
Το πράσινο φως για την πιλοτική επιβολή, για πρώτη φορά, φόρου ακινήτων σε συγκεκριμένες περιοχές έδωσε σήμερα το Κρατικό Συμβούλιο της Κίνας, σύμφωνα με το κινεζικό πρακτορείο Xinhua. Πρόκειται για μια κίνηση που μελετάται εδώ και καιρό σε μια προσπάθεια να τεθεί υπό καλύτερο έλεγχο η αγορά ακινήτων και δη, να περιοριστεί το ράλι στις τιμές που αποτελεί πηγή λαϊκής δυσφορίας και διευρύνει όλο και πιο πολύ το χάσμα ανάμεσα σε πλούσιους και φτωχούς.
Πραγματικά, υπολογίζεται πως από την έναρξη της ιδιωτικοποίησης της αγοράς ακινήτων, περίπου τη δεκαετία του 1990, οι τιμές έχουν αυξηθεί κατά πάνω από 2.000%. Μια ανοδική τάση που ευνοήθηκε και από το κύμα αστικοποίησης που έφερε μεγάλο μέρος του πληθυσμού από την περιφέρεια στις μεγάλες πόλεις. Σύμφωνα με σχετική έρευνα της Σχολής Οικονομικών και Χρηματοπιστωτικών του Πανεπιστημίου της Τσενγκντού, οι τιμές των ακινήτων αλλά και η άνοδός τους ήταν ο κυριότερος παράγοντας που οδήγησε σε αύξηση του πλούτου των κινεζικών νοικοκυριών επισκιάζοντας κάθε άλλο παράγοντα, όπως για παράδειγμα οι επενδύσεις σε μετοχές.
Η ιδέα του φόρου ακίνητης περιουσίας συζητήθηκε εκτενώς πριν εγκριθεί και από τον πρόεδρο Σι Ζινπίνγκ, ωστόσο αναλυτές επισημαίνουν πως η εφαρμογή του θα έρθει σε ένα δύσκολο χρονικό διάστημα για την αγορά ακινήτων, η οποία είναι ήδη στρεσαρισμένη και παρουσιάζει ακόμη και τάσεις κατάρρευσης σε ορισμένες περιοχές.
Λεπτομέρειες για το νέο φόρο, αλλά και για το ποιες περιοχές θα αφορά, θα ανακοινωθούν σύντομα. Ωστόσο, φαίνεται πως θα επιβληθεί τόσο σε κατοικίες όσο και σε ακίνητα εμπορικής χρήσης, όπως και μεγάλες ιδιοκτησίες. Θα υπάρξουν, ωστόσο, εξαιρέσεις κυρίως στις αγροτικές περιοχές της περιφέρειας.
Επίσης, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο φόρος θα διαρκέσει σε πρώτη φάση μια πενταετία, οπότε θα εξεταστεί ο αντίκτυπος που είχε στην αγορά ακινήτων και άρα αν θα συνεχιστεί η εφαρμογή του και αν θα διευρυνθεί και σε άλλες περιοχές.
Σημειωτέον πως ανάλογο πιλοτικό χαρακτήρα έχουν και τα στοχευμένα προγράμματα φόρου ακινήτων που έχουν εφαρμοστεί, ήδη από το 2011, στις μέγκα-πόλεις της Σανγκάης και της Τσονγκίνγκ. Με βάση τα συγκεκριμένα προγράμματα οι κάτοχοι ακριβών σπιτιών ή δεύτερου σπιτιού επιβαρύνονται με έναν συντελεστή από 0,4% έως 1,2%. Όμως, τα συγκεκριμένα προγράμματα έκτοτε δεν επαναλήφθηκαν σε άλλες πόλεις, πριν φτάσουμε τώρα στον πιο γενικευμένο φόρο περί ακίνητης περιουσίας.


Latest News

Οι ΗΠΑ αντιδρούν, αλλά συνεχίζουν τις συζητήσεις για τον παγκόσμιο φόρο - Τι λέει ο ΟΟΣΑ
Περισσότερες από 135 χώρες υπέγραψαν τη μεγαλύτερη εταιρική φορολογική μεταρρύθμιση εδώ και περισσότερα από τέσσερα χρόνια πριν

Η PwC αποχωρεί από την Αφρική για να αποφύγει τα σκάνδαλα
Ο παγκόσμιος πρόεδρος της PwC, Mohamed Kande, αντιμετωπίζει τις συνέπειες των σκανδάλων σε πολλές ηπείρους από τότε που ανέλαβε τον ρόλο τον Ιούλιο

Και τα κρίσιμα ορυκτά στο έλεος των δασμών Τραμπ
Η έρευνα που ξεκινούν οι Ηνωμένες Πολιτείες απειλεί να πυροδοτήσει έναν νέο κρίσιμο εμπορικό πόλεμο ορυκτών

Με ρυθμό 5,4% έτρεξε η κινεζική οικονομία το α' τρίμηνο
Η UBS εκτίμησε ότι λίγο λιγότερο από το 60% των εισαγωγών των ΗΠΑ από την Κίνα υπόκεινται σε μέγιστο δασμό 145%

Κίνα για δασμούς: «Δεν θα πέσει δα και ο ουρανός να μας πλακώσει»
Η Κίνα δεν τρομάζει από τον εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ και βασίζεται στην «τεράστια εσωτερική αγορά» των 1,4 δισ. καταναλωτών

Τράπεζες: Τα γραφεία συναλλαγών βγάζουν τρελό χρήμα από το χάος των δασμών του Τραμπ
Οι τράπεζες Goldman Sachs, JPMorgan και Morgan Stanley σημείωσαν τεράστια άλματα στα έσοδα από συναλλαγές

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς