
Μετά από μία εβδομάδα σχεδόν πτωτικής κίνησης, λόγω κυρίως της πτώσης των ναύλων στα capes, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου ο Baltic Dry Index (BDI) έκλεισε χθες με άνοδο στις 4.751 μονάδες με όλους τους επιμέρους δείκτες να κλείνουν με θετικό πρόσημο.
Αυτό, ωστόσο, που καταγράφουν οι αναλυτές είναι η συνεχής άνοδος τις τελευταίες ημέρες των ναύλων στα panamax, που βέβαια «κρυβόταν» κάτω από την πτωτική εικόνα που εμφάνιζαν τα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία, τα capes.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Intermodal, η θετική ρότα των κερδών στα panamaxes δικαιολογείται από την αύξηση της ζήτησης όχι μόνο για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, αλλά και σιτηρών, όπως της αμερικάνικης σόγιας, η οποία ήρθε με μια καθυστέρηση, καθώς μέρες πριν η λειτουργία των αμερικανικών λιμανιών το Κόλπο του Μεξικού, είχε επηρεαστεί από την κακοκαιρία.
Ωστόσο, ο βασικότερος λόγος για την άνοδο των ναύλων στα panamaxes πλοία είναι ότι το premium στους ναύλους των capesize στον Ατλαντικό έφτασε σε επίπεδα υψηλότερα του 300% σε σχέση με τα κέρδη στα Panamax πλοία. Ετσι, λοιπόν οι ναυλωτές των Capes «σπάνε» τα φορτία σε capes και panamax, ώστε να τα μεταφέρουν και με Panamax, επειδή τους συμφέρει οικονομικά. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που καταγράφηκε και πτώση των ναύλων στα capes.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»