
Tο μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό. Για αυτό δεν υπάρχει αμφιβολία, καθώς σχεδόν οι μισοί Ευρωπαίοι οδηγοί σκέφτονται να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο τα επόμενα χρόνια, λόγω της αυξημένης περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησής τους την περίοδο της πανδημίας. Αυτό είναι το τελικό συμπέρασμα της έκθεσης του Automotive Innovation Lab «Άνθρωποι, αυτοκίνητα και κινητικότητα μετά την πανδημία».
Έτσι, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αναμένεται να διαδραματίσει βασικό ρόλο στην Ευρώπη και παγκοσμίως, καθώς μετά την «Πράσινη Συμφωνία» οι ευρωπαϊκές χώρες είναι αποφασισμένες να πετύχουν μία κλιματικά ουδέτερη ΕΕ έως το 2050. Αυτή η παράμετρος αποτελεί και βασικό πυλώνα πάνω στον οποίο κινούνται και θα συνεχίζουν να κινούνται οι αυτοκινητοβιομηχανίες που θέλουν με κάθε τρόπο να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων τους, προκειμένου να αποφύγουν τα υψηλά πρόστιμα, αλλά παράλληλα να αναδείξουν και το περιβαλλοντολογικό προφίλ τους.
Τα νέα μοντέλα, η αύξηση των επιπέδων ασφάλειας, τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και γενικότερα η τάση προς την ηλεκτροκίνηση με τα επιπλέον κίνητρα που δίνουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι όλο και περισσότεροι Ευρωπαίοι βλέπουν το αυτοκίνητο ως ένα ασφαλές καταφύγιο σε περιόδους πανδημίας. Το 70% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι δεν μπορούν να φανταστούν τη ζωή τους χωρίς τα αυτοκίνητά τους, αν και το 46% παραδέχεται ότι η πανδημία έχει προκαλέσει μεγαλύτερη ανησυχία για τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον. Για αυτούς τους λόγους, το 44% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι φιλοδοξεί να αποκτήσει ένα ηλεκτρικό όχημα και σχεδόν οι μισοί από αυτούς αναμένουν να το αγοράσουν τα επόμενα τρία χρόνια.
Όλα δείχνουν ότι τα οχήματα μηδενικών εκπομπών θα διαδραματίσουν βασικό ρόλο για την επίτευξη του στόχου της ΕΕ για μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου έως το 2050. Η βιώσιμη κινητικότητα είναι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσει η αυτοκινητοβιομηχανία και το έχουν αντιληφθεί εδώ και καιρό. Τα όποια προβλήματα υπάρχουν σήμερα στην ηλεκτροκίνηση μέσα στα επόμενα χρόνια αναμένεται να αποτελέσουν παρελθόν, δίνοντας μία περαιτέρω ώθηση προς αυτήν την κατεύθυνση.


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X