
Την απόσυρση των δημοσιονομικών μέτρων στήριξης που έλαβαν οι ευρωπαϊκές χώρες στη διάρκεια της πανδημίας με προσοχή, ώστε να μην επηρεασθεί αρνητικά η οικονομική ανάκαμψη, συνιστά το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Το Ταμείο θεωρεί ότι ο πληθωρισμός αποτελεί, επίσης, πρόκληση για την Ευρώπη, αλλά εκτιμά ότι οφείλεται σε σημαντικό βαθμό σε προσωρινούς παράγοντες και ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί από τις κεντρικές τράπεζες.
«Αν και υπάρχει σημαντική αβεβαιότητα σχετικά με τον πληθωρισμό, οι κεντρικοί τραπεζίτες έχουν μεγάλη εμπειρία για να τον αντιμετωπίσουν και μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα μέσα τους γρήγορα και ευέλικτα», ανέφερε ο διευθυντής του ευρωπαϊκού τμήματος του ΔΝΤ, ‘Αλφρεντ Κάμερ, στο blog του Ταμείου.
Μεγάλο και σύνθετο εγχείρημα
«Αντίθετα», πρόσθεσε, «η σταδιακή απόσυρση των έκτακτων δαπανών που αποφάσισαν οι κυβερνήσεις για να στηρίξουν τις οικονομίες τους αποτελεί ένα μεγάλο και σύνθετο εγχείρημα». Αν γίνει κάποιο λάθος σχετικά με τον ρυθμό της απόσυρσης, θα υπάρχει ο κίνδυνος να επαναληφθούν οι χαμηλοί ρυθμοί ανάπτυξης που σημειώθηκαν μετά την κρίση του 2008, σύμφωνα με τον διευθυντή του Ταμείου, ο οποίος σημείωσε ότι είναι προτιμότερο να γίνει με βραδύτερο ρυθμό η αφαίρεση της δημοσιονομικής στήριξης.
«Είναι καλύτερα να υπάρξει λάθος με την απόσυρση πολύ μικρής δημοσιονομικής στήριξης παρά με την απόσυρση πολύ μεγάλης, ιδιαίτερα στις οικονομίες που έχουν άφθονο δημοσιονομικό χώρο, ώστε να αντιμετωπισθεί ο κίνδυνος να ανακοπεί η δυναμική της ανάκαμψης», ανέφερε.
Ο Κάμερ σημείωσε ότι η εκτίναξη του ενεργειακού κόστους αντανακλά την ισχυρή ανάκαμψη της οικονομικής δραστηριότητας, η οποία οδήγησε τις τιμές του πετρελαίου σε επίπεδα που ίσχυαν στα χρόνια πριν την πανδημία του κορονοϊού, ενώ θεωρεί ότι και η πρόσφατη εκτόξευση της τιμής του φυσικού αερίου οφείλεται σε βραχυπρόθεσμους παράγοντες.
Αν εξαιρεθούν οι ενεργειακές τιμές, ο πληθωρισμός στην Ευρώπη την τελευταία διετία δεν απέχει σημαντικά από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, εκτιμά το ΔΝΤ, ενώ θεωρεί ότι και ο κίνδυνος δευτερογενών αυξήσεων του πληθωρισμού μέσω αναπροσαρμογής των μισθών είναι περιορισμένος για πολλές αναπτυγμένες ευρωπαϊκές οικονομίες, στις οποίες οι αγορές εργασίας είναι ακόμη χαλαρές.


Latest News

Με νέο στούντιο η Nike στη Σαγκάη - Πώς θα πλησιάσει τον Κινέζο καταναλωτή
Το στούντιο της Nike θα δημιουργεί περιεχόμενο προσαρμοσμένο στην κινεζική πραγματικότητα

Ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ φτάνει στην Chinatown
Οι κινεζοαμερικανικές μικρές επιχειρήσεις της Chinatown στοκάρουν εμπορεύματα προκειμένου να καθυστερήσουν τις αυξήσεις τιμών

Η DHL αναστέλλει αποστολές δεμάτων άνω των 800 δολαρίων προς τους Αμερικανούς καταναλωτές
Η DHL διευκρίνισε όμως ότι οι αποστολές αξίας κάτω των 800 δολαρίων, είτε είναι προς επιχειρήσεις είτε προς καταναλωτές, δεν επηρεάζονται από τις αλλαγές

Μεγάλη, έως και επικίνδυνη, η έκθεση των ξένων στις αγορές των ΗΠΑ
H προειδοποίηση που απευθύνει η Deutsche Bank σε όσους έχουν επενδύσει στα αμερικανικά περιουσιακά στοιχεία

Το σχέδιο του Κρετίνσκι πίσω από εξαγορά της Daily Mail - Πώς σκοπεύει να την μεταμορφώσει
Η Royal Mail αναμένεται -εκτός απροόπτου- να περάσει στα χέρια του Τσέχου μεγιστάνα, Ντάνιελ Κρετίνσκι, στα τέλη Απριλίου

Με καθυστέρηση οι προπαραγγελίες του Nintendo Switch 2 λόγω δασμών
Η προπαραγγελίες για το Nintendo Switch 2 θα ξεκινήσουν στις 24 Απριλίου - Οι προπαραγγελίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για τις 9 Απριλίου

Επένδυση 256 εκατ. ευρώ από την τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία Tofas
Η Αρχή Ανταγωνισμού στην Τουρκία ενέκρινε την πώληση της επιχείρησης τοπικής διανομής από την Stellantis στην Tofas

Οι ΗΠΑ ήταν ο μεγαλύτερος παραγωγός σπάνιων γαιών - Υστερα ήρθε... η Κίνα
Μέχρι τη δεκαετία του 1980 οι ΗΠΑ ήταν στην πραγματικότητα ο μεγαλύτερος παραγωγός για σπάνιες γαίες

Δύσκολο στοίχημα το Made in USA- Πώς θα γυρίσει η παραγωγή στις ΗΠΑ
Η αισιοδοξία των CEO's για την ενίσχυση της μεταποιητικής δραστηριότητας αλλά και οι επιφυλάξεις τους

Η διπλή «απειλή» Τραμπ για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες [γραφήματα]
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την Stellantis έως την BMW - Σε συνομιλίες ΕΕ και Κίνα για να αποφευχθούν τα χειρότερα