Οι νέες και αναδυόμενες ψηφιακές τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, τα κοινωνικά δίκτυα, τα μεγάλα δεδομένα (big data), οι έξυπνες συσκευές και το διαδίκτυο των πραγμάτων (internet of things) δημιουργούν νέες επιχειρηματικές προκλήσεις και καθιστούν το παραδοσιακό μοντέλο δημιουργίας αξίας παρωχημένο. Η βιομηχανία 4.0 (industry 4.0) θέτει στους οργανισμούς νέες προκλήσεις απαιτώντας νέες προσεγγίσεις και λύσεις και η ανάγκη για επαγγελματίες ικανούς να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν στρατηγικές και τακτικές για επιτυχή Ψηφιακό Μετασχηματισμό είναι υψηλή και επιτακτική.
Η έννοια του Ψηφιακού Μετασχηματισμού μπορεί να περιγραφεί ως η διοίκηση της διαδικασίας της προσαρμογής των ικανοτήτων, ροών εργασίας, λειτουργιών, μεθοδολογιών, τεχνολογιών, και δομών στις ταχέως εξελισσόμενες ψηφιακές τεχνολογίες. Καθώς ο επιτυχής Ψηφιακός Μετασχηματισμός θεωρείται κομβικός για την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες του στρατηγικού σχεδιασμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το ευρωπαϊκό αυτό ερευνητικό έργο στοχεύει στη δημιουργία ενός επιμορφωτικού προγράμματος ανώτερης εκπαίδευσης στη Διοίκηση του Ψηφιακού Μετασχηματισμού που θα καλύψει το κενό που έχει διαπιστωθεί στην κατάρτιση και ετοιμότητα των στελεχών και θα τους επιτρέψει να ανταποκριθούν επιτυχώς στις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής. Το πρόγραμμα θα σχεδιαστεί για φοιτητές και επαγγελματίες και θα καθιστά τους εκπαιδευόμενους ικανούς να εισέλθουν στο εργατικό δυναμικό της Διοίκησης του Ψηφιακού Μετασχηματισμού.
Το πρόγραμμα αποτελείται από έξι ενότητες:
1. ΙΟ1: Ψηφιακός Μετασχηματισμός: Μια Μεταβαλλόμενη Κοινωνία
2. ΙΟ2: Διοίκηση Δεδομένων: Στρατηγικές, Μέθοδοι, Τεχνικές και Εργαλεία
3. ΙΟ3: Ψηφιακές Δεξιότητες: Ανάπτυξη Ικανοτήτων Απαραίτητων για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
4. ΙΟ4: Τα Επιχειρηματικά Μοντέλα της νέας Ψηφιακής Εποχής: Μετασχηματισμός των Επιχειρηματικών Μοντέλων
5. ΙΟ5: Ηγεσία του Ψηφιακού Μετασχηματισμού
6. ΙΟ6: Αντιμετώπιση των Προκλήσεων του Ψηφιακού Μετασχηματισμού
Αυτές οι εκπαιδευτικές ενότητες προσεγγίζουν τα τρία βασικά στοιχεία του τριγώνου των δεξιοτήτων της νέας ψηφιακής εποχής: τεχνολογία, επιχειρηματικότητα/εμπόριο και ηγεσία. Το διεπιστημονικό αυτό πρόγραμμα αναμένεται να εκπαιδεύσει έναν μεγάλο αριθμό φοιτητών και επαγγελματιών τα επόμενα χρόνια και σκοπό έχει να προετοιμάσει ψηφιακούς ηγέτες οι οποίοι θα μπορούν να πραγματοποιήσουν επιτυχημένους ψηφιακούς μετασχηματισμούς, συνεισφέροντας με αυτό τον τρόπο στην ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και των οργανισμών.
Επιπλέον σημαντικές πτυχές του προγράμματος αποτελούν η ανάπτυξη Πιστοποίησης για Επαγγελματίες και η δημιουργία Πλατφόρμας Ψηφιακού Μετασχηματισμού με σκοπό την οικοδόμηση ενός δικτύου με στόχο να δημιουργηθεί ένα κέντρο αριστείας για θέματα ψηφιακού μετασχηματισμού.
Η κατευθυντήρια αρχή σε αυτό το project για όλους τους εταίρους είναι να εργαστούν στενά με τις επιχειρήσεις, την κοινωνία και τις λοιπές εξωτερικές ομάδες ενδιαφερομένων προκειμένου να αναπτύξουν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο θα καλύπτει πλήρως τις ανάγκες όλων των εταίρων για την επιτυχή μετάβασή τους στη νέα ψηφιακή εποχή.
Η ομάδα αποτελείται από: (1) το University of Twente (Ολλανδία), (2) το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ελλάδα), (3) το Universidade Nova de Lisboa (Πορτογαλία), (4) το ACEEU GmbH (Γερμανία), (5) το Fachhochschule Münster – University of Applied Sciences (Γερμανία), (6) το Stichting Saxion (Ολλανδία) και (7) το EIT KIC Urban Mobility, s.l. (Ισπανία), οι οποίοι έχουν εξειδίκευση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, τη διοίκηση αλλαγών, την τηλεκπαίδευση, την ψηφιακή επιχειρηματικότητα, τη διοίκηση επιχειρήσεων και την καινοτομία.
Για την ανάπτυξη του προγράμματος ακολουθείται η μεθοδολογία LEAN Educational Quality and Instructional Design method (LEQID-method) ώστε να διασφαλιστεί η δημιουργία προγράμματος υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης. Το έργο ξεκίνησε τον Φεβρουάριο το 2021, έχει συνολική διάρκεια τρία χρόνια και ο συνολικός προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 448,310 ευρώ.
Η ερευνητική ομάδα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών αποτελείται από την Επίκουρη Καθηγήτρια κ. Καλυψώ Καραντινού, τον Καθηγητή κ. Σέργιο Δημητριάδη και την μεταδιδακτορική ερευνήτρια κ. Μαριάντζελα Τρομπέτα.
*Η Καλυψώ Καραντινού (PhD) είναι Επίκουρη Καθηγήτρια του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
*Ο Σέργιος Δημητριάδης (PhD) είναι Καθηγητής του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
*Η Μαριάντζελα Τρομπέτα (PhD) είναι Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια του Κέντρου Έρευνας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Latest News
Τα τρία σενάρια για το παγκόσμιο ΑΕΠ μετά την εκλογή Τραμπ
Σύμφωνα με την Oxford Economics βραχυπρόθεσμα η νίκη του Ντόναλντ Τραμπ υποδηλώνει την πιθανότητα δημοσιονομικών κινήτρων που θα δώσουν μικρή ώθηση στο ΑΕΠ
Οι 5 προτεραιότητες του νέου οργανισμού του ΟΠΑ
Ο νέος Οργανισμός του ΟΠΑ έρχεται να αντικαταστήσει τον παλαιότερο που ίσχυε από το 1996
Φορολογικές Μεταρρυθμίσεις και Οικονομική Ανάπτυξη: Η καθιέρωση μια νέας Στρατηγικής
Η Ελλάδα αποτελεί ένα νέο παράδειγμα στο οποίο μελετάται η σχέση μεταξύ οικονομικής ανάπτυξης και φορολογικής πολιτικής
Στην 62η θέση παγκοσμίως στην ερευνητική δραστηριότητα το ΕΚΠΑ
Το ΕΚΠΑ ανέβηκε 30 θέσεις στη διεθνή ερευνητική κατάταξη Πανεπιστημίων AD Scientific Index World Top Universities Ranking 2024-2025
Τα αχνά σημάδια ανάκαμψης του δανεισμού – Οι εκτιμήσεις της Oxford Economics για τα επιτόκια
Αν η ΕΚΤ καθυστερήσει τον κύκλο χαλάρωσης η πιστωτική ανάπτυξη θα περιοριστεί, λέει η Oxford Economics
Με «ΑΡΙΣΤΑ» σε όλα τα Κριτήρια Αξιολόγησης πιστοποιήθηκε το ΕΚΠΑ
Για πρώτη φορά το ΕΚΠΑ πιστοποιήθηκε με «Άριστα» σε όλα τα κριτήρια που συνιστούν το πλαίσιο αξιολόγησης
Πού θα είναι το ΑΕΠ και ο πληθωρισμός το 2025-2026; - 22 οίκοι προβλέπουν την ελληνική οικονομία
Τις εκτιμήσεις οργανισμών, τραπεζών και οίκων αξιολόγησης για την ελληνική οικονομία το 2026 παρουσιάζει για πρώτη φορά η Focus Economics