Στην τελική ευθεία για τη δημοπράτηση του μεγαλύτερου πακέτου σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, με το μοντέλο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου βρίσκεται η ΕΡΓΟΣΕ. Τα τεύχη πρόσκλησης έχουν συνταχθεί για τα έξι συνολικά έργα και μένουν οι τελικές παρεμβάσεις. Παράλληλα, ολοκληρώνονται τα τεύχη δημοπράτησης για τον τεχνικό και τον νομικό σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς και για τους έξι τεχνικούς συμβούλους projectmanagersγια τα επιμέρους έργα.
Μέσα στα προηγούμενα δύο χρόνια, όπως παρουσίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Χρήστος Βίνης, στο πλαίσιο του AthensInvestmentForum2021, έχουν δημοπρατηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ επτά έργα, συνολικού ύψους 515,3 εκατ. ευρώ, το οποία συμβάλλουν στην ολοκλήρωση της κατασκευής και του εκσυγχρονισμού του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας. Τα δύο μεγαλύτερε εξ αυτών των έργων βρίσκονται στην Πελοπόννησο και αφορούν στην επιδομή και την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Ρίο – Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 175 εκατ. ευρώ, και στην ηλεκτροκίνηση στο Κιάτο – Ροδοδάφνη, ύψους 84 εκατ. ευρώ.
Σε αυτό το πακέτο περιλαμβάνονται ακόμη η δεύτερη φάση ανάπτυξης του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών, προϋπολογισμού 42,1 εκατ. ευρώ, η εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στο Λάρισα – Βόλος, προϋπολογισμού 82,5 εκατ. ευρώ, και η εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, ύψους 56,7 εκατ. ευρώ. Τα έργα που συμπληρώνουν αυτή τη δέσμη δημοπρατήσεων αφορούν στην κατασκευή της σιδηροδρομικής στάσης στον Νέο Παντελεήμονα Πιερίας, προϋπολογισμού 1,8 εκατ. ευρώ, και στην ηλεκτροκίνηση του Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, ύψους 72,8 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ, από το φθινόπωρο του 2019 ως σήμερα έχει αυξηθεί η απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων για την υλοποίηση σιδηροδρομικών έργων και ο ρυθμός ανάπτυξης έχει επιστρέψει σε θετικό πρόσημο μετά από 5 χρόνια περίπου.
Προκειμένου να φέρει εις πέρας το απαιτητικό εγχείρημα του ανταγωνιστικού διαλόγου, η ΕΡΓΟΣΕ διαμόρφωσε την οργανωτική της δομή, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της Παγκόσμιας Τράπεζας, τρέχοντας παράλληλα την προσπάθεια να ξεμπλοκάρει «αιώνια» έργα μπλοκαρισμένα σε διοικητικά, οικονομικά και δικαστικά γρανάζια.
Latest News
Στη 2η θεση παγκοσμίως η Ελλάδα για τους διαγωνισμούς ΣΔΙΤ - Η έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας
Oι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ ανεβάζουν την χώρα μας - Aνάμεσα στα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψιν η διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού και η οικονομική αποδοτικότητα
Δύο δεσμευτικές προσφορές για το φράγμα Πύλου - Μεσσήνης ύψους 126 εκατ. ευρώ
Το έργο καλύπτει, σύμφωνα με το ΥπΑΑΤ, τις αρδευτικές ανάγκες 35.000 στρεμμάτων
Από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Μυτιληναίο οι δεσμευτικές προσφορές για το αρδευτικό Λάρισας - Καρδίτσας
Το έργο καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 67.800 στρεμμάτων
Σταϊκούρας: 18 παρεμβάσεις για εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού τομέα
Ο υπουργός Μεταφορών ενημέρωσε Τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής
Άνοιξε ο δρόμος για τις μονάδες επικίνδυνων αποβλήτων – Το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης
Απαραίτητη η μονάδα στην Τανάγρα - Ανοιχτός ο δρόμος για επιπλέον ιδιωτικούς χώρους απόθεσης
Στις 6 Οκτωβρίου η Αττική Οδός περνά στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Η επίσημη ανακοίνωση
Τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσαν ότι η Αττική Οδός μεταβιβάζεται στις 6 Οκτωβρίου στο νέο παραχωρησιούχο
Στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το αρδευτικό του Νέστου
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναλαμβάνει το έργο «Μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς»
Στις ράγες μπαίνουν τρία μεγάλα σιδηροδρομικά projects - Το σχέδιο ΕΡΓΟΣΕ
Αυτά τα σιδηροδρομικά έργα θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να εκμεταλλευθεί τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς άξονες
Επενδυτικός χορός δισεκατομμυρίων στα logistics – Τα 3+1 projects που τρέχουν
Πώς η Ελλάδα ξεδιπλώνει, με όχημα τα logistics, την στρατηγική της για να καταστεί «γέφυρα» της Ευρώπης με Αφρική και Μέση Ανατολή
Χρήστος Σταϊκούρας: Η αναβάθμιση της ασφάλειας στα δίκτυα μεταφορών εστιάζει στον σιδηρόδρομο
Στην ανάγκη η Ευρώπη να συνεχίσει να επενδύει και να αναπτύσσει καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία για τον τομέα των μεταφορών, εστίασε ο Χρήστος Σταϊκούρας