Το μέλλον της αυτοκίνησης θα κριθεί, σε μεγάλο βαθμό, από τις μπαταρίες. Με άλλα λόγια, από την επάρκεια των πρώτων υλών (κυρίως του λιθίου) και από την παραγωγική ικανότητα των μονάδων οι οποίες θα τροφοδοτούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες με μπαταρίες για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα τους.
Σημειώνεται, άλλωστε, ότι από τα 2,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα που εκτιμάται ότι πουλήθηκαν το 2020, ο αριθμός εκτιμάται ότι θα είναι κατά 12 φορές μεγαλύτερος ως το 2030, φτάνοντας ή και ξεπερνώντας τα 31 εκατομμύρια – και αντιπροσωπεύοντας, έτσι, το ένα τρίτο περίπου των πωλήσεων νέων οχημάτων, σύμφωνα με την Deloitte.
Συνολικά, η Διεθνής Επιτροπή Ενέργειας υπολογίζει ότι ως το τέλος της δεκαετίας, θα κυκλοφορούν στους δρόμους του πλανήτη κάπου 145 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα, έναντι μόλις 10 εκατομμυρίων πέρυσι.
Είναι λογικό, λοιπόν, ο κλάδος να προετοιμάζεται εντατικά και οι κυβερνήσεις να κάνουν από την πλευρά τους ό,τι μπορούν προκειμένου να βοηθήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες – οι οποίες, για μια ακόμη φορά, ποντάρουν πολλά στη βοήθεια του κράτους.
Σε αυτό το πλαίσιο, έντονη κινητικότητα παρατηρείται παντού, φυσικά και στην Ευρώπη. Για την ώρα, ωστόσο, οι «γίγαντες» της παραγωγής μπαταριών βρίσκονται εκτός Ευρώπης, κυρίως στην ανατολική Ασία (Κίνα, Νότια Κορέα, Ιαπωνία) αναγκάζοντας τους ευρωπαϊκούς ομίλους του κλάδου να εξαρτώνται από αυτούς.
Οι παρακάτω είναι οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές μπαταριών για τα ηλεκτρικά οχήματα – μαζί με τα σχέδιά τους για το επόμενο διάστημα, όπως τα παρουσιάζει σε ρεπορτάζ του το Reuters. Αξίζει να σημειωθεί, προκαταβολικά, ότι οι ρυθμοί ανάπτυξής τους κατά την περασμένη πενταετία, 2016-2020, ήταν κυριολεκτικά εντυπωσιακοί: Από το ασύλληπτο 3.400% για την CATL (απόδειξη και αυτή της δυναμικής των Κινέζων) και το 1.200% για την LG μέχρι το 400% της Samsung, το 226% της SK ON και το 214% της PANASONIC.
CATL
Στα τέλη Ιουνίου, η κινεζική εταιρεία είχε μερίδιο 6% της παγκόσμιας αγοράς και διέθετε ετήσιο δυναμικό παραγωγής που ισοδυναμεί με 65 γιγαβατώρες (GWh), ενώ οι υπό κατασκευή μονάδες της θα προσθέσουν άλλες 92,5 GWh όταν ολοκληρωθούν. Στους πελάτες της ανήκουν, εκτός των άλλων, οι γερμανικές Volkswagen, BMW και Daimler, καθώς και η αμερικανική General Motors, ενώ υπάρχει προοπτική συνεργασίας της και με την Tesla.
LG Energy Solution
Η νοτιοκορεατική εταιρεία έχει ισότιμο μερίδιο με την CATL και εκτιμά ότι το δυναμικό παραγωγής της θα φτάσει στις 155 GWh ως το τέλος του έτους, με προοπτική να το αυξήσει στις 430 GWh ως το 2025 – κάτι που σημαίνει πως θα μπορούσε να καλύπτει τις ανάγκες περίπου 7,2 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων. Κύριοι πελάτες της είναι οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Tesla – άλλωστε, σχεδιάζει σημαντικές επενδύσεις στις ΗΠΑ – τροφοδοτεί όμως επίσης την VW, τη Renault και την Volvo.
PANASONIC
Το μερίδιο της ιαπωνικής εταιρείας στην παγκόσμια αγορά ανέρχεται σε 17%. Σχεδόν το σύνολο της παραγωγής της, από μία μονάδα στη Νεβάδα των ΗΠΑ και μία στην Ιαπωνία, κατευθύνεται προς την Tesla. Η εταιρεία έχε σχέδια κατασκευής και ενός εργοστασίου στη Νορβηγία, χωρίς ωστόσο να έχει κάνει γνωστές τις λεπτομέρειες, τουλάχιστον μέχρι στιγμής.
SAMSUNG SDI
Με μερίδιο της τάξης του 7% στην παγκόσμια αγορά, ο όμιλος διαθέτει παραγωγικές μονάδες στην Κίνα, τη Νότιο Κορέα, αλλά και την Ουγγαρία. Στα σχέδιά της περιλαμβάνεται η επέκταση στις ΗΠΑ, όπου ήδη έχει συνάψει σχετική συμφωνία με την Stellantis, για μια μονάδα με δυναμικό παραγωγής που θα ανέρχεται ως και 40 GWh ετησίως. Στους πελάτες της συγκαταλέγονται VW, BMW και Ford.
SK ON
Μια ακόμη νοτιοκορεατική εταιρεία, με μερίδιο 4% σήμερα, αλλά με διασφαλισμένες παραγγελίες που ανέρχονται σε 1.600 GWh, ποσότητα ικανή να «κινήσει» 27 εκατομμύρια οχήματα. Διαθέτει σήμερα μονάδες στην Κίνα, τη Νότιο Κορέα και την Ουγγαρία, ενώ κατασκευάζει άλλες δύο στη Γεωργία, οι οποίες αναμένεται να λειτουργήσουν στις αρχές του 2022. Στους πελάτες της ανήκουν οι Daimler, Ford, Hyundai και Kia.
Latest News
Ο Τραμπ αποκλείει τη συμμετοχή του Ντίμον στην κυβέρνηση - Η ανάρτηση στο Truth Social
«Ευχαριστώ τον Τζέιμι Ντίμον για την εξαιρετική του υπηρεσία στη χώρα μας!», έγραψε ο νεοεκλεγής Ντόναλντ Τραμπ
«Δεν θα βιαστούμε να μειώσουμε τα επιτόκια» διαμηνύει ο Πάουελ
Ο πρόεδρος της Fed προειδοποιεί ότι η πορεία προς τη μείωση του πληθωρισμού θα είναι «ανώμαλη»
Γαλλία και Ιταλία: Ανάγκη για ταχύτερη δημοσιονομική εξυγίανση - Ανάλυση Alpha Bank [γραφήματα}
Η ανάλυση της τράπεζας λαμβάνει υπόψη το δημοσιονομικό πεδίο που επικρατεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Οι 10 επικίνδυνες εβδομάδες στον κόσμο - Το «κενό» των ΗΠΑ
Τι βλέπει ο Economist για το «κενό» που θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν οι «αντίπαλοι» των ΗΠΑ - Η αναγκαία συνεργασία μεταξύ Μπάιντεν και Τραμπ
Η Κίνα «εξοπλίζεται» για εμπορικό πόλεμο με τον Τραμπ - Το «οπλοστάσιο» του Πεκίνου
Η κυβέρνηση του Σι Τζινπίνγκ είναι αποφασισμένη να μην βρεθεί απροετοίμαστη αυτήν τη φορά, όπως το 2016, κατά την πρώτη διακυβέρνηση Τραμπ
To στοίχημα των 625.000 ευρώ: Tα δύο σενάρια για τη μείωση των επιτοκίων
Τα τολμηρά στοιχήματα στην αγορά των δικαιωμάτων προαίρεσης που αφήνουν πίσω την παραδοσιακή μείωση των ευρωεπιτοκίων κατά 25 μ.β.
Επιτέλους, βάλτε φρένο στο «φρένο του χρέους»
Οι θιασώτες της δημοσιονομικής πειθαρχίας συνειδητοποιούν ότι δεν μπορούν να κυβερνήσουν με το «φρένο του χρέους» να τους δένει τα χέρια. Καιρός ήταν, σχολιάζει ο Γιάννης Παπαδημητρίου.
Η Ιταλία πουλά το μερίδιό της στην παλαιότερη τράπεζα του κόσμου -Το placement της Monte dei Paschi
Η ιταλική κυβέρνηση προχωρά σε placement του μεγαλύτερου μέρος του εναπομείναντος μεριδίου της στη Monte dei Paschi
Πρόστιμο 798 εκατ ευρώ της ΕΕ στη Meta για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης
Η Meta συνέδεσε την υπηρεσία Facebook Marketplace με το Facebook και επέβαλε αθέμιτους εμπορικούς όρους σε άλλους παρόχους, ηταν η δήλωση της ΕΕ
Βελτιωμένες προοπτικές για τις τουρκικές τράπεζες βλέπει ο Fitch
Ο Fitch αναφέρει μειωμένους κίνδυνους αναχρηματοδότησης και βελτίωση της εμπιστοσύνης των επενδυτών, παρά τις οικονομικές προκλήσεις