H μεγάλη κρίση στις αλυσίδες εφοδιασμού αναδεικνύεται σε ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για τη παγκόσμια οικονομία. Αναλυτές, επιχειρηματικά στελέχη και πολιτικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις επιπτώσεις που θα έχει, και ουδείς μπορεί με βεβαιότητα να δει ακόμα το φως στην άκρη του τούνελ.

Η Goldman Sachs σε σημείωμά της προς τους πελάτες της σήμερα Δευτέρα, προειδοποίησε ότι οι καθυστερήσεις και τα αυξημένα έξοδα αποστολής είναι πιθανό να διατηρηθούν «τουλάχιστον» μέχρι τα μέσα του επόμενου έτους: «Δεν υπάρχει άμεση λύση για τις υποκείμενες ανισορροπίες προσφοράς-ζήτησης στα λιμάνια των ΗΠΑ».

Κι αυτά είναι πραγματικά άσχημα νέα για την οικονομία, αλλά και για τα νοικοκυριά, καθώς τα σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα αυξάνουν το κόστος, καθυστερούν τις αποστολές και αφήνουν τους αγοραστές με λιγότερες επιλογές.

Οι τιμές καταναλωτή αυξάνονται με τον ταχύτερο ρυθμό 12 μηνών από το 2008. Και σύμφωνα με την Adobe Analytics, ο αριθμός των προϊόντων που δεν ήταν άμεσα διαθέσιμα στο διαδίκτυο είναι αυξημένος κατά 172% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2020.

Η πιο τρανταχτή απόδειξη της κρίσης της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι η εικόνα στα μεγάλα αμερικανικά λιμάνια. Δεκάδες πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι αγκυροβολημένα στα ανοικτά των λιμανιών του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς και περιμένουν να ξεφορτώσουν.

Η Goldman Sachs εκτιμά ότι υπάρχουν 24 δισεκατομμύρια δολάρια σε αγαθά που βρίσκονται μόνο έξω από αυτά τα δύο λιμάνια.
Αλλά κι όταν τα πλοία ξεφορτώσουν, η περιπέτεια για ένα προϊόν δεν σταματά εκεί: τα περισσότερα παραμένουν στα λιμάνια για μέρες ή ακόμα και εβδομάδες.

Τον Σεπτέμβριο, περίπου το ένα τρίτο των εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς κάθισε για περισσότερες από πέντε ημέρες μετά την έξοδο από το πλοίο, διαπίστωσε η Goldman Sachs.

Η Goldman Sachs είπε ότι απαιτείται συνεργασία και με άλλα λιμάνια, οδηγούς φορτηγών, σιδηροδρομικούς φορείς και αποθήκες. Και το μεγαλύτερο πρόβλημα παραμένει η έλλειψη εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων των οδηγών φορτηγών.

Αυτό είναι ένα ευρύτερο πρόβλημα πέρα ​​από τα λιμάνια της Καλιφόρνια. Σύμφωνα με την Goldman Sachs, σε εθνικό επίπεδο, ο χρόνος που χρειάζονται τα φορτωμένα πλοία για να περάσουν από τα λιμάνια των ΗΠΑ έχει τριπλασιαστεί.

Εφόσον δεν υπάρχουν «περαιτέρω κραδασμοί» στις αλυσίδες εφοδιασμού (όπως τα κρούσματα Covid και τα lockdown), η συμφόρηση θα πρέπει να «απαλύνει πιο ουσιαστικά» μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά τον Φεβρουάριο, δήλωσε η Goldman Sachs.

«Ωστόσο, η συμφόρηση πιθανότατα θα συνεχιστεί σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του επόμενου έτους και οι αναλυτές μας αναμένουν ότι οι ναύλοι θα παραμείνουν πιθανότατα σημαντικά πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα για τουλάχιστον το επόμενο έτος», καταλήγει η έκθεση.

Η Moody’s Analytics προειδοποίησε την περασμένη εβδομάδα ότι τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας εντείνονται και ότι «δεν δείχνουν ακόμη σημάδια υποχώρησης».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
ΙΚΕΑ: Αποζημιώνει θύματα καταναγκαστικής εργασίας
Διεθνή |

Η IKEA αποζημιώνει θύματα καταναγκαστικής εργασίας

Η ΙΚΕΑ ανακοίνωσε πως σκοπεύει να συνεισφέρει έξι εκατομμύρια ευρώ στις οικονομικές αποζημιώσεις πρώην κρατουμένων στις φυλακές της Ανατολικής Γερμανίας που συμμετείχαν σε καταναγκαστική εργασία προς όφελος εταιρειών της Δύσης. Η σουηδική εταιρεία πρόκειται να εκπληρώσει έτσι μία υπόσχεση που είχε δώσει ήδη από το 2012, όταν είχε δημοσιευθεί η πρώτη σχετική έκθεση. Σύμφωνα με αυτήν […]