H μεγάλη κρίση στις αλυσίδες εφοδιασμού αναδεικνύεται σε ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για τη παγκόσμια οικονομία. Αναλυτές, επιχειρηματικά στελέχη και πολιτικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις επιπτώσεις που θα έχει, και ουδείς μπορεί με βεβαιότητα να δει ακόμα το φως στην άκρη του τούνελ.
Η Goldman Sachs σε σημείωμά της προς τους πελάτες της σήμερα Δευτέρα, προειδοποίησε ότι οι καθυστερήσεις και τα αυξημένα έξοδα αποστολής είναι πιθανό να διατηρηθούν «τουλάχιστον» μέχρι τα μέσα του επόμενου έτους: «Δεν υπάρχει άμεση λύση για τις υποκείμενες ανισορροπίες προσφοράς-ζήτησης στα λιμάνια των ΗΠΑ».
Κι αυτά είναι πραγματικά άσχημα νέα για την οικονομία, αλλά και για τα νοικοκυριά, καθώς τα σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα αυξάνουν το κόστος, καθυστερούν τις αποστολές και αφήνουν τους αγοραστές με λιγότερες επιλογές.
Οι τιμές καταναλωτή αυξάνονται με τον ταχύτερο ρυθμό 12 μηνών από το 2008. Και σύμφωνα με την Adobe Analytics, ο αριθμός των προϊόντων που δεν ήταν άμεσα διαθέσιμα στο διαδίκτυο είναι αυξημένος κατά 172% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2020.
Η πιο τρανταχτή απόδειξη της κρίσης της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι η εικόνα στα μεγάλα αμερικανικά λιμάνια. Δεκάδες πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι αγκυροβολημένα στα ανοικτά των λιμανιών του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς και περιμένουν να ξεφορτώσουν.
Η Goldman Sachs εκτιμά ότι υπάρχουν 24 δισεκατομμύρια δολάρια σε αγαθά που βρίσκονται μόνο έξω από αυτά τα δύο λιμάνια.
Αλλά κι όταν τα πλοία ξεφορτώσουν, η περιπέτεια για ένα προϊόν δεν σταματά εκεί: τα περισσότερα παραμένουν στα λιμάνια για μέρες ή ακόμα και εβδομάδες.
Τον Σεπτέμβριο, περίπου το ένα τρίτο των εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς κάθισε για περισσότερες από πέντε ημέρες μετά την έξοδο από το πλοίο, διαπίστωσε η Goldman Sachs.
Η Goldman Sachs είπε ότι απαιτείται συνεργασία και με άλλα λιμάνια, οδηγούς φορτηγών, σιδηροδρομικούς φορείς και αποθήκες. Και το μεγαλύτερο πρόβλημα παραμένει η έλλειψη εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων των οδηγών φορτηγών.
Αυτό είναι ένα ευρύτερο πρόβλημα πέρα από τα λιμάνια της Καλιφόρνια. Σύμφωνα με την Goldman Sachs, σε εθνικό επίπεδο, ο χρόνος που χρειάζονται τα φορτωμένα πλοία για να περάσουν από τα λιμάνια των ΗΠΑ έχει τριπλασιαστεί.
Εφόσον δεν υπάρχουν «περαιτέρω κραδασμοί» στις αλυσίδες εφοδιασμού (όπως τα κρούσματα Covid και τα lockdown), η συμφόρηση θα πρέπει να «απαλύνει πιο ουσιαστικά» μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά τον Φεβρουάριο, δήλωσε η Goldman Sachs.
«Ωστόσο, η συμφόρηση πιθανότατα θα συνεχιστεί σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του επόμενου έτους και οι αναλυτές μας αναμένουν ότι οι ναύλοι θα παραμείνουν πιθανότατα σημαντικά πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα για τουλάχιστον το επόμενο έτος», καταλήγει η έκθεση.
Η Moody’s Analytics προειδοποίησε την περασμένη εβδομάδα ότι τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας εντείνονται και ότι «δεν δείχνουν ακόμη σημάδια υποχώρησης».
Latest News
Νέα αναβάθμιση της Τουρκίας από την S&P - Τι διαπίστωσε ο οίκος αξιολόγησης
Η S&P αναθεώρησε επίσης την προοπτική για την Τουρκία σε «σταθερή» από «θετική»
Η IKEA αποζημιώνει θύματα καταναγκαστικής εργασίας
Η ΙΚΕΑ ανακοίνωσε πως σκοπεύει να συνεισφέρει έξι εκατομμύρια ευρώ στις οικονομικές αποζημιώσεις πρώην κρατουμένων στις φυλακές της Ανατολικής Γερμανίας που συμμετείχαν σε καταναγκαστική εργασία προς όφελος εταιρειών της Δύσης. Η σουηδική εταιρεία πρόκειται να εκπληρώσει έτσι μία υπόσχεση που είχε δώσει ήδη από το 2012, όταν είχε δημοσιευθεί η πρώτη σχετική έκθεση. Σύμφωνα με αυτήν […]
Νέο κανόνι στην εστίαση - Τα TGI Friday's κατέθεσαν αίτηση πτώχευσης
Το TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία
Το αστρονομικό ποσό στο οποίο πουλάει η Ίνγκριντ Μάικλσον το σπίτι της
Η τραγουδοποιός βγάζει στο σφυρί το σπίτι που αγόρασε το 2019
Το σχέδιο της Amazon για να αντιμετωπίσει Temu και Shein κρύβεται στην...οδοντόκρεμα
Η Amazon διαθέτει ολοένα και περισσότερα καθημερινά είδη πρώτης ανάγκης προκειμένου να προσελκύσει πελάτες
Ζημίες παρά το άλμα στις πωλήσεις για τη Selfridges - Στη δίνη των εξαγορών
Η αλυσίδα πολυτελών πολυκαταστημάτων Selfridges έχει επιβιώσει από μια σειρά εξαγορών - Πώς έφτασε στα χέρια του Central Group
Η Κίνα... ψωνίζει από αλλού αγροτικά προϊόντα - Θωρακίζεται έναντι των αμερικανικών δασμών
Οι traders στην Κίνα έχουν ενισχύσει τις εισαγωγές γεωργικών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων της αμερικανικής σόγιας και του καλαμποκιού
Οι εργοδότες στη Γερμανία χτυπούν καμπανάκι για το... φιλάσθενο προσωπικό
Αρκετοί εργοδότες στη Γερμανία έχουν παραπονεθεί για τη χρονιά ρεκόρ όσον αφορά στις απουσίες εργαζομένων λόγω ασθένειας
Το Περού παραμένει η χώρα της Λατινικής Αμερικής με τον χαμηλότερο πληθωρισμό
Ο πληθωρισμός στο Περού συνεχίζει να κινείται κοντά στο κέντρο του επιθυμητού εύρους - στόχου που έχει θέσει η κεντρική τράπεζα της χώρας
Η Hello Kitty έγινε 50 ετών - Η οικονομία του ασιατικού ποπ ειδώλου
Μια οικονομία μόνη της - Πώς ξεκίνησε η Hello Kitty και πώς κατέληξε να έχει παρουσία με τα πιο απίθανα προϊόντα σε όλον τον κόσμο