Σε αυξήσεις των προϊόντων της κατά τουλάχιστον 4% επιβεβαίωσε πως προχώρησε, κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, η Unilever, στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των οικονομικών της αποτελεσμάτων. Το χειρότερο δε, είναι πως προετοίμασε τους καταναλωτές πως οι πληθωριστικές πιέσεις θα συνεχιστούν και την επόμενη χρονιά.
Συγκεκριμένα, ο κολοσσός του κλάδου των καταναλωτικών ειδών ανακοίνωσε αύξηση του τζίρου κατά 4% στα 13,45 δισ. ευρώ, από 12,93 δισ. πέρυσι, με τις πωλήσεις του κλάδου ομορφιάς και προσωπικής υγιεινής να αυξάνονται κατά 2,6% στα 5,69 δισ. ευρώ και του τομέα των τροφίμων και ποτών να ενισχύεται κατά 3%.
Οι πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και δη, η εκτίναξη του κόστους των πρώτων υλών αναπόφευκτα «πέρασε» και στους καταναλωτές με τις αυξήσεις των προϊόντων του Ομίλου της Hellmann’s, του Dove και του Magnum να φτάνουν κατά μέσο όρο το 4,1% και τον κλάδο των προϊόντων σπιτιού να παρουσιάζει τις υψηλότερες ανατιμήσεις έως και στο 4,8%. Ήταν, άλλωστε, κάτι για το οποίο είχε προειδοποιήσει η εταιρεία από το καλοκαίρι, επισημαίνοντας πως δεν μπορεί πλέον να απορροφήσει το αυξημένο κόστος.
«Πρόκειται για ένα σενάριο που βλέπουμε μια φορά κάθε δυο δεκαετίες και δεν έχουμε φτάσει ακόμη στο αποκορύφωμα του πληθωρισμού» σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος του βρετανο-ολλανδικού Ομίλου, Άλαν Τζοπ. Μάλιστα επεσήμανε πως «βλέπουμε πως οι πληθωριστικές πιέσεις θα συνεχιστούν τουλάχιστον μέχρι και το πρώτο εξάμηνο της επόμενης χρονιάς», κάτι που μεταφράζεται σε νέο γύρο ανατιμήσεων τους επόμενους μήνες!
Σημειώνεται πως η Unilever δεν είναι, βέβαια, ο μόνος όμιλος καταναλωτικών προϊόντων που έχει προχωρήσει σε αυξήσεις. Ο κορυφαίος όμιλος τυποποιημένων τροφίμων, η Nestle, δήλωσε χθες πως οι αυξήσεις στα προϊόντα της διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στο 2,1%, κατά το τρίτο τρίμηνο, ενώ σε αυξήσεις έχει προχωρήσει και η Procter & Gamble επικαλούμενη την εκτίναξη του κόστους των μεταφορών και των commodities κατά 2,3 δισ. δολάρια μόνο για τη φετινή χρονιά.
Latest News
Economist: Θα καταφέρει η Lego να παραμείνει η πιο «κουλ» εταιρεία παιχνιδιών;
Δύο είναι οι μεγάλες προκλήσεις της Lego, σύμφωνα με τον Economist: να συνεχίσει με τον ίδιο επιτυχημένο ρυθμό και να γίνει πιο πράσινη
Η οικονομία πολέμου επιβραδύνει το εμπόριο με την Κίνα
Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στον σιδηρόδρομο είναι ενδεικτική των πιέσεων που υφίσταται η Ρωσία
Η Διώρυγα του Παναμά νέο γεωπολιτικό, οικονομικό κι εμπορικό μέτωπο
Ο Τραμπ προειδοποίησε ότι δεν θα αφήσει να πέσει η Διώρυγα του Παναμά σε «λάθος χέρια», αναφερόμενος στη συνεχώς αυξανόμενη επιρροή της Κίνας
Εκτός ελέγχου το δημόσιο χρέος της Γαλλίας
Τριπλασιάστηκε την τελευταία 20ετία, αυξήθηκε κατά 1 τρισ. ευρώ την τελευταία 10ετία και έφθασε το 113,7% του ΑΕΠ
Κοντά στα 4 τρισ. δολάρια η χρηματιστηριακή αξία της Apple
Οι επενδυτές στοιχηματίζουν ότι η δυναμική της τεχνητής νοημοσύνης θα φέρει στην Apple νέο κύκλο αύξησης των πωλήσεων για συσκευές iPhone
Η Gen Z διψάει για Guinness - Ξεμένει από αποθέματα η ιρλανδική μπίρα;
Είναι πραγματικές οι ανησυχίες για την εξάντληση της Guinness στη Βρετανία ή αποτελούν ένα κόλπο μάρκετινγκ;
Οι Βρετανοί ξοδεύουν περισσότερα αυτά τα Χριστουγεννα
Τα πολυκαταστήματα στη Βρετανία σημειώνουν αύξηση των πωλήσεων κατά σχεδόν 7%, ενώ η Visa αναφέρει ότι οι διαδικτυακές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 6,1%
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW