Και αν κάποιοι πίστευαν ότι η αντιμετώπιση της Κλιματικής Κρίσης θα έρθει μόνο μέσα από την ηλεκτροκίνηση και την ανάπτυξη ΑΠΕ φαίνεται ότι κάνουν λάθος. Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, το ουίσκι μπορεί να αποτελέσει μια επιπλέον λύση στο πρόβλημα που απασχολεί την παγκόσμια κοινότητα.
Μια σκωτσέζικη εταιρεία βιοτεχνολογίας βρήκε έναν τρόπο να ανατρέψει το ρητό ότι το ποτό και η οδήγηση δεν πάνε μαζί.
Κι αυτό καθότι ανέπτυξε την παραγωγή ενός καυσίμου για αυτοκίνητα που χρησιμοποιεί τα υποπροϊόντα της παραγωγής ουίσκι.
Το εθνικό προϊόν της Σκωτίας αποτελείται από κριθάρι, μαγιά και νερό και η διαδικασία παρασκευής αφήνει πίσω τους αναλωμένους κόκκους, γνωστούς ως draff, και ένα σακχαρώδες υγρό που ονομάζεται pot ale, σύμφωνα με το Reuters
Αυτά τα υπολείμματα χρησιμοποιούνται συχνά ως ζωοτροφές ή αποβάλλονται στη θάλασσα…Ωστόσο, μπορούν επίσης να μετατραπούν σε ακετόνη, βουτανόλη και αιθανόλη – χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται από την παραγωγή καυσίμων και τροφίμων έως και φαρμάκων και καλλυντικών.
Γνωστή ως ζύμωση ABE (acetone-butanol-ethanol), αυτή η διαδικασία θεωρούνταν από καιρό ως μη συμφέρουσα οικονομικά, λόγω του κόστους των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των χημικών.
Χρήση οργανικών αποβλήτων
Αυτό το πρόβλημα φαίνεται ότι το έχει λύσει η εταιρεία Celtic Renewables, όπως υποστηρίζει η ίδια, χρησιμοποιώντας οργανικά απόβλητα.
«Μπορούμε να πάρουμε υπολείμματα από βιομηχανίες όπως αυτή του ουίσκι και να τα μετατρέψουμε σε προϊόντα υψηλής αξίας και συγκεκριμένα βουτανόλη, η οποία χρησιμοποιείται στην πραγματικότητα για την τροφοδοσία αυτοκινήτου», δήλωσε ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Martin Tangney.
Ο ίδιος μίλησε στο πρακτορείο ενώ οδηγούσε στο Campsie Fells, βόρεια της Γλασκώβης, όπου, σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, η Βρετανία θα υποδεχτεί τους παγκόσμιους ηγέτες στη σύνοδο κορυφής των Ηνωμένων Εθνών για το Κλίμα, COP26.
Για τον Tangney, αυτή η συγκέντρωση πρέπει να είναι πολύ περισσότερο από μια ακόμη άσκηση για τον καθορισμό στόχων.
«Αυτή πρέπει να είναι η COP όπου θα να σταματήσουμε να μιλάμε για το γιατί πρέπει να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή και να πούμε σε όλους το εξής: πώς το κάνουμε, πώς πληρώνουμε γι ‘αυτό, πώς θα συμβεί. Ένας οδικός χάρτης. Μια στρατηγική», είπε.
Σχεδιασμός εργοστασίων
Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία Celtic Renewables θεωρεί τον εαυτό της μέρος αυτής της λύσης. «Λαμβάνουμε τα υπολείμματα χαμηλής αξίας που έχουν απομείνει κατά τη δημιουργία αυτού του αριστουργήματος και τα μετατρέπουμε σε κάτι μεγαλύτερης αξίας», είπε ο Tangney την προηγούμενη μέρα ενώ έπιασε ποτήρι ουίσκι σε μια παμπ του Εδιμβούργου και πρόσθεσε «Φέρνουμε τη βιωσιμότητα σε μια εμβληματική βιομηχανία.»
Το κοντινό εργοστάσιο επίδειξης της εταιρείας στο Grangemouth μπορεί να παράγει 1 εκατομμύριο λίτρα βιώσιμων βιοχημικών από 50.000 τόνους draff και pot ale και άλλες πρώτες ύλες.
Η εταιρεία σχεδιάζει να κατασκευάσει πέντε διυλιστήρια μεγάλης κλίμακας σε όλο τον κόσμο μέσα στα επόμενα 5 χρόνια και ζητά υποστήριξη από τις κυβερνήσεις και άλλους επενδυτές.
Latest News
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας