Θεαματικές ντρίμπλες στο Tiktok ή μήπως καλύτερα ένα εύθυμο στιγμιότυπο από την καθημερινότητα στο YouTube; Αλλά γιατί όχι και μία εντυπωσιακή φωτογραφία στο Instagram; «Είναι φανερό ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία στον χώρο του αθλητισμού, μάλιστα ο ρόλος τους ενισχύεται ακόμα περισσότερο σε εποχές πανδημίας», εκτιμά ο Κρίστοφ Μπέρτινγκ, υποδιευθυντής του Ινστιτούτου Επικοινωνίας και Έρευνας των ΜΜΕ στη φημισμένη Γυμναστική Ακαδημία της Κολωνίας.

Πολλοί αθλητές ερασιτεχνικών κατηγοριών συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια. Δεν λείπουν φυσικά οι επαγγελματίες, ούτε και οι διαιτητές. «Οι συμμετοχές καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα», λέει ο Κρίστοφ Μπέρτινγκ, «αλλά υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής: όλοι προσπαθούν να αποδώσουν μία εικόνα του αθλήματος από τη δική τους οπτική γωνία, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους. Ουσιαστικά είναι και ένα είδος αυτοπροβολής». Τη δική του ιστορία αφηγείται ο Πασκάλ Γκουρκ από την ερασιτεχνική ομάδα VfB Homburg: στον ελεύθερο χρόνο του ανεβάζει στο Tiktok μικρά βίντεο, διάρκειας περίπου 15 δευτερολέπτων, στα οποία κάνει επίδειξη τεχνικής με τη μπάλα. «Ήθελα να προσελκύσω ένα εκατομμύριο followers και νόμιζα ότι θα χρειαστούν έξι, επτά χρόνια για να τα καταφέρω, αλλά τελικά όλα έγιναν πολύ γρήγορα» λέει ο Πασκάλ. «Είμαστε στους πέντε μήνες και έχουμε ήδη πάνω από δύο εκατομμύρια».

Tiktok, η επόμενη μόδα;

Όταν ο 21χρονος Πασκάλ μιλάει στον πληθυντικό, λέγοντας για παράδειγμα «είμαστε στα δύο εκατομμύρια», αναφέρεται και στον αδερφό του, τον Μαρσέλ. Είναι δύο χρόνια μεγαλύτερος, πρωταθλητής Γερμανίας στο Freestyle και συμμετέχει στα επιτυχημένα βίντεο. Γιατί όμως στο Tiktok; «Το Tiktok είναι η τάση της εποχής», πιστεύει ο Πασκάλ, «αν και τελικά όλα τα social media έχουν σημασία για τους ποδοσφαιριστές, άλλα λιγότερο, άλλα περισσότερο. Βλέπει κανείς πόσο συχνά ποστάρουν και ποιο κομμάτι της ιδιωτικής τους ζωής αποκαλύπτουν». Για τον Πασκάλ και τον Μαρσέλ πάντως υπάρχουν όρια: «Ό,τι κι αν ποστάρουμε, έχει σχέση με τη μπάλα. Η ιδιωτική ζωή του καθενός είναι κάτι άλλο και δεν έχει θέση εδώ…» ξεκαθαρίζει ο Πασκάλ. Παράλληλα με τις αθλητικές τους δραστηριότητες και τα social media τα δύο αδέρφια απασχολούνται ως εξωτερικοί συνεργάτες σε διάφορες εταιρείες online marketing.

Ένα πρόσθετο εισόδημα εξασφαλίζει ο Μαρσέλ με τη συμμετοχή του σε προωθητικές ενέργειες και εκδηλώσεις μάρκετινγκ. Επιπλέον έχει γράψει ένα βιβλίο για το αντικείμενό του και διοργανώνει σχετικά workshops. Επισημαίνει πάντως ότι τα εισοδήματά του αυξήθηκαν σημαντικά με την αξιοποίηση των social media και μόλις τώρα μπορεί να ισχυριστεί ότι ζει από αυτή τη δουλειά. Καθώς έχει σπουδάσει αθλητικό μάρκετινγκ, χρησιμοποιεί και αντιστοιχους όρους: «The winner takes it all. Υπάρχουν πάρα πολλοί που δεν κερδίζουν σχεδόν τίποτα, καθώς δεν έχουν τον απαραίτητο αριθμό followers», λέει. «Επιπλέον το Ίντερνετ διαθέτει μία συγκεκριμένη ‘στρατηγική υποδομή’ και λίγοι είναι οι επαγγελματίες που μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτή».

Ερασιτέχνες – επαγγελματίες 1-0

Στους πρωταθλητές των social media ανήκει και ο Ναντέρ Ελ Ζινταουί, πρώτος σκόρερ στην ερασιτεχνική κατηγορία της βορειοανατολικής Γερμανίας. Στο Instagram έχει προσελκύσει ένα εκατομμύριο followers, δηλαδή διπλάσιους από όσους έχει ένας διάσημος επαγγελματίας όπως ο Μαξ Κρούζε της Ουνιόν Βερολίνου, αρχηγός της Εθνικής Γερμανίας που αγωνίστηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο! Ο 24χρονος Ελ Ζινταουί δίνει το παρών και στο YouTube. Δεν ποστάρει όμως κάτι που έχει άμεση σχέση με το ποδόσφαιρο, αλλά απλώς παρουσιάζει ένα κομμάτι της καθημερινότητάς του μαζί με τη σύζυγό του. Κάτι κερδίζει και από εκεί, λέει ο Ναντέρ Ελ Ζινταουί, για να συμπληρώσει: «Δεν υπάρχει πίεση, έτσι κι αλλιώς δεν έχω κάποια οικονομική εξάρτηση από το ποδόσφαιρο».

Μία ξεχωριστή περίπτωση στο Instagram είναι ασφαλώς ο Γκιουνέι Αρτάκ από το Ανόβερο. Δεν είναι ποδοσφαιριστής, αλλά διαιτητής, ενώ στο παρελθόν είχε κάνει καριέρα στο kickboxing και μάλιστα έχει αναδειχθεί παγκόσμιος πρωταθλητής στην κατηγορία βαρέων βαρών. «Χασάπης» ήταν το παρατσούκλι του. Στα 32 του χρόνια ο Αρτάκ λέει ότι με την παρουσία του στα social media δεν έχει κάποιο αξιόλογο κέρδος. Αλλά αν μη τι άλλο εξασφαλίζει τον απαραίτητο «σεβασμό πριν από τους δύσκολους αγώνες…»

Πηγή: Deutsche Welle

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης