Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις καταλυμάτων καθιστούν ελκυστικότερη την προσφορά τουριστικών υπηρεσιών στην ΕΕ, αλλά πρέπει να ληφθούν υπόψη οι ευρύτερες επιπτώσεις τους στις τοπικές κοινότητες, σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις που δημοσιεύτηκε σήμερα, .
Η έρευνα παρέχει στοιχεία που υπογραμμίζουν την ανάγκη για ισορροπημένη ανάπτυξη του κλάδου των βραχυχρόνιων μισθώσεων καταλυμάτων. Αυτό σημαίνει να διατηρηθούν οι ευκαιρίες για τις καινοτόμους πλατφόρμες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, αλλά να υπάρχει παράλληλα συμμόρφωση με στόχους της δημόσιας πολιτικής, όπως η διαθεσιμότητα οικονομικά προσιτής στέγης και η προστασία των κέντρων των πόλεων.
Βάσει της έρευνας που διεξήχθη τον Σεπτέμβριο του 2021 σε όλη την ΕΕ, το 25 % των Ευρωπαίων κάνουν κράτηση σε βραχυχρόνιες μισθώσεις μέσω διαδικτυακών πλατφορμών και η μεγάλη πλειονότητα (89 %) από όσους έχουν κάνει τέτοιες κρατήσεις θεωρούν ότι πρόκειται για μια θετική εμπειρία την οποία θα συνιστούσαν και σε άλλους. Σύμφωνα μάλιστα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι υπηρεσίες αυτές μπορούν να οδηγήσουν σε μια πιο διευρυμένη προσφορά καταλυμάτων, στην εξασφάλιση καλύτερων τιμών (63 %), σε καλύτερες παροχές (49%) και σε καλύτερες τοποθεσίες (43 %).
Άνοδος υπηρεσιών
Ταυτόχρονα, η απότομη αύξηση των υπηρεσιών αυτών μπορεί να έχει επιπτώσεις και πέραν των τουριστικών οικοσυστημάτων. Περίπου οι μισοί ερωτηθέντες θεωρούν ότι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις προκαλούν αύξηση της όχλησης από τους τουρίστες, σε συμφόρηση και σκουπίδια (45 % των ερωτηθέντων) και σε υψηλότερες τιμές και πίεση στη διαθεσιμότητα στέγης (42 % των ερωτηθέντων). Βάσει και των αποτελεσμάτων της έρευνας, η Επιτροπή θα αξιολογήσει κατά πόσον ενδείκνυται η λήψη ενδεχόμενων νέων κανονιστικών μέτρων, όπως ανακοινώθηκε σε πρόσφατο έγγραφο εργασίας της Επιτροπής με διάφορα σενάρια για μια μεταβατική πορεία του τουριστικού οικοσυστήματος.
Τα στοιχεία του Ευρωβαρόμετρου θα συμπληρώσουν επίσης την κατάθεση απόψεων από τα ενδιαφερόμενα μέρη μέσω της τρέχουσας δημόσιας διαβούλευσης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις. Τα πορίσματα της σημερινής έκθεσης του Ευρωβαρόμετρου θα παρουσιαστούν και στο πρώτο από τα δύο διαδικτυακά εργαστήρια για την οικονομία των βραχυχρόνιων μισθώσεων την Παρασκευή.
Latest News
Πώς ο Τραμπ από τους δασμούς 60%, τώρα εύχεται να μην τους χρησιμοποιήσει κατά της Κίνας
Ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ εξέφρασε την απροθυμία του να επιβάλει δασμούς στην Κίνα κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής συνέντευξης
Η Τουρκία ποντάρει στη ναυτική υπεροπλία - Πώς «χτίζει» την επιρροή της στις ανοιχτές θάλασσες
Δύο νέα πλοία είναι το πιο πρόσφατο προϊόν μιας προσπάθειας ναυτικής επέκτασης της Τουρκίας για μεγαλύτερη επιρροή εντός και πέραν της Μεσογείου
Αναστροφή κλίματος για την Burberry - Μικρότερη η μείωση πωλήσεων
Από «αποδιοπομπαίος τράγος» της πολυτέλειας, η Burberry γίνεται η επιχείρηση που δίνει το σημάδι ανάκαμψης
Στα σκαριά μεγάλο τραπεζικό deal - Η Monte Paschi προσεγγίζει την Mediobanca
H μετοχή της Monte Paschi έχει υπερδιπλασιαστεί τους τελευταίους 12 μήνες και η κεφαλαιοποίηση της έχει ανέλθει στα 8,8 δισ. ευρώ
Τίτλοι τέλους για τα πασίγνωστα σοκολατάκια Mozart
Η εταιρεία του Σάλτσμπουργκ που έφτιαχνε τα διεθνούς φήμης Mozartkugeln παρέδωσε την τελευτραία παρτίδα και κατέβασε ρολά
Σε υψηλό 17 ετών αύξησε τα επιτόκια η Τράπεζα της Ιαπωνίας
Η Κεντρική Τράπεζα στην Ιαπωνία αύξησε στο 0,5% το βασικό επιτόκιό της
Δασμοί τρισ. δολ. και παρεμβάσεις για πετρέλαιο και επιτόκια - Οι νέες business Τραμπ
Για κάθε επιδίωξη του Ντόναλντ Τραμπ υπάρχει και η απειλή δασμών - Τι είπε στο Νταβός ο Αμερικανικός πρόεδρος
Η Τουρκία στο «club» του τρισεκατομμυρίου [γράφημα]
Μεσα σε δύο δεκαετίες η Τουρκία επέτυχε εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης και μεγέθυνσης της οικονομίας και το ΑΕΠ , σχεδόν εξαπλασιάστηκε
Γιατί ένας γίγαντας των ομολόγων βλέπει ακόμη και άνοδο επιτοκίων από την Fed
Η Pimco είναι σίγουρη για σταθερά επιτόκια στο άμεσο μέλλον, όμως δεν αποκλείει και την άνοδο λόγω πολιτικών του Τραμπ
Η Primark «χάνει τη λάμψη της» - Απογοητευτικές οι πωλήσεις τα Χριστούγεννα
Η μητρική της εταιρεία, ABF, απέδωσε την πτώση της Primark στους επιφυλακτικούς καταναλωτές και τον... κακό καιρό