
«Η ναυτιλία έχει μπει δυναμικά στην πορεία της ψηφιοποίησης και οι νέες τεχνολογίες θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της μελλοντικής αγοράς» τόνισε o κος Ιωάννης Μαρτίνος, CEO – The Signal Group και μέλος της Επιτροπής Καινοτομίας του ΣΕΒ, μιλώντας στο matchmaking εργαστήριο με τίτλο «Η ναυτιλία μπροστά στην ευκαιρία του Maritime 4.0» οργανώθηκε από τον Τομέα Καινοτομίας του ΣΕΒ. Εκπρόσωποι της ναυτιλίας, της βιομηχανίας και επιχειρήσεων διάφορων παραγωγικών κλάδων, καθώς και μέλη της κοινότητας των Innovative Greeks, είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν σχετικά με ισχυρές πατέντες και ώριμες νεοφυείς επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν στον χώρο των λύσεων ψηφιακού μετασχηματισμού της Ναυτιλίας.
Όπως επισημάνθηκε αρχικά στην εκδήλωση ο ΣΕΒ επενδύει στην ενίσχυση της συλλογικής ικανότητας μας να καινοτομούμε, ως βασική προϋπόθεση για ανάπτυξη με καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Πιστεύει σθεναρά ότι η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικό επιστημονικό δυναμικό, μέσα και έξω από τη χώρα. Αυτό το δυναμικό, επιδιώκει μέσω των δράσεών του, να το φέρει πιο κοντά στις επιχειρήσεις, στην εφαρμοσμένη καινοτομία της αγοράς, με σκοπό να επωφεληθούν όλοι. Το οικοσύστημα καινοτομίας να μεγαλώσει πολύ πιο γρήγορα και η επιχειρηματικότητα να είναι εξωστρεφής και να δημιουργεί μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία για την οικονομία και τη χώρα.
Πέμπτη θεματική εκδήλωση «Innovation Ready»
Έχοντας αναγνωρίσει την ανάγκη ενίσχυσης της συνεργασίας των μεγαλύτερων επιχειρήσεων με νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνολογίας, προκειμένου να υπάρξει η απαραίτητη μεταφορά τεχνογνωσίας, ο ΣΕΒ οργάνωσε την πέμπτη θεματική εκδήλωση “Innovation Ready” την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021. Οι 12 καταξιωμένες νεοφυείς εταιρείες, ναυτιλιακές startups και scaleups, οι Bunkering At Sea, DeepSea, Harbor Lab, Metis Cyberspace Technology SA., Nereus Digital Bunkers, PEOPLE, ProcureShip, Propulsion Analytics, Shipreality, Syndeseas Integrated Solutions Ltd, The Signal Group, Vesseljoin, περιέγραψαν τις συνεργασίες που αναζητούν από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του χώρου τους και τις υπόλοιπες βιομηχανίες στις οποίες απευθύνονται για πιλοτικές εφαρμογές.

Μιλώντας στην έναρξη του εργαστηρίου, η Διευθύντρια Καινοτομίας του ΣΕΒ, κα. Μάγκυ Αθανασιάδη, επισήμανε πως:
«Η ναυτιλιακή βιομηχανία ανέκαθεν ανταποκρίνονταν απλώς στη ζήτηση χωρίς να μπαίνει στη λογική πρόβλεψης της ζήτησης και προσαρμογής των διαδικασιών και των προμηθειών της με βάση την πρόβλεψη αυτή. Αυτή η προσέγγιση είναι πλέον ξεπερασμένη και μπορεί να κοστίσει ακριβά σε μία ναυτιλιακή εταιρεία. Η ανάλυση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο αποκτά τεράστια σημασία, βελτιστοποιώντας την επιχειρησιακή λειτουργία αλλά και τις συναλλαγές μεταξύ όλων των εμπλεκομένων. Διασφαλίζεται έτσι αύξηση της αποδοτικότητας του πλοίου, μείωση του κόστους συντήρησης και λειτουργίας, μεγαλύτερη αξιοπιστία και ασφάλεια ταξιδιού. Δεν είναι όμως μόνο οι ψηφιακές τεχνολογίες που θα αλλάξουν με ραγδαίους ρυθμούς τη ναυτιλία του αύριο. Τα καινοτόμα νέα υλικά, τα αυτόνομα πλοία, τα εναλλακτικά καύσιμα και η πράσινη μετάβαση πρόκειται να φέρουν τεράστιες αλλαγές και θα δημιουργήσουν σημαντικές προκλήσεις για τις ναυτιλιακές εταιρείες.»
O κος Ιωάννης Μαρτίνος, CEO – The Signal Group και μέλος της Επιτροπής Καινοτομίας του ΣΕΒ επεσήμανε πως:
«Η ναυτιλία έχει μπει δυναμικά στην πορεία της ψηφιοποίησης και οι νέες τεχνολογίες θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της μελλοντικής αγοράς. Η Ελλάδα ως παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος και με ένα ταχέως αναπτυσσόμενο οικοσύστημα νεοφυών τεχνολογιών, θα διαδραματίσει κεντρικό ρόλο. Η ύπαρξη μιας μεγάλης βιομηχανίας κοντά στην καινοτομία βοηθάει την δημιουργία και την ανάπτυξη της διττά. Πρώτον, καλλιεργεί ένα μεγάλο pool ανθρωπίνου δυναμικού μέσα από την ναυτιλία, με τις εμπειρίες, την τεχνογνωσία και τις ιδέες για να δημιουργήσουν νέες καινοτόμες επιχειρήσεις. Δεύτερον, η ύπαρξη πελατών κοντά στις startup, ειδικά στα αρχικά στάδια ανάπτυξής τους είναι καίρια για την επιτυχία τους καθώς παρέχουν πολύτιμο feedback για την δημιουργία πραγματικής αξίας. Έτσι παρατηρούμε ήδη πολλές νεοφυείς εταιρείες να αναπτύσσονται στην Ελλάδα στον ναυτιλιακό τομέα. Το κρίσιμο βήμα είναι να αναπτυχθούν και στο εξωτερικό ώστε να εδραιωθεί η Ελλάδα ως παγκόσμιος κόμβος ναυτιλιακής τεχνολογίας.»
Τα εργαστήρια Innovation Ready πραγματοποιούνται στο πλαίσιο δράσεων του ΣΕΒ για την αμφότερη ενίσχυση των start-ups και της καινοτομικής ικανότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.


Latest News

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο