«Η ναυτιλία έχει μπει δυναμικά στην πορεία της ψηφιοποίησης και οι νέες τεχνολογίες θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της μελλοντικής αγοράς» τόνισε o κος Ιωάννης Μαρτίνος, CEO – The Signal Group και μέλος της Επιτροπής Καινοτομίας του ΣΕΒ, μιλώντας στο matchmaking εργαστήριο με τίτλο «Η ναυτιλία μπροστά στην ευκαιρία του Maritime 4.0» οργανώθηκε από τον Τομέα Καινοτομίας του ΣΕΒ. Εκπρόσωποι της ναυτιλίας, της βιομηχανίας και επιχειρήσεων διάφορων παραγωγικών κλάδων, καθώς και μέλη της κοινότητας των Innovative Greeks, είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν σχετικά με ισχυρές πατέντες και ώριμες νεοφυείς επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν στον χώρο των λύσεων ψηφιακού μετασχηματισμού της Ναυτιλίας.
Όπως επισημάνθηκε αρχικά στην εκδήλωση ο ΣΕΒ επενδύει στην ενίσχυση της συλλογικής ικανότητας μας να καινοτομούμε, ως βασική προϋπόθεση για ανάπτυξη με καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Πιστεύει σθεναρά ότι η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικό επιστημονικό δυναμικό, μέσα και έξω από τη χώρα. Αυτό το δυναμικό, επιδιώκει μέσω των δράσεών του, να το φέρει πιο κοντά στις επιχειρήσεις, στην εφαρμοσμένη καινοτομία της αγοράς, με σκοπό να επωφεληθούν όλοι. Το οικοσύστημα καινοτομίας να μεγαλώσει πολύ πιο γρήγορα και η επιχειρηματικότητα να είναι εξωστρεφής και να δημιουργεί μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία για την οικονομία και τη χώρα.
Πέμπτη θεματική εκδήλωση «Innovation Ready»
Έχοντας αναγνωρίσει την ανάγκη ενίσχυσης της συνεργασίας των μεγαλύτερων επιχειρήσεων με νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνολογίας, προκειμένου να υπάρξει η απαραίτητη μεταφορά τεχνογνωσίας, ο ΣΕΒ οργάνωσε την πέμπτη θεματική εκδήλωση “Innovation Ready” την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021. Οι 12 καταξιωμένες νεοφυείς εταιρείες, ναυτιλιακές startups και scaleups, οι Bunkering At Sea, DeepSea, Harbor Lab, Metis Cyberspace Technology SA., Nereus Digital Bunkers, PEOPLE, ProcureShip, Propulsion Analytics, Shipreality, Syndeseas Integrated Solutions Ltd, The Signal Group, Vesseljoin, περιέγραψαν τις συνεργασίες που αναζητούν από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του χώρου τους και τις υπόλοιπες βιομηχανίες στις οποίες απευθύνονται για πιλοτικές εφαρμογές.
Μιλώντας στην έναρξη του εργαστηρίου, η Διευθύντρια Καινοτομίας του ΣΕΒ, κα. Μάγκυ Αθανασιάδη, επισήμανε πως:
«Η ναυτιλιακή βιομηχανία ανέκαθεν ανταποκρίνονταν απλώς στη ζήτηση χωρίς να μπαίνει στη λογική πρόβλεψης της ζήτησης και προσαρμογής των διαδικασιών και των προμηθειών της με βάση την πρόβλεψη αυτή. Αυτή η προσέγγιση είναι πλέον ξεπερασμένη και μπορεί να κοστίσει ακριβά σε μία ναυτιλιακή εταιρεία. Η ανάλυση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο αποκτά τεράστια σημασία, βελτιστοποιώντας την επιχειρησιακή λειτουργία αλλά και τις συναλλαγές μεταξύ όλων των εμπλεκομένων. Διασφαλίζεται έτσι αύξηση της αποδοτικότητας του πλοίου, μείωση του κόστους συντήρησης και λειτουργίας, μεγαλύτερη αξιοπιστία και ασφάλεια ταξιδιού. Δεν είναι όμως μόνο οι ψηφιακές τεχνολογίες που θα αλλάξουν με ραγδαίους ρυθμούς τη ναυτιλία του αύριο. Τα καινοτόμα νέα υλικά, τα αυτόνομα πλοία, τα εναλλακτικά καύσιμα και η πράσινη μετάβαση πρόκειται να φέρουν τεράστιες αλλαγές και θα δημιουργήσουν σημαντικές προκλήσεις για τις ναυτιλιακές εταιρείες.»
O κος Ιωάννης Μαρτίνος, CEO – The Signal Group και μέλος της Επιτροπής Καινοτομίας του ΣΕΒ επεσήμανε πως:
«Η ναυτιλία έχει μπει δυναμικά στην πορεία της ψηφιοποίησης και οι νέες τεχνολογίες θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της μελλοντικής αγοράς. Η Ελλάδα ως παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος και με ένα ταχέως αναπτυσσόμενο οικοσύστημα νεοφυών τεχνολογιών, θα διαδραματίσει κεντρικό ρόλο. Η ύπαρξη μιας μεγάλης βιομηχανίας κοντά στην καινοτομία βοηθάει την δημιουργία και την ανάπτυξη της διττά. Πρώτον, καλλιεργεί ένα μεγάλο pool ανθρωπίνου δυναμικού μέσα από την ναυτιλία, με τις εμπειρίες, την τεχνογνωσία και τις ιδέες για να δημιουργήσουν νέες καινοτόμες επιχειρήσεις. Δεύτερον, η ύπαρξη πελατών κοντά στις startup, ειδικά στα αρχικά στάδια ανάπτυξής τους είναι καίρια για την επιτυχία τους καθώς παρέχουν πολύτιμο feedback για την δημιουργία πραγματικής αξίας. Έτσι παρατηρούμε ήδη πολλές νεοφυείς εταιρείες να αναπτύσσονται στην Ελλάδα στον ναυτιλιακό τομέα. Το κρίσιμο βήμα είναι να αναπτυχθούν και στο εξωτερικό ώστε να εδραιωθεί η Ελλάδα ως παγκόσμιος κόμβος ναυτιλιακής τεχνολογίας.»
Τα εργαστήρια Innovation Ready πραγματοποιούνται στο πλαίσιο δράσεων του ΣΕΒ για την αμφότερη ενίσχυση των start-ups και της καινοτομικής ικανότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.
Latest News
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,