«Η ναυτιλία έχει μπει δυναμικά στην πορεία της ψηφιοποίησης και οι νέες τεχνολογίες θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της μελλοντικής αγοράς» τόνισε o κος Ιωάννης Μαρτίνος, CEO – The Signal Group και μέλος της Επιτροπής Καινοτομίας του ΣΕΒ, μιλώντας στο matchmaking εργαστήριο με τίτλο «Η ναυτιλία μπροστά στην ευκαιρία του Maritime 4.0» οργανώθηκε από τον Τομέα Καινοτομίας του ΣΕΒ. Εκπρόσωποι της ναυτιλίας, της βιομηχανίας και επιχειρήσεων διάφορων παραγωγικών κλάδων, καθώς και μέλη της κοινότητας των Innovative Greeks, είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν σχετικά με ισχυρές πατέντες και ώριμες νεοφυείς επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν στον χώρο των λύσεων ψηφιακού μετασχηματισμού της Ναυτιλίας.
Όπως επισημάνθηκε αρχικά στην εκδήλωση ο ΣΕΒ επενδύει στην ενίσχυση της συλλογικής ικανότητας μας να καινοτομούμε, ως βασική προϋπόθεση για ανάπτυξη με καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Πιστεύει σθεναρά ότι η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικό επιστημονικό δυναμικό, μέσα και έξω από τη χώρα. Αυτό το δυναμικό, επιδιώκει μέσω των δράσεών του, να το φέρει πιο κοντά στις επιχειρήσεις, στην εφαρμοσμένη καινοτομία της αγοράς, με σκοπό να επωφεληθούν όλοι. Το οικοσύστημα καινοτομίας να μεγαλώσει πολύ πιο γρήγορα και η επιχειρηματικότητα να είναι εξωστρεφής και να δημιουργεί μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία για την οικονομία και τη χώρα.
Πέμπτη θεματική εκδήλωση «Innovation Ready»
Έχοντας αναγνωρίσει την ανάγκη ενίσχυσης της συνεργασίας των μεγαλύτερων επιχειρήσεων με νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνολογίας, προκειμένου να υπάρξει η απαραίτητη μεταφορά τεχνογνωσίας, ο ΣΕΒ οργάνωσε την πέμπτη θεματική εκδήλωση “Innovation Ready” την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021. Οι 12 καταξιωμένες νεοφυείς εταιρείες, ναυτιλιακές startups και scaleups, οι Bunkering At Sea, DeepSea, Harbor Lab, Metis Cyberspace Technology SA., Nereus Digital Bunkers, PEOPLE, ProcureShip, Propulsion Analytics, Shipreality, Syndeseas Integrated Solutions Ltd, The Signal Group, Vesseljoin, περιέγραψαν τις συνεργασίες που αναζητούν από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του χώρου τους και τις υπόλοιπες βιομηχανίες στις οποίες απευθύνονται για πιλοτικές εφαρμογές.
Μιλώντας στην έναρξη του εργαστηρίου, η Διευθύντρια Καινοτομίας του ΣΕΒ, κα. Μάγκυ Αθανασιάδη, επισήμανε πως:
«Η ναυτιλιακή βιομηχανία ανέκαθεν ανταποκρίνονταν απλώς στη ζήτηση χωρίς να μπαίνει στη λογική πρόβλεψης της ζήτησης και προσαρμογής των διαδικασιών και των προμηθειών της με βάση την πρόβλεψη αυτή. Αυτή η προσέγγιση είναι πλέον ξεπερασμένη και μπορεί να κοστίσει ακριβά σε μία ναυτιλιακή εταιρεία. Η ανάλυση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο αποκτά τεράστια σημασία, βελτιστοποιώντας την επιχειρησιακή λειτουργία αλλά και τις συναλλαγές μεταξύ όλων των εμπλεκομένων. Διασφαλίζεται έτσι αύξηση της αποδοτικότητας του πλοίου, μείωση του κόστους συντήρησης και λειτουργίας, μεγαλύτερη αξιοπιστία και ασφάλεια ταξιδιού. Δεν είναι όμως μόνο οι ψηφιακές τεχνολογίες που θα αλλάξουν με ραγδαίους ρυθμούς τη ναυτιλία του αύριο. Τα καινοτόμα νέα υλικά, τα αυτόνομα πλοία, τα εναλλακτικά καύσιμα και η πράσινη μετάβαση πρόκειται να φέρουν τεράστιες αλλαγές και θα δημιουργήσουν σημαντικές προκλήσεις για τις ναυτιλιακές εταιρείες.»
O κος Ιωάννης Μαρτίνος, CEO – The Signal Group και μέλος της Επιτροπής Καινοτομίας του ΣΕΒ επεσήμανε πως:
«Η ναυτιλία έχει μπει δυναμικά στην πορεία της ψηφιοποίησης και οι νέες τεχνολογίες θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της μελλοντικής αγοράς. Η Ελλάδα ως παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος και με ένα ταχέως αναπτυσσόμενο οικοσύστημα νεοφυών τεχνολογιών, θα διαδραματίσει κεντρικό ρόλο. Η ύπαρξη μιας μεγάλης βιομηχανίας κοντά στην καινοτομία βοηθάει την δημιουργία και την ανάπτυξη της διττά. Πρώτον, καλλιεργεί ένα μεγάλο pool ανθρωπίνου δυναμικού μέσα από την ναυτιλία, με τις εμπειρίες, την τεχνογνωσία και τις ιδέες για να δημιουργήσουν νέες καινοτόμες επιχειρήσεις. Δεύτερον, η ύπαρξη πελατών κοντά στις startup, ειδικά στα αρχικά στάδια ανάπτυξής τους είναι καίρια για την επιτυχία τους καθώς παρέχουν πολύτιμο feedback για την δημιουργία πραγματικής αξίας. Έτσι παρατηρούμε ήδη πολλές νεοφυείς εταιρείες να αναπτύσσονται στην Ελλάδα στον ναυτιλιακό τομέα. Το κρίσιμο βήμα είναι να αναπτυχθούν και στο εξωτερικό ώστε να εδραιωθεί η Ελλάδα ως παγκόσμιος κόμβος ναυτιλιακής τεχνολογίας.»
Τα εργαστήρια Innovation Ready πραγματοποιούνται στο πλαίσιο δράσεων του ΣΕΒ για την αμφότερη ενίσχυση των start-ups και της καινοτομικής ικανότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων