Την απόσυρση των δημοσιονομικών μέτρων στήριξης που έλαβαν οι ευρωπαϊκές χώρες στη διάρκεια της πανδημίας με προσοχή, ώστε να μην επηρεασθεί αρνητικά η οικονομική ανάκαμψη, συνιστά το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Το Ταμείο θεωρεί ότι ο πληθωρισμός αποτελεί, επίσης, πρόκληση για την Ευρώπη, αλλά εκτιμά ότι οφείλεται σε σημαντικό βαθμό σε προσωρινούς παράγοντες και ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί από τις κεντρικές τράπεζες.
«Αν και υπάρχει σημαντική αβεβαιότητα σχετικά με τον πληθωρισμό, οι κεντρικοί τραπεζίτες έχουν μεγάλη εμπειρία για να τον αντιμετωπίσουν και μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα μέσα τους γρήγορα και ευέλικτα», ανέφερε ο διευθυντής του ευρωπαϊκού τμήματος του ΔΝΤ, ‘Αλφρεντ Κάμερ, στο blog του Ταμείου.
Μεγάλο και σύνθετο εγχείρημα
«Αντίθετα», πρόσθεσε, «η σταδιακή απόσυρση των έκτακτων δαπανών που αποφάσισαν οι κυβερνήσεις για να στηρίξουν τις οικονομίες τους αποτελεί ένα μεγάλο και σύνθετο εγχείρημα». Αν γίνει κάποιο λάθος σχετικά με τον ρυθμό της απόσυρσης, θα υπάρχει ο κίνδυνος να επαναληφθούν οι χαμηλοί ρυθμοί ανάπτυξης που σημειώθηκαν μετά την κρίση του 2008, σύμφωνα με τον διευθυντή του Ταμείου, ο οποίος σημείωσε ότι είναι προτιμότερο να γίνει με βραδύτερο ρυθμό η αφαίρεση της δημοσιονομικής στήριξης.
«Είναι καλύτερα να υπάρξει λάθος με την απόσυρση πολύ μικρής δημοσιονομικής στήριξης παρά με την απόσυρση πολύ μεγάλης, ιδιαίτερα στις οικονομίες που έχουν άφθονο δημοσιονομικό χώρο, ώστε να αντιμετωπισθεί ο κίνδυνος να ανακοπεί η δυναμική της ανάκαμψης», ανέφερε.
Ο Κάμερ σημείωσε ότι η εκτίναξη του ενεργειακού κόστους αντανακλά την ισχυρή ανάκαμψη της οικονομικής δραστηριότητας, η οποία οδήγησε τις τιμές του πετρελαίου σε επίπεδα που ίσχυαν στα χρόνια πριν την πανδημία του κορονοϊού, ενώ θεωρεί ότι και η πρόσφατη εκτόξευση της τιμής του φυσικού αερίου οφείλεται σε βραχυπρόθεσμους παράγοντες.
Αν εξαιρεθούν οι ενεργειακές τιμές, ο πληθωρισμός στην Ευρώπη την τελευταία διετία δεν απέχει σημαντικά από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, εκτιμά το ΔΝΤ, ενώ θεωρεί ότι και ο κίνδυνος δευτερογενών αυξήσεων του πληθωρισμού μέσω αναπροσαρμογής των μισθών είναι περιορισμένος για πολλές αναπτυγμένες ευρωπαϊκές οικονομίες, στις οποίες οι αγορές εργασίας είναι ακόμη χαλαρές.
Latest News
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο