
Στην τελική ευθεία για τη δημοπράτηση του μεγαλύτερου πακέτου σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, με το μοντέλο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου βρίσκεται η ΕΡΓΟΣΕ. Τα τεύχη πρόσκλησης έχουν συνταχθεί για τα έξι συνολικά έργα και μένουν οι τελικές παρεμβάσεις. Παράλληλα, ολοκληρώνονται τα τεύχη δημοπράτησης για τον τεχνικό και τον νομικό σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς και για τους έξι τεχνικούς συμβούλους projectmanagersγια τα επιμέρους έργα.
Μέσα στα προηγούμενα δύο χρόνια, όπως παρουσίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Χρήστος Βίνης, στο πλαίσιο του AthensInvestmentForum2021, έχουν δημοπρατηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ επτά έργα, συνολικού ύψους 515,3 εκατ. ευρώ, το οποία συμβάλλουν στην ολοκλήρωση της κατασκευής και του εκσυγχρονισμού του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας. Τα δύο μεγαλύτερε εξ αυτών των έργων βρίσκονται στην Πελοπόννησο και αφορούν στην επιδομή και την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Ρίο – Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 175 εκατ. ευρώ, και στην ηλεκτροκίνηση στο Κιάτο – Ροδοδάφνη, ύψους 84 εκατ. ευρώ.
Σε αυτό το πακέτο περιλαμβάνονται ακόμη η δεύτερη φάση ανάπτυξης του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών, προϋπολογισμού 42,1 εκατ. ευρώ, η εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στο Λάρισα – Βόλος, προϋπολογισμού 82,5 εκατ. ευρώ, και η εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, ύψους 56,7 εκατ. ευρώ. Τα έργα που συμπληρώνουν αυτή τη δέσμη δημοπρατήσεων αφορούν στην κατασκευή της σιδηροδρομικής στάσης στον Νέο Παντελεήμονα Πιερίας, προϋπολογισμού 1,8 εκατ. ευρώ, και στην ηλεκτροκίνηση του Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, ύψους 72,8 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ, από το φθινόπωρο του 2019 ως σήμερα έχει αυξηθεί η απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων για την υλοποίηση σιδηροδρομικών έργων και ο ρυθμός ανάπτυξης έχει επιστρέψει σε θετικό πρόσημο μετά από 5 χρόνια περίπου.
Προκειμένου να φέρει εις πέρας το απαιτητικό εγχείρημα του ανταγωνιστικού διαλόγου, η ΕΡΓΟΣΕ διαμόρφωσε την οργανωτική της δομή, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της Παγκόσμιας Τράπεζας, τρέχοντας παράλληλα την προσπάθεια να ξεμπλοκάρει «αιώνια» έργα μπλοκαρισμένα σε διοικητικά, οικονομικά και δικαστικά γρανάζια.


Latest News

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»
Το έργο, την ένταξη του οποίου υπέγραψε ο Νίκος Παπαθανάσης, είναι συνολικού μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 238.430.480 ευρώ

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος - Το πλάνο παράδοσης του έργου
Τον Ιούλιο παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα της Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024