Και αν κάποιοι πίστευαν ότι η αντιμετώπιση της Κλιματικής Κρίσης θα έρθει μόνο μέσα από την ηλεκτροκίνηση και την ανάπτυξη ΑΠΕ φαίνεται ότι κάνουν λάθος. Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, το ουίσκι μπορεί να αποτελέσει μια επιπλέον λύση στο πρόβλημα που απασχολεί την παγκόσμια κοινότητα.

Μια σκωτσέζικη εταιρεία βιοτεχνολογίας βρήκε έναν τρόπο να ανατρέψει το ρητό ότι το ποτό και η οδήγηση δεν πάνε μαζί.

Κι αυτό καθότι ανέπτυξε την παραγωγή ενός καυσίμου για αυτοκίνητα που χρησιμοποιεί τα υποπροϊόντα της παραγωγής ουίσκι.

Το εθνικό προϊόν της Σκωτίας αποτελείται από κριθάρι, μαγιά και νερό και η διαδικασία παρασκευής αφήνει πίσω τους αναλωμένους κόκκους, γνωστούς ως draff, και ένα σακχαρώδες υγρό που ονομάζεται pot ale, σύμφωνα με το Reuters

Αυτά τα υπολείμματα χρησιμοποιούνται συχνά ως ζωοτροφές ή αποβάλλονται στη θάλασσα…Ωστόσο, μπορούν επίσης να μετατραπούν σε ακετόνη, βουτανόλη και αιθανόλη – χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται  από την παραγωγή καυσίμων και τροφίμων έως και φαρμάκων και καλλυντικών.

Γνωστή ως ζύμωση ABE (acetone-butanol-ethanol), αυτή η διαδικασία θεωρούνταν από καιρό ως μη συμφέρουσα οικονομικά, λόγω του κόστους των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των χημικών.

Χρήση οργανικών αποβλήτων

Αυτό το πρόβλημα φαίνεται ότι το έχει λύσει η εταιρεία Celtic Renewables, όπως υποστηρίζει η ίδια, χρησιμοποιώντας οργανικά απόβλητα.

«Μπορούμε να πάρουμε υπολείμματα από βιομηχανίες όπως αυτή του ουίσκι και να τα μετατρέψουμε σε προϊόντα υψηλής αξίας και συγκεκριμένα βουτανόλη, η οποία χρησιμοποιείται στην πραγματικότητα για την τροφοδοσία αυτοκινήτου», δήλωσε ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Martin Tangney.

Ο ίδιος μίλησε στο πρακτορείο ενώ οδηγούσε στο Campsie Fells, βόρεια της Γλασκώβης, όπου, σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, η Βρετανία θα υποδεχτεί τους παγκόσμιους ηγέτες στη σύνοδο κορυφής των Ηνωμένων Εθνών για το Κλίμα, COP26.

Για τον Tangney, αυτή η συγκέντρωση πρέπει να είναι πολύ περισσότερο από μια ακόμη άσκηση για τον καθορισμό στόχων.

«Αυτή πρέπει να είναι η COP όπου θα να σταματήσουμε να μιλάμε για το γιατί πρέπει να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή και να πούμε σε όλους το εξής: πώς το κάνουμε, πώς πληρώνουμε γι ‘αυτό, πώς θα συμβεί. Ένας οδικός χάρτης. Μια στρατηγική», είπε.

Σχεδιασμός εργοστασίων

Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία Celtic Renewables θεωρεί τον εαυτό της μέρος αυτής της λύσης. «Λαμβάνουμε τα υπολείμματα χαμηλής αξίας που έχουν απομείνει κατά τη δημιουργία αυτού του αριστουργήματος και τα μετατρέπουμε σε κάτι μεγαλύτερης αξίας», είπε ο Tangney την προηγούμενη μέρα ενώ έπιασε ποτήρι ουίσκι σε μια παμπ του Εδιμβούργου και πρόσθεσε «Φέρνουμε τη βιωσιμότητα σε μια εμβληματική βιομηχανία.»

Το κοντινό εργοστάσιο επίδειξης της εταιρείας στο Grangemouth μπορεί να παράγει 1 εκατομμύριο λίτρα βιώσιμων βιοχημικών από 50.000 τόνους draff και pot ale και άλλες πρώτες ύλες.

Η εταιρεία σχεδιάζει να κατασκευάσει πέντε διυλιστήρια μεγάλης κλίμακας σε όλο τον κόσμο μέσα στα επόμενα 5 χρόνια και ζητά υποστήριξη από τις κυβερνήσεις και άλλους επενδυτές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα