
H μεγάλη κρίση στις αλυσίδες εφοδιασμού αναδεικνύεται σε ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για τη παγκόσμια οικονομία. Αναλυτές, επιχειρηματικά στελέχη και πολιτικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις επιπτώσεις που θα έχει, και ουδείς μπορεί με βεβαιότητα να δει ακόμα το φως στην άκρη του τούνελ.
Η Goldman Sachs σε σημείωμά της προς τους πελάτες της σήμερα Δευτέρα, προειδοποίησε ότι οι καθυστερήσεις και τα αυξημένα έξοδα αποστολής είναι πιθανό να διατηρηθούν «τουλάχιστον» μέχρι τα μέσα του επόμενου έτους: «Δεν υπάρχει άμεση λύση για τις υποκείμενες ανισορροπίες προσφοράς-ζήτησης στα λιμάνια των ΗΠΑ».
Κι αυτά είναι πραγματικά άσχημα νέα για την οικονομία, αλλά και για τα νοικοκυριά, καθώς τα σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα αυξάνουν το κόστος, καθυστερούν τις αποστολές και αφήνουν τους αγοραστές με λιγότερες επιλογές.
Οι τιμές καταναλωτή αυξάνονται με τον ταχύτερο ρυθμό 12 μηνών από το 2008. Και σύμφωνα με την Adobe Analytics, ο αριθμός των προϊόντων που δεν ήταν άμεσα διαθέσιμα στο διαδίκτυο είναι αυξημένος κατά 172% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2020.
Η πιο τρανταχτή απόδειξη της κρίσης της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι η εικόνα στα μεγάλα αμερικανικά λιμάνια. Δεκάδες πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι αγκυροβολημένα στα ανοικτά των λιμανιών του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς και περιμένουν να ξεφορτώσουν.
Η Goldman Sachs εκτιμά ότι υπάρχουν 24 δισεκατομμύρια δολάρια σε αγαθά που βρίσκονται μόνο έξω από αυτά τα δύο λιμάνια.
Αλλά κι όταν τα πλοία ξεφορτώσουν, η περιπέτεια για ένα προϊόν δεν σταματά εκεί: τα περισσότερα παραμένουν στα λιμάνια για μέρες ή ακόμα και εβδομάδες.
Τον Σεπτέμβριο, περίπου το ένα τρίτο των εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς κάθισε για περισσότερες από πέντε ημέρες μετά την έξοδο από το πλοίο, διαπίστωσε η Goldman Sachs.
Η Goldman Sachs είπε ότι απαιτείται συνεργασία και με άλλα λιμάνια, οδηγούς φορτηγών, σιδηροδρομικούς φορείς και αποθήκες. Και το μεγαλύτερο πρόβλημα παραμένει η έλλειψη εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων των οδηγών φορτηγών.
Αυτό είναι ένα ευρύτερο πρόβλημα πέρα από τα λιμάνια της Καλιφόρνια. Σύμφωνα με την Goldman Sachs, σε εθνικό επίπεδο, ο χρόνος που χρειάζονται τα φορτωμένα πλοία για να περάσουν από τα λιμάνια των ΗΠΑ έχει τριπλασιαστεί.
Εφόσον δεν υπάρχουν «περαιτέρω κραδασμοί» στις αλυσίδες εφοδιασμού (όπως τα κρούσματα Covid και τα lockdown), η συμφόρηση θα πρέπει να «απαλύνει πιο ουσιαστικά» μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά τον Φεβρουάριο, δήλωσε η Goldman Sachs.
«Ωστόσο, η συμφόρηση πιθανότατα θα συνεχιστεί σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του επόμενου έτους και οι αναλυτές μας αναμένουν ότι οι ναύλοι θα παραμείνουν πιθανότατα σημαντικά πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα για τουλάχιστον το επόμενο έτος», καταλήγει η έκθεση.
Η Moody’s Analytics προειδοποίησε την περασμένη εβδομάδα ότι τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας εντείνονται και ότι «δεν δείχνουν ακόμη σημάδια υποχώρησης».


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς