![CPLP Shipping Holdings – Ρεκόρ υπερκάλυψης για το ομόλογο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/Capital-1.jpg)
Ρεκόρ υπερκάλυψης ομολογιακού δανείου στην Ελλάδα σημείωσε η έκδοση του ομολόγου ύψους 150 εκατ. ευρώ, της CPLP Shipping Holdings, ναυτιλιακής εταιρείας του ομίλου του Βαγγέλη Μαρινάκη.
Οι εγγραφές ξεπέρασαν τα 800 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσαν οι κύριοι ανάδοχοι της δημοσίας προσφοράς η «ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ», η «ALPHA BANK» και η «EUROXX ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ Α.Ε.Π.Ε.Υ.» και Optima Bank . Ειδικότερα η συνολική έγκυρη ζήτηση που εκδηλώθηκε από επενδυτές οι οποίοι συμμετείχαν στη Δημόσια Προσφορά ανήλθε σε 801,37 εκατ., ευρώ σημειώνοντας υπερκάλυψη της Έκδοσης κατά 5,3 φορές με πολύ σημαντικό ενδιαφέρον από ιδιώτες και θεσμικούς επενδυτές.
Η τιμή διάθεσης των Ομολογιών έχει προσδιοριστεί στο άρτιο, ήτοι 1.000 ευρω ανά Ομολογία. Το τελικό επιτόκιο των Ομολογιών ορίστηκε σε 2,65% ετησίως.
Οι Ομολογίες κατανεμήθηκαν ως εξής: α) 100.000 Ομολογίες (66,67% επί του συνόλου των εκδοθεισών Ομολογιών) κατανεμήθηκαν σε Ιδιώτες Επενδυτές, και β) 50.000 Ομολογίες (33,33% επί του συνόλου των εκδοθεισών Ομολογιών) κατανεμήθηκαν σε θεσμικούς επενδυτές.
Tο ναυτιλιακό ομόλογο της εταιρείας του κ. Μαρινάκη, είναι το δεύτερο στην ελληνική αγορά μετά από εκείνο που είχε εκδοθεί από την Costamare της Οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, ύψους 100 εκατ. ευρώ, με τις προσφορές να φτάνουν τότε στα 665 εκατ. ευρώ.
Η ευρύτατη αποδοχή που είχε στο επενδυτικό κοινό το νέο ναυτιλιακό ομόλογοτο φέρνει από πλευράς προσφορών στη πιο επιτυχημένη ομολογιακή έκδοση, που έχει γίνει στην αγορά των εταιρικών ομολόγων που είναι διαπραγματεύσιμα στην κύρια αγορά του Χρηματιστηρίου της Αθήνας.
Το ρεκόρ του νέου ομολόγου οφείλεται τόσο στο επιχειρηματικό μέγεθος του εφοπλιστικού ομίλου του Βαγγέλη Μαρινάκη όσο ειδικότερα και στην ισχυρή οικονομική οντότητα της εισηγμένης στο Nasdaq Capital Product Partners η οποία είναι και εγγυήτρια της έκδοσης.
Υπενθυμίζεται ότι η CPLP Shipping Holdings ζήτησε από το επενδυτικό κοινό 150 εκατ. ευρώ για να χρηματοδοτήσει μέρος του «πράσινου» επενδυτικού της σχεδίου συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη του στόλου της με σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) τα οποία επίσης χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG. Τα πλοία είναι νεότευκτα τελευταίας τεχνολογίας και έχουν ήδη ναυλωθεί για πολλά χρόνια, σε μεγάλες εταιρείες ενέργειας και κοινής ωφέλειας και συγκεκριμένα στις BP, ENGIE και CHENIERE.
«Η επένδυση αυτή θα μας επιτρέψει να παίξουμε σημαντικό ρόλο στην πράσινη ανάπτυξη, αφού το φυσικό αέριο αναμένεται να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση. Παράλληλα θα ενισχύσει τον στόχο μας να μειώσουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του στόλου μας, δεδομένου ότι τα πλοία αυτά χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο στο σύστημα πρόωσής τους που είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον», έχει δηλώσει ο διευθύνων σύμβουλος της εγγυήτριας εταιρείας κ. Γεράσιμος Καλογηράτος.
Η CPLP έχει συνειδητά επιλέξει ένα συντηρητικό επιχειρηματικό μοντέλο από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2007 και εστιάζει σε προβλέψιμες μελλοντικές ταμειακές ροές και δημιουργία υπεραξίας για τους μετόχους της. Ενδεικτικό είναι ότι έχει πληρώσει στους μετόχους της κοντά στα 800 εκατ. δολάρια σε μερίσματα χωρίς διακοπή τα τελευταία 14 χρόνια, που η εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο. Ο στόλος της CPLP μαζί με τα πλοία που θα αποκτήσει με την έκδοση του ομολόγου διαμορφώνεται στα 22 πλοία με 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έξι πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου και ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023