H μεγάλη κρίση στις αλυσίδες εφοδιασμού αναδεικνύεται σε ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για τη παγκόσμια οικονομία. Αναλυτές, επιχειρηματικά στελέχη και πολιτικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις επιπτώσεις που θα έχει, και ουδείς μπορεί με βεβαιότητα να δει ακόμα το φως στην άκρη του τούνελ.
Η Goldman Sachs σε σημείωμά της προς τους πελάτες της σήμερα Δευτέρα, προειδοποίησε ότι οι καθυστερήσεις και τα αυξημένα έξοδα αποστολής είναι πιθανό να διατηρηθούν «τουλάχιστον» μέχρι τα μέσα του επόμενου έτους: «Δεν υπάρχει άμεση λύση για τις υποκείμενες ανισορροπίες προσφοράς-ζήτησης στα λιμάνια των ΗΠΑ».
Κι αυτά είναι πραγματικά άσχημα νέα για την οικονομία, αλλά και για τα νοικοκυριά, καθώς τα σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα αυξάνουν το κόστος, καθυστερούν τις αποστολές και αφήνουν τους αγοραστές με λιγότερες επιλογές.
Οι τιμές καταναλωτή αυξάνονται με τον ταχύτερο ρυθμό 12 μηνών από το 2008. Και σύμφωνα με την Adobe Analytics, ο αριθμός των προϊόντων που δεν ήταν άμεσα διαθέσιμα στο διαδίκτυο είναι αυξημένος κατά 172% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2020.
Η πιο τρανταχτή απόδειξη της κρίσης της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι η εικόνα στα μεγάλα αμερικανικά λιμάνια. Δεκάδες πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι αγκυροβολημένα στα ανοικτά των λιμανιών του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς και περιμένουν να ξεφορτώσουν.
Η Goldman Sachs εκτιμά ότι υπάρχουν 24 δισεκατομμύρια δολάρια σε αγαθά που βρίσκονται μόνο έξω από αυτά τα δύο λιμάνια.
Αλλά κι όταν τα πλοία ξεφορτώσουν, η περιπέτεια για ένα προϊόν δεν σταματά εκεί: τα περισσότερα παραμένουν στα λιμάνια για μέρες ή ακόμα και εβδομάδες.
Τον Σεπτέμβριο, περίπου το ένα τρίτο των εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς κάθισε για περισσότερες από πέντε ημέρες μετά την έξοδο από το πλοίο, διαπίστωσε η Goldman Sachs.
Η Goldman Sachs είπε ότι απαιτείται συνεργασία και με άλλα λιμάνια, οδηγούς φορτηγών, σιδηροδρομικούς φορείς και αποθήκες. Και το μεγαλύτερο πρόβλημα παραμένει η έλλειψη εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων των οδηγών φορτηγών.
Αυτό είναι ένα ευρύτερο πρόβλημα πέρα από τα λιμάνια της Καλιφόρνια. Σύμφωνα με την Goldman Sachs, σε εθνικό επίπεδο, ο χρόνος που χρειάζονται τα φορτωμένα πλοία για να περάσουν από τα λιμάνια των ΗΠΑ έχει τριπλασιαστεί.
Εφόσον δεν υπάρχουν «περαιτέρω κραδασμοί» στις αλυσίδες εφοδιασμού (όπως τα κρούσματα Covid και τα lockdown), η συμφόρηση θα πρέπει να «απαλύνει πιο ουσιαστικά» μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά τον Φεβρουάριο, δήλωσε η Goldman Sachs.
«Ωστόσο, η συμφόρηση πιθανότατα θα συνεχιστεί σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του επόμενου έτους και οι αναλυτές μας αναμένουν ότι οι ναύλοι θα παραμείνουν πιθανότατα σημαντικά πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα για τουλάχιστον το επόμενο έτος», καταλήγει η έκθεση.
Η Moody’s Analytics προειδοποίησε την περασμένη εβδομάδα ότι τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας εντείνονται και ότι «δεν δείχνουν ακόμη σημάδια υποχώρησης».
Latest News
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της