυψης ομολογιακού δανείου στην Ελλάδα σημείωσε η έκδοση του ομολόγου ύψους 150 εκατ. ευρώ, της CPLP Shipping Holdings, ναυτιλιακής εταιρείας του ομίλου του Βαγγέλη Μαρινάκη.
Οι εγγραφές ξεπέρασαν τα 800 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσαν οι κύριοι ανάδοχοι της δημοσίας προσφοράς η «ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ», η «ALPHA BANK» και η «EUROXX ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ Α.Ε.Π.Ε.Υ.» και Optima Bank . Ειδικότερα η συνολική έγκυρη ζήτηση που εκδηλώθηκε από επενδυτές οι οποίοι συμμετείχαν στη Δημόσια Προσφορά ανήλθε σε 801,37 εκατ., ευρώ σημειώνοντας υπερκάλυψη της Έκδοσης κατά 5,3 φορές με πολύ σημαντικό ενδιαφέρον από ιδιώτες και θεσμικούς επενδυτές.
Η τιμή διάθεσης των Ομολογιών έχει προσδιοριστεί στο άρτιο, ήτοι 1.000 ευρω ανά Ομολογία. Το τελικό επιτόκιο των Ομολογιών ορίστηκε σε 2,65% ετησίως.
Οι Ομολογίες κατανεμήθηκαν ως εξής: α) 100.000 Ομολογίες (66,67% επί του συνόλου των εκδοθεισών Ομολογιών) κατανεμήθηκαν σε Ιδιώτες Επενδυτές, και β) 50.000 Ομολογίες (33,33% επί του συνόλου των εκδοθεισών Ομολογιών) κατανεμήθηκαν σε θεσμικούς επενδυτές.
Tο ναυτιλιακό ομόλογο της εταιρείας του κ. Μαρινάκη, είναι το δεύτερο στην ελληνική αγορά μετά από εκείνο που είχε εκδοθεί από την Costamare της Οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, ύψους 100 εκατ. ευρώ, με τις προσφορές να φτάνουν τότε στα 665 εκατ. ευρώ.
Η ευρύτατη αποδοχή που είχε στο επενδυτικό κοινό το νέο ναυτιλιακό ομόλογοτο φέρνει από πλευράς προσφορών στη πιο επιτυχημένη ομολογιακή έκδοση, που έχει γίνει στην αγορά των εταιρικών ομολόγων που είναι διαπραγματεύσιμα στην κύρια αγορά του Χρηματιστηρίου της Αθήνας.
Το ρεκόρ του νέου ομολόγου οφείλεται τόσο στο επιχειρηματικό μέγεθος του εφοπλιστικού ομίλου του Βαγγέλη Μαρινάκη όσο ειδικότερα και στην ισχυρή οικονομική οντότητα της εισηγμένης στο Nasdaq Capital Product Partners η οποία είναι και εγγυήτρια της έκδοσης.
Υπενθυμίζεται ότι η CPLP Shipping Holdings ζήτησε από το επενδυτικό κοινό 150 εκατ. ευρώ για να χρηματοδοτήσει μέρος του «πράσινου» επενδυτικού της σχεδίου συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη του στόλου της με σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) τα οποία επίσης χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG. Τα πλοία είναι νεότευκτα τελευταίας τεχνολογίας και έχουν ήδη ναυλωθεί για πολλά χρόνια, σε μεγάλες εταιρείες ενέργειας και κοινής ωφέλειας και συγκεκριμένα στις BP, ENGIE και CHENIERE.
«Η επένδυση αυτή θα μας επιτρέψει να παίξουμε σημαντικό ρόλο στην πράσινη ανάπτυξη, αφού το φυσικό αέριο αναμένεται να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση. Παράλληλα θα ενισχύσει τον στόχο μας να μειώσουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του στόλου μας, δεδομένου ότι τα πλοία αυτά χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο στο σύστημα πρόωσής τους που είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον», έχει δηλώσει ο διευθύνων σύμβουλος της εγγυήτριας εταιρείας κ. Γεράσιμος Καλογηράτος.
Η CPLP έχει συνειδητά επιλέξει ένα συντηρητικό επιχειρηματικό μοντέλο από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2007 και εστιάζει σε προβλέψιμες μελλοντικές ταμειακές ροές και δημιουργία υπεραξίας για τους μετόχους της. Ενδεικτικό είναι ότι έχει πληρώσει στους μετόχους της κοντά στα 800 εκατ. δολάρια σε μερίσματα χωρίς διακοπή τα τελευταία 14 χρόνια, που η εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο. Ο στόλος της CPLP μαζί με τα πλοία που θα αποκτήσει με την έκδοση του ομολόγου διαμορφώνεται στα 22 πλοία με 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έξι πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου και ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Latest News
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,