![Ολική επαναφορά από το 2023 για τις ελληνικές αερομεταφορές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/airplane-wing-in-the-sky-travel-by-plane-P78K5DX.jpg)
Επιστροφή από τα μέσα του 2023 στα μεγέθη του 2019 για τις ελληνικές αερομεταφορές δείχνουν στο πιο αισιόδοξο σενάριο οι πρόσφατες προβλέψεις του Eurocontrol. Βεβαίως το 2024 μοιάζει μέχρι στιγμής η πιο ρεαλιστική πρόβλεψη συνολικά για την αεροπορική βιομηχανία της Ευρώπης, με τους εμβολιασμούς να αποτελούν το «κλειδί» για την ανάκαμψη, ενώ ο μεγάλος κίνδυνος ακούει στο όνομα «μετάλλαξη Δέλτα». Η αβεβαιότητα που συνοδεύει την εξάπλωση των μεταλλάξεων απειλεί την παγκόσμια ανάκαμψη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στις προβλέψεις του Eurocontrol για την ανάκαμψη του αεροπορικού κλάδου, που εκδίδονται ανά τακτά διαστήματα, οι πτήσεις αναμένεται να επανέλθουν στο καλύτερο σενάριο στα επίπεδα του 2019 από τα μέσα του 2023. Στο βασικό όμως σενάριο τα ιστορικά νούμερα του 2019 δεν πιάνονται πριν το 2024, στο δε λιγότερο αισιόδοξο φτάνουμε ως το 2027. Η δε ανάπτυξη των πτήσεων για τα έτη 2020-2027 παραμένει οριακή στο βασικό σενάριο, ενώ μόνο στο πλέον αισιόδοξο πιάνει ένα 2,3%, όταν την προηγούμενη πενταετία (2014-2019) ανήλθε σε 5,5%.
Οριακή ανάκαμψη για την Ευρώπη ως το 2027
Οι προβλέψεις για την Ελλάδα ακολουθούν κατά γράμμα τις αντίστοιχες για την Ευρώπη. Ο αριθμός των πτήσεων στη Γηραιά Ήπειρο υπολογίζεται ότι θα φτάσει το 2024 τις 11,1 εκατ. του 2019. Εν συνεχεία ο ρυθμός αύξηση θα είναι χαμηλός φτάνοντας στα 11,8 εκατ. πτήσεις το 2027.
Πάντως με τις πτήσεις να έχουν σταθεροποιηθεί και για τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο της φετινής χρονιάς περί το 70% του 2019, όπως δείχνουν οι προβλέψεις του Οργανισμού, οι δυο τελευταίοι μήνες του χρόνου αναμένονται ακόμα καλύτεροι. Για τον Νοέμβριο εκτιμάται ότι θα κινηθεί στο 82% των πτήσεων του 2019, ποσοστό που προβλέπεται και για τον Φεβρουάριο του 2022, ενώ ο Μάρτιος θα ανέβει στο 85%.
«Πέρυσι είχαμε μόνο 5 εκατ. πτήσεις, αλλά αυτό το καλοκαίρι ήταν πολύ ενθαρρυντικό, με την κίνηση κοντά στο προηγούμενο μας αισιόδοξο σενάριο και στις προσδοκίες των αεροπορικών εταιρειών. Ως αποτέλεσμα, αναμένουμε να δούμε περίπου 6,2 εκατ. πτήσεις φέτος, παρόλα αυτά κατά 44% λιγότερες από όσες είχαμε το 2019. Είμαστε αισιόδοξοι για την ανάκαμψη της κίνησης στα επίπεδα του 2019 νωρίτερα από το αναμενόμενο, με το βασικό σενάριο να δείχνει 9,8 εκατ. πτήσεις το 2022, μόλις 11 % μειωμένο σε σχέση με το 2019. Αλλά πρέπει να γνωρίζουμε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικοί κίνδυνοι που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ανάκαμψη», είπε σχετικά ο γενικός διευθυντής του Eurocontrol, κ. Eamonn Brennan.
Τα ρίσκα
Σύμφωνα δε με τις προβλέψεις των επιτελών του Eurocontrol, υπάρχουν κάποιοι απρόβλεπτοι παράγοντες που απειλούν την ανάκαμψη του κλάδου. Πρώτον, η οικονομική ανάκαμψη παραμένει εύθραυστη. Τα τρία σενάρια στηρίζονται σε διαφορετικές οικονομικές προβλέψεις, από το αισιόδοξο που βλέπει αύξηση της αγοραστικής δύναμης και των καταναλωτών ως το απαισιόδοξο που βλέπει επιστροφή του πληθωρισμού. Όμως μια περαιτέρω επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης (π.χ. χρηματοπιστωτική κρίση) θα αποτελέσει μεγάλο κίνδυνο.
Δεύτερο ρίσκο, η αστάθεια στις τιμές του πετρελαίου και των καυσίμων. Η αύξηση των τιμών του πετρελαίου θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση του κόστους των καυσίμων, συνεπώς αύξηση των τιμών των εισιτηρίων. Επίσης, καραδοκεί και ο κίνδυνος πίσω από το Brexit, καθώς θα πρέπει να διασφαλιστεί η συνεχιζόμενη διασυνδεσιμότητα των μεταφορών. Στόχος είναι οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι που δραστηριοποιούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο να μην αντιμετωπίσουν καμία αλλαγή στις υφιστάμενες συνθήκες μετά τη μεταβατική περίοδο. Αυτό όμως δεν είναι σίγουρο.
Τέλος, στο μενού των κινδύνων περιλαμβάνονται τρομοκρατικές επιθέσεις, απαγορεύσεις μιας χώρας σε άλλη, πόλεμοι και φυσικές καταστροφές, τα οποία είναι αδύνατο να προβλεφθούν. Ωστόσο, ο αντίκτυπός τους στην εναέρια κυκλοφορία θα μπορούσε να είναι από προσωρινός ως πιο σημαντικός.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΕΤΕπ: Ολική επαναφορά για επενδύσεις και αισιοδοξία στην Ελλάδα – Η σύγκριση με την Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/epixeiriseis-600x375.jpg)
ΕΤΕπ: Ολική επαναφορά για επενδύσεις και αισιοδοξία στην Ελλάδα – Η σύγκριση με την Ευρώπη
Τι αποκαλύπτει έκθεση της ΕΤΕπ που βασίζεται σε δημοσκοπήσεις περίπου 13.000 επιχειρήσεων σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ
![Eurolife FFH:Απόδοση 3,70% στα ατομικά προγράμματα διαχείρισης κεφαλαίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/Eurolife-FFH-600x250.jpg)
Eurolife FFH:Απόδοση 3,70% στα ατομικά προγράμματα διαχείρισης κεφαλαίου
Η Eurolife FFH προσφέρει ουσιαστικό όφελος στους ασφαλισμένους της
![Ελληνικές τράπεζες: η Mediobanca ανεβάζει τις τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες – Προτιμά Πειραιώς, Alpha Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trapezes_flags_NEA_2025-600x352.png)
«Ψήφος» στις ελληνικές τράπεζες από τη Mediobanka – Οι νέες τιμές στόχοι
Η τάση αύξησης των ελληνικών δανείων παραμένει ισχυρή και πολύ πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ, επισημαίνει μεταξύ άλλων η Mediobanca για τις ελληνικές τράπεζες
![Avax: Έναρξη κάλυψης από Euroxx – Στα 3,40 ευρώ/μετοχή η τιμή στόχος [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/avax-600x401.jpg)
Avax: Έναρξη κάλυψης από Euroxx – Στα 3,40 ευρώ/μετοχή η τιμή στόχος [πίνακας]
Οι εκτιμήσεις των αναλυτών της Euroxx για το διάστημα 2024-2028 - Η avax εκτιμάται ότι θα παράγει σημαντικές ελεύθερες ταμειακές ροές τα επόμενα έτ
![Τράπεζες: Γιατί φορτώνουν με επιπλέον έξοδα το τελευταίο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_banking24a-600x352.png)
Γιατί «φορτώνουν» με επιπλέον έξοδα τους ισολογισμούς οι τράπεζες - Ο πήχης για τα μερίσματα
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δημοσιοποίηση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από τις τράπεζες
![Miele Hellas: «Bonus» από τους Γερμανούς στην ελληνική εταιρεία – Το στοίχημα των 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/miele-1-600x400.jpg)
Το «bonus» των Γερμανών στη Miele Hellas, το στοίχημα των 100 εκατ. και ο Κωτσόβολος
Τι ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Miele Hellas για την πορεία ανάπτυξης – Το μήνυμα των ιδιοκτητών για την ανάθεση του cluster – Πώς θα αναπτυχθεί
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ