Η ζώνη εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών του Λονδίνου, γνωστή ως ULEZ, ή «πράσινος δακτύλιος», επεκτείνεται ακόμα περισσότερο από σήμερα Δευτέρα, με τον δήμαρχο της πρωτεύουσας του Ηνωμένου Βασιλείου να περιγράφει την κίνηση ως «ημέρα ορόσημο για την πόλη».
Η νέα ULEZ — που καλύπτει το ένα τέταρτο του Λονδίνου και 3,8 εκατομμύρια ανθρώπους — λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα εκτός από την ημέρα των Χριστουγέννων.
Σύμφωνα με τους κανόνες που διέπουν την ULEZ, τα περισσότερα οχήματα που δεν πληρούν ένα συγκεκριμένο σύνολο προτύπων εκπομπών πρέπει να πληρώνουν ημερήσια χρέωση 12,50 στερλίνες. Το πρόστιμο για μη συμμόρφωση είναι 160 στερλίνες, αν και μειώνεται στο μισό εάν καταβληθεί σε 14 ημέρες.
Η ULEZ λειτουργεί παράλληλα με τη ζώνη χρέωσης συμφόρησης, η οποία βρίσκεται στο κέντρο του Λονδίνου και κοστίζει 15 λίρες την ημέρα. Αυτή η ζώνη δεν επεκτείνεται.
Η εφαρμογή της ζώνης αυτής ισχύει από τον Απρίλιο του 2019 και σύμφωνα με το Transport for London, έχει συμβάλει σε μείωση κατά 44% «στο διοξείδιο του αζώτουεντός των ορίων της».
Η πόλη έχει επίσης μια Ζώνη Χαμηλών Εκπομπών που ισχύει για την πλειοψηφία των βαρέων οχημάτων. Οι αρχές αναφέρουν ότι η LEZ καλύπτει «το μεγαλύτερο μέρος του Μεγάλου Λονδίνου».
Σχολιάζοντας την επέκταση της ULEZ, ο δήμαρχος του Λονδίνου Sadiq Khan είπε: «Στο κέντρο του Λονδίνου, η ULEZ έχει ήδη συμβάλει στη μείωση της τοξικής ρύπανσης από το διοξείδιο του αζώτου στην άκρη του δρόμου σχεδόν στο μισό και οδήγησε σε μειώσεις που είναι πέντε φορές μεγαλύτερες από τον εθνικό μέσο όρο».
«Αλλά η ρύπανση δεν είναι το μόνο πρόβλημα του κεντρικού Λονδίνου», είπε ο Khan, «γι′ αυτό η επέκταση της ULEZ σήμερα θα ωφελήσει τους Λονδρέζους σε ολόκληρη την πόλη και είναι ένα κρίσιμο βήμα στην πράσινη ανάκαμψη του Λονδίνου από αυτήν την πανδημία».
Latest News
Στα βήματα του Τραμπ.... Ο Μιλέι «αποχαιρετά» τη Συμφωνία του Παρισιού
Η κυβέρνηση στην Αργεντινή διερευνά την πρόταση να ακολουθήσει τις ΗΠΑ στην αποχώρηση από τη συμφωνία ορόσημο
Από το σβήσιμο του λιγνίτη στο «drill baby drill» - Γιατί ο Μητσοτάκης φρενάρει την πράσινη μετάβαση
Οι ρυθμοί για την πράσινη μετάβαση της Ελλάδας χαμηλώνουν - Η δημόσια μεταστροφή του πρωθυπουργού – Τα μηνύματα και σε Βρυξέλλες
Πώς ο κλάδος οικοδομών χρησιμοποιεί την τεχνολογία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Ο κλάδος οικοδομών παράγει «με διαφορά» τη μεγαλύτερη εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου από οποιονδήποτε τομέα, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.
«Συναγερμός» από την πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη [γραφήματα]
Οι εταιρείες ζητούν παρέμβαση Βρυξελλών για τους νέους κανονισμούς ρύπων - Φοβίζει ο ανταγωνισμός από Κίνα και τυχόν εμπορικές εντάσεις με ΗΠΑ
Στην «κούρσα» για τα σπάνια ορυκτά μπαίνει η Ελλάδα – Μετά το γάλλιο ο διαγωνισμός για το αντιμόνιο
Οι ελληνικές σπάνιες γαίες και οι κρίσιμες πρώτες ύλες προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Πράσινη συμφωνία και... πράσσειν άλογα - Ξανά εκτός οι ΗΠΑ διά χειρός Τραμπ
Το προεδρικό διάταγμα Τραμπ αναφέρει ότι η Συμφωνία του Παρισιού είναι μεταξύ πολλών διεθνών συμφωνιών που δεν αντικατοπτρίζουν τις αξίες των ΗΠΑ
Ο Τραμπ «σκοτώνει» τον στόχο Μπάιντεν για 50% EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Ο Τραμπ με εκτελεστικό διάταγμα σταματά τη διανομή κρατικών κεφαλαίων για σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ουραγός η Ελλάδα στις ιδιωτικές επενδύσεις για την κλιματική κρίση
Οι επιδόσεις της Ελλάδας για την κλιματική αλλαγή είναι πολύ χαμηλότερες από τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση που κινήθηκε στο 0,55%
Άνοδος 0,9% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024 - Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων διέρχεται μια περίπλοκη μετάβαση στα EV, καθώς η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων απογοητεύει
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη φέρνουν 160 μοντέλα EV στην αγορά - Θα αυξηθούν όμως οι πωλήσεις;
Το μεγάλο push στην ηλεκτροκίνηση είναι δύσκο να αγγίξει τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση