Αρκεί, ένα σύνθημα ή και το μήνυμα μιας εκδήλωσης για να συστήσεις εκ νέου μια τράπεζα με ισχυρό ιστορικό αποτύπωμα στην αγορά; Προφανώς και όχι σε κάθε περίπτωση. Ιδιαίτερα δε στις μέρες μας όπου το ρευστό μεταβαλλόμενο περιβάλλον με κυρίαρχο το στοιχείο της γενικευμένης αβεβαιότητας χρειάζεται θεμέλια με νέα ανθεκτικά υλικά σε ένα βιώσιμο οικοδόμημα.
Με άλλα λόγια, καλό και χρήσιμο είναι το κεντρικό μήνυμα, το «Αλλάζουμε την Alpha Bank και, μαζί, διαμορφώνουμε το μέλλον της τραπεζικής στην Ελλάδα» αλλά χρειάζεται πάντα κάτι περισσότερο, κάτι που θα βρει ο πελάτης στη καθημερινή εμπειρία των συναλλαγών του με τη τράπεζα – αυτό το κάτι που θα τον κάνει να πεισθεί ότι είναι και εκείνος συμμέτοχος σε μια διαδικασία μετασχηματισμού τα αποτελέσματα της οποίας στη πράξη εξυπηρετούν και τα συμφέροντα του όπως και όλων όσοι συναλλάσσονται με την τράπεζα.
Το εγχείρημα που έχει αναλάβει ο CEO Βασίλης Ψάλτης και η διοικητική ομάδα της Alpha Bank κάθε άλλο παρά εύκολο είναι – άλλωστε, η εποχή μας με παρούσες και ενεργές της συνέπειες από την πανδημία ή τα ακραία καιρικά φαινόμενα που «γεννά» η κλιματική κρίση έχει πάρει διαζύγιο από την ευκολία. Το εγχείρημα σε κάθε περίπτωση απαιτεί επιμονή και υπομονή, κόπο και χρόνο αλλά πάνω από όλα σχέδιο μαζί με διάθεση και αποφασιστικότητα για την εφαρμογή του.
Όλα αυτά και άλλα τόσα υπάρχουν στο Πρόγραμμα Μετασχηματισμού της Alpha Bank, που φέρει την επωνυμία the alpha blueprint και παρουσιάστηκε από τον CEO και σύσσωμη τη Διοικητική Ομάδα της Τράπεζας, σε ειδική ψηφιακή εκδήλωση για το Προσωπικό και τους εκπροσώπους των ΜΜΕ, τη Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου. Το Πρόγραμμα Μετασχηματισμού αποτελεί το σύνολο των δράσεων που σχεδιάζει και υλοποιεί η Alpha Bank υιοθετώντας μία σειρά από σημαντικές αλλαγές, για τη βελτίωση της λειτουργίας της, την αποτελεσματική ανταπόκρισή της στις απαιτήσεις των Πελατών της και τη διαμόρφωση μίας νέας εταιρικής εμπειρίας και κουλτούρας για τους Εργαζομένους της.
Το Πρόγραμμα Μετασχηματισμού the alpha blueprint στοχεύει σε μία Tράπεζα πιο λειτουργική, πιο καινοτόμο και τελικά πιο ανθεκτική και πιο κερδοφόρο. Και όπως θα μπορούσαν να επισημάνουν τα στελέχη της τράπεζας «δεν είναι απλώς ένα όχημα επίτευξης οικονομικών στόχων και δημιουργίας αξίας για τους Μετόχους, αλλά είναι ένα πρόγραμμα που θα επέμβει στον πυρήνα της τραπεζικής και θα επαναφέρει, μετά από χρόνια κρίσης, την προσοχή της Alpha Bank στον άνθρωπο: στην Κοινωνία, στον Πελάτη, στο Προσωπικό της».
Και πως επιλέγεται να γίνει η εφαρμογή αυτού του Προγράμματος; Η απάντηση είναι η εξής: Μέσα από τις νέες δομές και τις απλοποιημένες διαδικασίες που εισάγει τo πρόγραμμα, επιταχύνεται η εκτέλεση των απαιτούμενων έργων και ενισχύεται η ευθυγράμμιση ολόκληρου του Οργανισμού με τους στρατηγικούς στόχους της τράπεζας. Παράλληλα, το Πρόγραμμα επιταχύνει δραστικά την ψηφιακή αλλαγή ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά της και την ικανότητα να απαντά άμεσα και αποτελεσματικά στις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες του Πελάτη.
Συνοπτικά, οι 3 πυλώνες του προγράμματος είναι: (i) η Πελατοκεντρική Ανάπτυξη, (ii) η Βελτίωση του Λειτουργικού Μοντέλου και (iii) η Ενίσχυση της Οργανωτικής Αποτελεσματικότητας.
Στον Πυλώνα “Πελατοκεντρική Ανάπτυξη”: ο Πελάτης τοποθετείται στο επίκεντρο των ενεργειών, στόχος είναι να λαμβάνει εξατομικευμένες υπηρεσίες μέσα από μία βελτιωμένη Εμπειρία Εξυπηρέτησης τόσο στα φυσικά όσο και, κυρίως, τα ψηφιακά κανάλια.
Στον Πυλώνα “Βελτίωση Λειτουργικού Μοντέλου”: στόχος είναι ο μετασχηματισμός του τρόπου οργάνωσης των εργασιών, με περισσότερες από 15 δράσεις που ενισχύουν την αποδοτικότητα, τη μείωση του μέσου χρόνου διεκπεραίωσης υποθέσεων και τον περιορισμό του λειτουργικού κινδύνου, προβλέποντας, μεταξύ άλλων, τον ανασχεδιασμό ή την αυτοματοποίηση των διαδικασιών, καθώς και τη βελτίωση της διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων.
Στον Πυλώνα “Ενίσχυση Οργανωτικής Αποτελεσματικότητας”: στόχος είναι η εδραίωση ενός νέου περιβάλλοντος εργασίας που βασίζεται στις αρχές της αξιοκρατίας και της διαφάνειας και στηρίζει την καλύτερη δυνατή απόδοση της εργασίας, τη δημιουργία δυνατών ομάδων και την ανάδειξη των ταλέντων.
Επιδίωξη του the alpha blueprint – που ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2020 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023, εξελισσόμενο σε δυο φάσεις, εκείνη του σχεδιασμού και εκείνη της υλοποίησης- είναι η επίτευξη υψηλότερου επίπεδου υπηρεσιών με σύγχρονα προϊόντα για τους Πελάτες, η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας, ο περιορισμός του κόστους, η αύξηση της αποδοτικότητας και της οργανωτικής αποτελεσματικότητας.
Ας επιστρέψουμε, όμως, στο αρχικό ερώτημα. Και ας δώσουμε την απάντηση μέσα από συγκεκριμένες δράσεις και τα πρώτα επιτεύγματα του Προγράμματος Μετασχηματισμού που διαμορφώνει το νέο πρόσωπο της Alpha Bank με το οποίο η ίδια συστήνεται στους πελάτες, τους εργαζομένους της και την αγορά. Για παράδειγμα, στο άμεσο μέλλον, η χορήγηση μικρών καταναλωτικών δανείων θα γίνεται εύκολα και γρήγορα στα εναλλακτικά δίκτυα (myAlpha mobile, myAlpha Web και check-out digital retailers), καθώς οι πιστωτικές αποφάσεις θα λαμβάνονται αυτόματα σε ποσοστό άνω του 50%. Για τις περιπτώσεις μη αυτόματης έγκρισης, η απάντηση θα φτάνει στο κινητό του πελάτη σε λιγότερο από 1 ημέρα για καταναλωτικά δάνεια και σε λιγότερο από 1 ώρα για δάνειο αυτοκινήτου. Επιπλέον, αυτή τη στιγμή, η Τράπεζα «τρέχει» πάνω από 15 δράσεις για την ενίσχυση της αποδοτικότητας, τη μείωση του μέσου χρόνου διεκπεραίωσης των εργασιών και του λειτουργικού κινδύνου με χρήση Robotic Process Automation. Τέλος, αρχής γενομένης με το λανσάρισμα του Alpha Performance Dialogue, του νέου συστήματος αξιολόγησης που εφαρμόζεται για το Προσωπικό της Τράπεζας ήδη από τις αρχές του 2021 στηριζόμενο στις αρχές τις αξιοκρατίας, της διαφάνειας και της ξεκάθαρης στοχοθεσίας, εφαρμόζεται σύνδεση της ατομικής απόδοσης με μία νέα στρατηγική αμοιβών και παροχών, ενώ παράλληλα δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη και αξιοποίηση των ταλέντων, μέσα από σύγχρονα προγράμματα εκπαίδευσης και δημιουργία πλάνων διαδοχής για όλους τους ρόλους ευθύνης – διοίκησης ομάδων.
Latest News
ΑΔΜΗΕ: Έως το 2028 παρέμεινε CEO ο Μάνος Μανουσάκης - Επιβεβαίωση ΟΤ
Ο Μάνος Μανουσάκης βρίσκεται αδιαλείπτως στη θέση του προέδρου και CEO του ΑΔΜΗΕ από τον Ιούνιο του 2017.
Με 55% η Dimand στην κοινοπραξία για το Skyline - Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση από την Alpha Bank
Για τη Dimand η συναλλαγή σηματοδοτεί μία στρατηγική διεύρυνση του αντικειμένου της ανάπτυξης και μεταβίβασης επενδυτικών ακινήτων
ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ: Στο 84,78% το ποσοστό της Masdar
Απέκτησε 16.984.573 κοινές ονομαστικές μετοχές με τίμημα 20 ευρώ ανά μετοχή
Δυναμική ανάπτυξη και το 2025 προβλέπει η Theon - Έως 430 εκατ. τα έσοδα
Το υψηλό περιθώριο κέρδους προ φόρων και τόκων (EBIT) αναμένεται να διατηρηθεί σύμφωνα με τον στόχο του 24-26%
Τα αδέλφια Αναστασίου (Cavino) θέλουν να φτιάξουν τον εθνικό πρωταθλητή στο κρασί – Έρχονται δύο νέες εξαγορές
Οι στόχοι των Γιάννη και Θεόδωρου Αναστασίου – Οι νέες εξαγορές και οι συνεργασίες – Πώς η Cavino έγινε ο... Σκλαβενίτης των κρασιών
Πράσινο φως για δανεισμό σε (πρώην) «κόκκινους» οφειλέτες
Αγώνας δρόμου από τις τράπεζες για υψηλή κερδοφορία και το 2025 - Ανοίγουν τις κάνουλες και σε 250.000 ιδιώτες και επιχειρήσεις που αποπληρώνουν τις δόσεις τους
Οι βαλκανικές περιπέτειες του Νίκου Βερόπουλου - Τι λέει ο επιχειρηματίας στον ΟΤ
Ο Νίκος Βερόπουλος μιλάει στον ΟΤ για την απόφαση να επενδύσει στην βαλκανική αγορά
Σκέψεις αναβάθμισης 4 αεροδρομίων από την Fraport – Έχουν φθάσει στα όριά τους
Τι ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος της Fraport στο περιθώριο του συνεδρίου του ΣΕΤΕ – Το νέο ρεκόρ κίνησης και τα ενθαρρυντικά σημάδια
Αποστολή και λήψη SMS μέσω δορυφόρου, απευθείας από smartphone
Οι πρώτες επιτυχημένες δοκιμές της τεχνολογίας Direct to Handset (D2H) στην Ευρώπη για την αποστολή SMS μέσω δορυφόρου (NB-NTN Direct-to-Handset messaging)
Πώς το athleisure φέρνει τα πάνω κάτω στην αγορά των καταστημάτων
Η υψηλή ζήτηση για athleisure look ανατρέπει τα δεδομένα στην αγορά των καταστημάτων – Ποιες περιοχές μπαίνουν στο top5