Μετά από μία εβδομάδα σχεδόν πτωτικής κίνησης, λόγω κυρίως της πτώσης των ναύλων στα capes, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου ο Baltic Dry Index (BDI) έκλεισε χθες με άνοδο στις 4.751 μονάδες με όλους τους επιμέρους δείκτες να κλείνουν με θετικό πρόσημο.
Αυτό, ωστόσο, που καταγράφουν οι αναλυτές είναι η συνεχής άνοδος τις τελευταίες ημέρες των ναύλων στα panamax, που βέβαια «κρυβόταν» κάτω από την πτωτική εικόνα που εμφάνιζαν τα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία, τα capes.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Intermodal, η θετική ρότα των κερδών στα panamaxes δικαιολογείται από την αύξηση της ζήτησης όχι μόνο για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, αλλά και σιτηρών, όπως της αμερικάνικης σόγιας, η οποία ήρθε με μια καθυστέρηση, καθώς μέρες πριν η λειτουργία των αμερικανικών λιμανιών το Κόλπο του Μεξικού, είχε επηρεαστεί από την κακοκαιρία.
Ωστόσο, ο βασικότερος λόγος για την άνοδο των ναύλων στα panamaxes πλοία είναι ότι το premium στους ναύλους των capesize στον Ατλαντικό έφτασε σε επίπεδα υψηλότερα του 300% σε σχέση με τα κέρδη στα Panamax πλοία. Ετσι, λοιπόν οι ναυλωτές των Capes «σπάνε» τα φορτία σε capes και panamax, ώστε να τα μεταφέρουν και με Panamax, επειδή τους συμφέρει οικονομικά. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που καταγράφηκε και πτώση των ναύλων στα capes.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη