Το μέλλον της αυτοκίνησης θα κριθεί, σε μεγάλο βαθμό, από τις μπαταρίες. Με άλλα λόγια, από την επάρκεια των πρώτων υλών (κυρίως του λιθίου) και από την παραγωγική ικανότητα των μονάδων οι οποίες θα τροφοδοτούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες με μπαταρίες για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα τους.
Σημειώνεται, άλλωστε, ότι από τα 2,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα που εκτιμάται ότι πουλήθηκαν το 2020, ο αριθμός εκτιμάται ότι θα είναι κατά 12 φορές μεγαλύτερος ως το 2030, φτάνοντας ή και ξεπερνώντας τα 31 εκατομμύρια – και αντιπροσωπεύοντας, έτσι, το ένα τρίτο περίπου των πωλήσεων νέων οχημάτων, σύμφωνα με την Deloitte.
Συνολικά, η Διεθνής Επιτροπή Ενέργειας υπολογίζει ότι ως το τέλος της δεκαετίας, θα κυκλοφορούν στους δρόμους του πλανήτη κάπου 145 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα, έναντι μόλις 10 εκατομμυρίων πέρυσι.
Είναι λογικό, λοιπόν, ο κλάδος να προετοιμάζεται εντατικά και οι κυβερνήσεις να κάνουν από την πλευρά τους ό,τι μπορούν προκειμένου να βοηθήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες – οι οποίες, για μια ακόμη φορά, ποντάρουν πολλά στη βοήθεια του κράτους.
Σε αυτό το πλαίσιο, έντονη κινητικότητα παρατηρείται παντού, φυσικά και στην Ευρώπη. Για την ώρα, ωστόσο, οι «γίγαντες» της παραγωγής μπαταριών βρίσκονται εκτός Ευρώπης, κυρίως στην ανατολική Ασία (Κίνα, Νότια Κορέα, Ιαπωνία) αναγκάζοντας τους ευρωπαϊκούς ομίλους του κλάδου να εξαρτώνται από αυτούς.
Οι παρακάτω είναι οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές μπαταριών για τα ηλεκτρικά οχήματα – μαζί με τα σχέδιά τους για το επόμενο διάστημα, όπως τα παρουσιάζει σε ρεπορτάζ του το Reuters. Αξίζει να σημειωθεί, προκαταβολικά, ότι οι ρυθμοί ανάπτυξής τους κατά την περασμένη πενταετία, 2016-2020, ήταν κυριολεκτικά εντυπωσιακοί: Από το ασύλληπτο 3.400% για την CATL (απόδειξη και αυτή της δυναμικής των Κινέζων) και το 1.200% για την LG μέχρι το 400% της Samsung, το 226% της SK ON και το 214% της PANASONIC.
CATL
Στα τέλη Ιουνίου, η κινεζική εταιρεία είχε μερίδιο 6% της παγκόσμιας αγοράς και διέθετε ετήσιο δυναμικό παραγωγής που ισοδυναμεί με 65 γιγαβατώρες (GWh), ενώ οι υπό κατασκευή μονάδες της θα προσθέσουν άλλες 92,5 GWh όταν ολοκληρωθούν. Στους πελάτες της ανήκουν, εκτός των άλλων, οι γερμανικές Volkswagen, BMW και Daimler, καθώς και η αμερικανική General Motors, ενώ υπάρχει προοπτική συνεργασίας της και με την Tesla.
LG Energy Solution
Η νοτιοκορεατική εταιρεία έχει ισότιμο μερίδιο με την CATL και εκτιμά ότι το δυναμικό παραγωγής της θα φτάσει στις 155 GWh ως το τέλος του έτους, με προοπτική να το αυξήσει στις 430 GWh ως το 2025 – κάτι που σημαίνει πως θα μπορούσε να καλύπτει τις ανάγκες περίπου 7,2 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων. Κύριοι πελάτες της είναι οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Tesla – άλλωστε, σχεδιάζει σημαντικές επενδύσεις στις ΗΠΑ – τροφοδοτεί όμως επίσης την VW, τη Renault και την Volvo.
PANASONIC
Το μερίδιο της ιαπωνικής εταιρείας στην παγκόσμια αγορά ανέρχεται σε 17%. Σχεδόν το σύνολο της παραγωγής της, από μία μονάδα στη Νεβάδα των ΗΠΑ και μία στην Ιαπωνία, κατευθύνεται προς την Tesla. Η εταιρεία έχε σχέδια κατασκευής και ενός εργοστασίου στη Νορβηγία, χωρίς ωστόσο να έχει κάνει γνωστές τις λεπτομέρειες, τουλάχιστον μέχρι στιγμής.
SAMSUNG SDI
Με μερίδιο της τάξης του 7% στην παγκόσμια αγορά, ο όμιλος διαθέτει παραγωγικές μονάδες στην Κίνα, τη Νότιο Κορέα, αλλά και την Ουγγαρία. Στα σχέδιά της περιλαμβάνεται η επέκταση στις ΗΠΑ, όπου ήδη έχει συνάψει σχετική συμφωνία με την Stellantis, για μια μονάδα με δυναμικό παραγωγής που θα ανέρχεται ως και 40 GWh ετησίως. Στους πελάτες της συγκαταλέγονται VW, BMW και Ford.
SK ON
Μια ακόμη νοτιοκορεατική εταιρεία, με μερίδιο 4% σήμερα, αλλά με διασφαλισμένες παραγγελίες που ανέρχονται σε 1.600 GWh, ποσότητα ικανή να «κινήσει» 27 εκατομμύρια οχήματα. Διαθέτει σήμερα μονάδες στην Κίνα, τη Νότιο Κορέα και την Ουγγαρία, ενώ κατασκευάζει άλλες δύο στη Γεωργία, οι οποίες αναμένεται να λειτουργήσουν στις αρχές του 2022. Στους πελάτες της ανήκουν οι Daimler, Ford, Hyundai και Kia.
Latest News
«Καμπανάκι» από τον ΠΟΕ - Θα αυξηθεί η παγκόσμια φτώχεια αν το εμπόριο δεν παραμείνει ελεύθερο
Η αποστολή του ΠΟΕ να προωθεί τη μείωση των εμπορικών φραγμών έρχεται σε αντίθεση με τις απειλές του Τραμπ για καθολικούς δασμούς
Άλλα είπε, άλλα κάνει - Πού θα κινηθούν οι αυξήσεις μισθών στην Starbucks
Επαναπροσάρμοσε... προς τα κάτω η Starbucks τις αυξήσεις που προορίζονται για τους baristas μετά από μια δύσκολη χρονιά
Οι τόκοι «γονατίζουν» τις αναπτυσσόμενες οικονομίες - Στα 29. τρισ. το χρέος τους
Οι αναπτυσσόμενες χώρες συναντούν σημαντικά εμπόδια στην οικονομική τους ανόρθωση και στρέφονται στο ΔΝΤ
Δύο τόνους... δολαρίων έστειλε στη Μόσχα ο Άσαντ - 250 εκατ. σε 100δόλαρα
«Το καθεστώς έπρεπε να φέρει χρήματα στο εξωτερικό σε ένα ασφαλές καταφύγιο για να μπορέσει να εξασφαλίσει την ωραία ζωή»
Κάγια Κάλας: Πρώιμη η χαλάρωση των κυρώσεων κατά της Συρίας
Η Κάγια Κάλας αναφέρθηκε στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Συρία, ένα ζήτημα που απασχολεί ιδιαίτερα μετά την πτώση του καθεστώτος Άσαντ
Στήριξη από Λεπέν και την Κεντροαριστερά αναζητά ο νέος Γάλλος πρωθυπουργός
Ο Φρανσουά Μπαϊρού θα προσπαθήσει να κερδίσει τη στήριξη της Λεπέν για να περάσει τον προϋπολογισμό
Πού θα κλειδώσει το ουδέτερο επιτόκιο της ΕΚΤ - Ο εκτιμήσεις Κάζακς
Οι συζητήσεις για το ουδέτερο περιπλέκονται από το γεγονός ότι δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια σε πραγματικό χρόνο
Σχέδιο για τόνωση των επενδύσεων με το premium «Made in Germany», προωθεί το SPD
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έστειλε αίτημα στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ώστε να διεξαχθεί ψήφος εμπιστοσύνης τη Δευτέρα
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες