
Η ζώνη εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών του Λονδίνου, γνωστή ως ULEZ, ή «πράσινος δακτύλιος», επεκτείνεται ακόμα περισσότερο από σήμερα Δευτέρα, με τον δήμαρχο της πρωτεύουσας του Ηνωμένου Βασιλείου να περιγράφει την κίνηση ως «ημέρα ορόσημο για την πόλη».
Η νέα ULEZ — που καλύπτει το ένα τέταρτο του Λονδίνου και 3,8 εκατομμύρια ανθρώπους — λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα εκτός από την ημέρα των Χριστουγέννων.
Σύμφωνα με τους κανόνες που διέπουν την ULEZ, τα περισσότερα οχήματα που δεν πληρούν ένα συγκεκριμένο σύνολο προτύπων εκπομπών πρέπει να πληρώνουν ημερήσια χρέωση 12,50 στερλίνες. Το πρόστιμο για μη συμμόρφωση είναι 160 στερλίνες, αν και μειώνεται στο μισό εάν καταβληθεί σε 14 ημέρες.
Η ULEZ λειτουργεί παράλληλα με τη ζώνη χρέωσης συμφόρησης, η οποία βρίσκεται στο κέντρο του Λονδίνου και κοστίζει 15 λίρες την ημέρα. Αυτή η ζώνη δεν επεκτείνεται.
Η εφαρμογή της ζώνης αυτής ισχύει από τον Απρίλιο του 2019 και σύμφωνα με το Transport for London, έχει συμβάλει σε μείωση κατά 44% «στο διοξείδιο του αζώτουεντός των ορίων της».
Η πόλη έχει επίσης μια Ζώνη Χαμηλών Εκπομπών που ισχύει για την πλειοψηφία των βαρέων οχημάτων. Οι αρχές αναφέρουν ότι η LEZ καλύπτει «το μεγαλύτερο μέρος του Μεγάλου Λονδίνου».
Σχολιάζοντας την επέκταση της ULEZ, ο δήμαρχος του Λονδίνου Sadiq Khan είπε: «Στο κέντρο του Λονδίνου, η ULEZ έχει ήδη συμβάλει στη μείωση της τοξικής ρύπανσης από το διοξείδιο του αζώτου στην άκρη του δρόμου σχεδόν στο μισό και οδήγησε σε μειώσεις που είναι πέντε φορές μεγαλύτερες από τον εθνικό μέσο όρο».
«Αλλά η ρύπανση δεν είναι το μόνο πρόβλημα του κεντρικού Λονδίνου», είπε ο Khan, «γι′ αυτό η επέκταση της ULEZ σήμερα θα ωφελήσει τους Λονδρέζους σε ολόκληρη την πόλη και είναι ένα κρίσιμο βήμα στην πράσινη ανάκαμψη του Λονδίνου από αυτήν την πανδημία».


Latest News

Νέο χαστούκι σε Tesla - Πόσο μειώθηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Πιέσεις δέχεται η αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία από τους Κινέζους

Κομισιόν: Περιθώριο 3 ετών στην αυτοκινητοβιομηχανία για τους στόχους εκπομπών CO2
Στις 5 Μαρτίου η Κομισιόν να παρουσιάσει το πλήρες σχέδιο δράσης για την ευρωπαϊκή αυτοκινητονβιομηχανία - Οι προτεραιότητες που ανακοίνωσε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν

Η Ελλάδα «hot spot για επενδύσεις στην αποθήκευση ενέργειας – Πόσα έργα έλαβαν άδεια
Τι δείχνει η νέα έρευνα της Aurora Energy Research για τις προθέσεις των επενδυτών στην αποθήκευση ενέργειας και τη θέση της Ελλάδας

Στο 19% η ενέργεια από αιολικά πάρκα στην ΕΕ - Πάνω από τον μέσο όρο η Ελλάδα
Συνολικά η Ευρώπη εγκατέστησε 16.4 GW νέας αιολικής ισχύος το 2024 - Τι δείχνει η μελέτη της WindEurope

Politico: Η ελπίδα της Ευρώπης στη βιομηχανία – Πώς θα φτιάξει εταιρείες νικητές
Σε ανάλυσή του το Politico αναφέρει ότι η Ευρώπη έχει μια ευκαιρία να δημιουργήσει «πράσινους» πρωταθλητές - Ο ρόλος των κρατών

ΑΠΕ - Οι προκλήσεις από την υπερπροσφορά ενέργειας
Τι δέιχνει η μελέτη της διαΝΕΟσις για τις προκλήσεις ηλεκτροπαραγωγής των ΑΠΕ

Ανεπαρκή τα συστήματα υγείας στην Ευρώπη απέναντι στην κλιματική αλλαγή
Η θνησιμότητα αυξάνεται με την άνοδο της θερμοκρασίας και τις αναδυόμενες ασθένειες – Μέτρα προτείνει ο ΠΟΥ Ευρώπης

O Τραμπ κόβει τις επιδοτήσεις για τα EV και απειλεί τα... κέρδη της GM
Το μερίδιο της GM στα EV στις ΗΠΑ, το τέταρτο τρίμηνο, έφτασε το 12% - ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα

Κίνα: Φρένο στην επέκταση των φωτοβολταϊκών για πρώτη φορά στην εξαετία
Η ταχεία ανάπτυξη της φωτοβολταϊκών πάρκων και της ηλιακής ενέργειας στην Κίνα αναμένεται να επιβραδυνθεί φέτος για πρώτη φορά από το 2019

Παράταση αιτήσεων για τέσσερα προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης
Τι αναφέρει απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θόδωρου Σκυλακάκη