Μετά από μία εβδομάδα σχεδόν πτωτικής κίνησης, λόγω κυρίως της πτώσης των ναύλων στα capes, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου ο Baltic Dry Index (BDI) έκλεισε χθες με άνοδο στις 4.751 μονάδες με όλους τους επιμέρους δείκτες να κλείνουν με θετικό πρόσημο.
Αυτό, ωστόσο, που καταγράφουν οι αναλυτές είναι η συνεχής άνοδος τις τελευταίες ημέρες των ναύλων στα panamax, που βέβαια «κρυβόταν» κάτω από την πτωτική εικόνα που εμφάνιζαν τα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία, τα capes.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Intermodal, η θετική ρότα των κερδών στα panamaxes δικαιολογείται από την αύξηση της ζήτησης όχι μόνο για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, αλλά και σιτηρών, όπως της αμερικάνικης σόγιας, η οποία ήρθε με μια καθυστέρηση, καθώς μέρες πριν η λειτουργία των αμερικανικών λιμανιών το Κόλπο του Μεξικού, είχε επηρεαστεί από την κακοκαιρία.
Ωστόσο, ο βασικότερος λόγος για την άνοδο των ναύλων στα panamaxes πλοία είναι ότι το premium στους ναύλους των capesize στον Ατλαντικό έφτασε σε επίπεδα υψηλότερα του 300% σε σχέση με τα κέρδη στα Panamax πλοία. Ετσι, λοιπόν οι ναυλωτές των Capes «σπάνε» τα φορτία σε capes και panamax, ώστε να τα μεταφέρουν και με Panamax, επειδή τους συμφέρει οικονομικά. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που καταγράφηκε και πτώση των ναύλων στα capes.
Latest News
Πρεμιέρα για τη σεζόν κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη - Ποιο πλοίο «έσπασε το ρόδι»
Πρεμιέρα στον ΟΛΘ σήμερα για την κρουαζιέρα καθώς το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για φέτος κατέπλευσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια «ΑΙΣΩΠΟΣ» και «ΑΙΟΛΟΣ» στην Capital Ship Management
Τα νέα δεξαμενόπλοια της Capital Ship Management είναι τα πρώτα πλοία με ελληνική σημαία που παραδόθηκαν από τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding
Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ
Οι δασμοί Τραμπ έφεραν τα πάνω κάτω
Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού είναι ρευστές και εξελίσσονται διαρκώς τόσο στις απειλές όσο και στις ευκαιρίες
Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης
Η Ερυθρά, το Σουέζ και ο Τραμπ σε ρόλο μπαλαντέρ στη ναυτιλία
Οι περισσότερες ναυτιλιακές θα περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα και θα πρέπει να πειστούν ότι η απειλή επίθεσης έχει εξαλειφθεί
«Πυξίδα ανταγωνιστικότητας» - Αλλάζουν τα δεδομένα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία
Η νέα στρατηγική που θα αναδείξει τον ρόλο που διαδραματίζουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια και η ναυτιλιακή βιομηχανία στη μελλοντική οικονομία της ΕΕ
Επιστρέφει η σταθερότητα στην Ερυθρά, εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα είχε κοστίσει στην Αίγυπτο περίπου 7 δισεκ. δολάρια σε έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ το 2024
Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες
Τις εξελίξεις θα φέρει μια επιστροφή των πλοίων στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ - Γιατί θα προκαλέσει μεγάλη πτώση της αξίας των πλοίων από «δεύτερο χέρι»
«Big Brother» για ναυτιλιακό καύσιμο στήνει η ΑΑΔΕ
Έως 30/4, τα μετρητικά δεδομένα και οι συναγερμοί του τοπικού συστήματος εισροών-εκροών αποστέλλονται πιλοτικά στο Κέντρο Λήψης Σημάτων της ΑΑΔΕ