
Σε δυναμικό άνοιγμα της στην ευρωπαϊκή αγορά με τη δημιουργία νέων μονάδων επί ευρωπαϊκού εδάφους για να αντιμετωπίσει νέα μελλοντικά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα έχει αποφασίσει να προχωρήσει η αμερικανική Intel. Η διεκδίκηση της έδρας για τη νέα μονάδα παραγωγής ημιαγωγών και ένα ακόμη μεγαλύτερο μέγκα-εργοστάσιο έχει φέρει αντίπαλες την Ιταλία με την Πολωνία και τη Γερμανία με τη Γαλλία. Αν και Ιταλία και Γερμανία φιγουράρουν ως τα φαβορί.
Στη Ρώμη επικρατεί αναβρασμός προκειμένου να διασφαλιστεί με κάθε τρόπο η επένδυση που εκτιμάται πως θα ξεπεράσει τα 4 δισ. ευρώ. Μάλιστα, η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να συμμετέχει στη χρηματοδότηση με κρατικά κονδύλια ή διευκολύνσεις, που θα αφορούν το εργασιακό ή ενεργειακό κόστος, προκειμένου να διασφαλίσουν το «ναι» της αμερικανικής εταιρείας. Η μονάδα θα οδηγήσει στη δημιουργία τουλάχιστον 1.000 νέων θέσεων εργασίας.
Ως πιθανές τοποθεσίες συζητούνται η περιοχή του Μιραφιόρι στο Τορίνο, όπου εδρεύει και η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis και η Κατάνια της Σικελίας, όπου λειτουργεί εργοστάσιο και η γαλλοιταλική εταιρεία μικροτσίπ STMicroelectronics.
Πάντως, η μεγαλύτερη επένδυση της Intel στην Ευρώπη θα είναι ένα μέγκα-εργοστάσιο, για το οποίο οι Γερμανοί και η Δρέσδη φαίνεται να έχουν πάρει προβάδισμα, παρά το γεγονός πως η Γαλλία δεν χάνει τις ελπίδες της πως θα μπορέσει να επικρατήσει.
Ο CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, σε δηλώσεις του τον περασμένο μήνα υποστήριξε πως η εταιρεία του θα ανακοινώσει την επιλογή της για τα δύο εργοστάσια σε χώρες της Ε.Ε. μέχρι τα τέλη της χρονιάς. Επεσήμανε δε, πως ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός έχει στα σκαριά συνολικές επενδύσεις ύψους 80 δισ. ευρώ, μέσα στην επόμενη δεκαετία, στη Γηραιά Ήπειρο.
Οι μονάδες αυτές προφανώς θα βοηθήσουν σημαντικά σε βάθος χρόνου και την πρόσβαση των ευρωπαϊκών εταιρειών σε μικροτσίπ, δεδομένων των ελλείψεων που υπάρχουν. Η κατασκευή των εργοστασίων θα διαρκέσει αρκετά χρόνια, ωστόσο το έλλειμμα στον τομέα των ημιαγωγών δεν είναι ένα βραχυπρόθεσμο πρόβλημα. Μόλις την περασμένη εβδομάδα ο Ιταλός πρωθυπουργός, Μάριο Ντράγκι, κάλεσε τους ομολόγους του να συνεργαστούν και να αναλάβουν από τώρα δράση ώστε η Ε.Ε. να μπορέσει να αυξήσει την παραγωγή ημιαγωγών και ιδανικά να φτάσει έως και στο 20% της παγκόσμιας παραγωγής μέχρι το 2030.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς