Για τις προοπτικές του τουρισμού στη χώρα μας αλλά και για τα σχέδια του Υπουργείου για βελτίωση του τουριστικού προϊόντος της χώρας, μίλησε ο Υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας στο πλαίσιο της δεύτερης μέρας του Olympia Forum II.
Ο κ. Κικίλιας κάνοντας έναν μέχρι στιγμής απολογισμό της τουριστικής περιόδου, είπε ότι πήγε καλά και ότι μπορεί το καλοκαίρι να τελείωσε, ωστόσο οι τουριστικοί προορισμοί είναι ακόμη δημοφιλείς.
«Για τον μήνα Οκτώβριο έχουμε πληρότητα 65% για προορισμούς όπως η Ρόδος και η Κρήτη και τα στοιχεία είναι καλά και για τον Νοέμβριο», τόνισε.
Στόχος του Υπουργείου είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου έτσι ώστε η Ελλάδα να καταστεί ένας τουριστικός προορισμός με διάρκεια 12 μηνών. Οι πρωτοβουλίες του Υπουργείου για την υλοποίηση αυτού του στόχου είναι η χρονική υπερ-μεγέθυνση, αλλά και η δυνατότητα προσθήκης περισσότερων προορισμών.
Η στρατηγική είναι κοινή με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και συνοψίζεται σε 2 καμπάνιες. Η πρώτη, με τίτλο «City-Break» που αφορά στην στήριξη και καλύτερη διαφήμιση ξενοδοχείων σε μεγάλες πόλεις (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ηράκλειο κλπ) για 12μηνη λειτουργία καταλυμάτων και η δεύτερη, με τίτλο «Sea-Sun-Sand» για τουριστικούς προορισμούς στα νησιά αλλά και στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Η προσπάθεια που γίνεται είναι να ενταχθούν στο πλάνο των τουριστών περισσότεροι προορισμοί στην ελληνική ύπαιθρο και στην περιφέρεια, όπως τουριστικοί προορισμοί σε βουνά, σε καταφύγια, σε μνημεία αλλά και με την ενίσχυση ειδικού τουρισμού, όπως αθλητικού τουρισμού, γαστρονομικού τουρισμού ή οινοτουρισμού κ.α.
«Ο τουρισμός συνεισφέρει περίπου το ¼ του ΑΕΠ της χώρας», ανέφερε ο Υπουργός. Η πολιτική του Υπουργείου περιλαμβάνει σχέδια για την διαχείριση υδάτινων πόρων, διαχείριση στερεών αποβλήτων, βελτίωση των υποδομών ώστε να έχουν χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα και λιγότερη περιβαλλοντολογική επιβάρυνση. Το σχέδιό μας είναι ολιστικό και γίνεται σε συνεργασία με όλα τα συναρμόδια υπουργεία. Θέλουμε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Να δημιουργήσουμε νέες και καλά πληρωμένες θέσεις εργασίας στον κλάδο του τουρισμού, να προσπαθήσουμε να έχουμε καλύτερες υπηρεσίες με την χρήση νέων τεχνολογιών που θα προσελκύουν πιο high-end επισκέπτες και να βελτιώσουμε τα καταλύματα, τόνισε ο κ. Κικίλιας. Η βελτίωση των υποδομών γίνεται σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία, έτσι ώστε να καταλάβει και αυτή ότι η αναβάθμιση υποδομών είναι προς όφελος και των ίδιων των πολιτών της τοπικής κοινωνίας.
«Η χώρα μας αντέχει τα 30 εκατομμύρια τουρίστες το χρόνο, αν διαχυθούν σε περισσότερους προορισμούς», συμπλήρωσε και τόνισε ότι τα 320 εκατομμύρια που προορίζονται από το Ταμείο Ανάκαμψης θα επενδυθούν στην βελτίωση υποδομών όπως μαρίνες, λιμάνια, χιονοδρομικά κέντρα, αλλά και για την εκπαίδευση στον κλάδο του τουρισμού.
Ο κ. Κικίλιας σημείωσε ότι οι συμφωνίες που κλείνονται για την επόμενη χρονιά είναι καλές. «Περιμένουμε αύξηση κατά 50% των επισκεπτών από τη Γαλλία, έναρξη της τουριστικής σεζόν από τα μέσα Μαρτίου-αρχές Απριλίου για τους επισκέπτες από την Αγγλία, περισσότερες πτήσεις από Αγγλία για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και επέκταση προορισμών που θα επισκεφτούν, 10-11 πτήσεις από ΗΠΑ. Επιδιώκουμε την επαν-υπογραφή κρατικής συμφωνίας με τη Ρωσία κυρίως για την Βόρεια Ελλάδα αλλά όχι μόνο, ενώ ερωτηματικό παραμένει η Κίνα λόγω κορονοϊου καθώς και οι Σκανδιναβικές χώρες».
Σε ερώτηση αν υπάρχει περίπτωση να διακοπεί ο τουρισμός λόγω Covid-19, τόνισε ότι: «Η μάχη που δίνουμε είναι να παραμείνουμε ανοικτοί καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου», και συμπλήρωσε ότι η Ελλάδα είναι ένας ευλογημένος τόπος που δεν πρέπει να λειτουργεί άναρχα.
Latest News
Μύθοι και αλήθειες για τον υπερτουρισμό στην Ελλάδα - Τι δείχνει έρευνα του ΣΕΤΕ
Βλέπουν υπερτουρισμό στη χώρα μας, αλλά όχι στη δική τους περιοχή, λέει το 72,5% των ερωτηθέντων
Κεφαλογιάννη: Πάνω από 20 δισ. τα τουριστικά έσοδα το 2024
Ήδη τα πρώτα μηνύματα για το 2025 είναι θετικά, αναφέρει η υπουργός Τουρισμού, Ολγα Κεφαλογιάννη
Οι «must» προορισμοί για τα Χριστούγεννα – Ποιες περιοχές μαγνητίζουν το ενδιαφέρον
Αλλαγή νοοτροπίας και τα Χριστούγεννα - Από το χειμερινό τουρισμό με την έννοια των χιονοδρομικών κέντρων, στον ορεινό, θεματικό τουρισμό
Οι 5+1 τάσεις για τον παγκόσμιο τουρισμό και το success story της Ελλάδας
Η έρευνα που εκπόνησε η Deloitte με την Google αναλύει την πορεία του τουρισμού από το 1995 και παρέχει εκτιμήσεις έως το 2040
Οι προοπτικές και οι προκλήσεις της τουριστικής βιομηχανίας
Πως σκιαγράφησαν το τοπίο σε πρόσφατο επενδυτικό συνέδριο στελέχη της αγοράς
Με γεμάτα πορτοφόλια οι τουρίστες στην Ελλάδα - Πόσα ξοδεύουν [πίνακες]
Τουρισμός: Στα 20,935 δισ. ευρώ (από 19,84 δισ. πέρυσι- αύξηση 9,2%) έφτασαν οι τουρίστες στη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ
Σε ποιο ελληνικό νησί «υποκλίνεται» το National Geographic
Εκτενές αφιέρωμα για το ελληνικό νησί δημοσίευσε το National Geographic της Ισπανίας
Το «πέρασμα» της Aegean στην Ινδία από το 2027 - Ο ρόλος των τεσσάρων νέων Airbus
H Aegean επένδυσε σε τέσσερα νέα Airbus A321neo τα οποία έχουν σημαντικά μεγαλύτερη εμβέλεια - Τι αποκάλυψε ο Ευτύχης Βασιλάκης στο συνέδριο του ΣΕΤΕ
Ο τουρισμός... κάθεται στα θρανία - Σχέδια για αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης
Τον φάκελο «τουριστική εκπαίδευση» άνοιξε η Ολγα Κεφαλογιάννη στο ετήσιο συνέδριο του ΣΕΤΕ
«Ο τουρισμός αποτελεί τη σπονδυλική στήλη της ελληνο-τουρκικής προσέγγισης», λέει η Κεφαλογιάννη
Πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα η 5η Σύνοδος της Μικτής Επιτροπής Τουρισμού με τη συμμετοχή των αρμόδιων υπουργών Ελλάδας και Τουρκίας