Σε ακριβώς αντίθετη ρότα με το 2021 κινήθηκαν το 2020 τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Ενώ φέτος τα bulk Carriers αναμένεται να έχουν εξαιρετικά αποτελέσματα σε αντίθεση με τα δεξαμενόπλοια που «ταλαιπωρούνται», το 2020 ήταν μια χρονιά κερδοφόρα για τα δεξαμενόπλοια ενώ τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου είχαν μια χρονιά μειωμένων αποτελεσμάτων για τον κλάδο, σύμφωνα με τον Moore Maritime Index “MMI”, μια βάση δεδομένων που περιλαμβάνει τα λειτουργικά κόστη και τα έσοδα από περισσότερα από 1,500 πλοία, έχει ενημερωθεί και είναι διαθέσιμη με τα δεδομένα του 2020.
Τα δεδομένα προέρχονται από ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις πλοιοκτητριών εταιρειών μόνο, και ως εκ τούτου τα αποτελέσματα που παράγονται από το MMI δείχνουν τον «πραγματικό κόσμο» των οικονομικών επιδόσεων του ναυτιλιακού τομέα σε περισσότερους από 20 τύπους πλοίων.
Τα βασικά ευρήματα που βασίζονται σε δεδομένα του 2020 είναι τα ακόλουθα:
Τα έσοδα στον τομέα των Dry Bulk Carriers μειώθηκαν σε σύγκριση με το 2019. Τα Handysize, Handymax και Panamax παρουσίασαν πτώση στα έσοδα από 12% σε 14%, ενώ τα Capesize σημείωσαν τη μεγαλύτερη μείωση των εσόδων κατά περίπου 20%. Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα παρουσίασαν οριακή αύξηση σε όλες τις κατηγορίες στον dry bulk κλάδο. Η αύξηση κυμαίνεται από 1% έως 3% στις διάφορες κατηγορίες πλοίων και προέρχεται κυρίως από τα αυξημένα έξοδα πληρώματος λόγω των δυσκολιών που αντιμετώπισαν το 2020 στα ταξίδια και τον επαναπατρισμό των ναυτικών λόγω περιορισμών της πανδημίας που επιβλήθηκαν σε όλο τον κόσμο. Τα διοικητικά έξοδα παρουσιάζονται επίσης αυξημένα το 2020, ενώ σημειώθηκε μείωση στα έξοδα επισκευής και συντήρησης. Συνολικά, το 2020 ήταν μια χρονιά μειωμένων καθαρών αποτελεσμάτων για τον κλάδο.
Ο τομέας των δεξαμενόπλοιων, από την άλλη πλευρά, παρουσίασε σημαντικά υψηλότερα έσοδα σε σύγκριση με το 2019, με τα μεγαλύτερα σε μέγεθος πλοία να επωφελούνται περισσότερο. Τα VLCC ανέφεραν τη μεγαλύτερη αύξηση του μέσου ημερήσιου εισοδήματος, λόγω των χαμηλών τιμών του πετρελαίου και της αυξημένης ζήτησης για αποθήκευση πετρελαίου κατά τους πρώτους μήνες του 2020. Όσον αφορά τα λειτουργικά έξοδα, η κίνησή τους ήταν διαφορετική ανάλογα με το είδος των δεξαμενόπλοιων. Τα δεξαμενόπλοια Aframax ανέφεραν σχεδόν το ίδιο επίπεδο λειτουργικών εξόδων με το προηγούμενο έτος, ενώ τα Handy, Pamanax και Suezmax ανέφεραν μείωση 2% έως 3%. Τα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια VLCC από την άλλη παρουσίασαν αυξημένα λειτουργικά έξοδα. Συνολικά, το 2020 ήταν μια κερδοφόρα χρονιά για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων.
«Είμαι πολύ ικανοποιημένος διότι μέσα σε τρία χρόνια τα στοιχεία μας έχουν εμπλουτιστεί και είμαστε σε θέση να συμπεριλαμβάνουμε τον παράγοντα του χρόνου στα κριτήρια αναζήτησης. Έτσι είμαστε σε θέση να πραγματοποιούμε νέες παρατηρήσεις με βάση τα δεδομένα, οι οποίες θα βοηθήσουν τον κλάδο να κατανοήσει καλύτερα τη συμπεριφορά των λειτουργικών εξόδων» δήλωσε ο κ. Κώστας Κωνσταντίνου, Moore Global’ s maritime leader και Δ/νων Σύμβουλος της Moore Greece.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International