Οι διεθνείς αγορές ασχολούνται ακόμη με το φαινόμενο Tesla, αφότου η εταιρεία κατάφερε χθες να ξεπεράσει το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια κεφαλαιοποίησης, μόλις η πέμπτη αμερικανική εταιρεία που το καταφέρνει. Στην «τρελή» αυτή κούρσα, εξάλλου, έχει καταφέρει να δημιουργήσει κυριολεκτικά μια νέα γενιά εκατομμυριούχων, για όσους δηλαδή είχαν την προνοητικότητα να επενδύσουν στο όραμα του Έλον Μασκ από νωρίς.
Η μετοχή της Tesla έκανε το ντεμπούτο της στις 29 Ιουνίου του 2010. Από τότε μέχρι το χθεσινό ρεκόρ της στα 1.023,59 δολάρια έχει διαγράψει μια εκπληκτική πορεία που μεταφράζεται σε άνοδο κατά 21.323%!
Όποιος είχε τολμήσει να κάνει έστω μια μετριοπαθή τοποθέτηση 10.000 δολαρίων στην νεότευκτη υβριδική εταιρεία και μόνο από αυτή την επένδυση θα έχει καταφέρει να γίνει εκατομμυριούχος, έχοντας κερδίσει 1.811.664 εκατ. δολάρια. Διόλου άσχημα!
Πρόκειται για ένα νούμερο που μεταφράζεται σε ετήσια απόδοση άνω του 68%, όταν για μια επένδυση 10.000 δολαρίων στον S&P 500 η απόδοση δεν θα ξεπερνούσε το 14% ετησίως, αποφέροντας συνολικά 37.115 δολάρια. Ποσό συνολικής απόδοσης στη δεκαετία στο 272%.
Η σύγκριση σίγουρα φέρνει σε εξαιρετικά δύσκολη θέση τις πάλαι ποτέ πανίσχυρες «αδελφές» του Ντιτρόιτ, που κατά πολλούς ήταν σύμβολο συνολικά της αμερικανικής βιομηχανίας. Η Tesla έχει επτά φορές την κεφαλαιοποίηση της General Motors και της Ford μαζί! Είναι πέντε φορές μεγαλύτερη από την θεωρούμενη νούμερο ένα αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, την ιαπωνική Toyota Motor.
Σε βάθος δεκαετίας, η μετοχή της GM εμφανίζει μια συνολική απόδοση της τάξεως του 131%, ενώ η μετοχή της Ford μετρά κέρδη της τάξεως του 61%.
Μόνο για τη φετινή χρονιά, η απόδοση της μετοχής της Tesla κινείται πολύ υψηλότερα. Οι εκτιμήσεις θέλουν την εταιρεία να κλείνει το 2021 με κέρδη ανά μετοχή ύψους περίπου 6,12 δολαρίων, ήτοι δηλαδή συνολική άνοδο 170% σε σχέση με πέρυσι. Ακόμη και αν στο νούμερο αυτό συνυπολογιστούν έτερες χρεώσεις και επιβαρύνσεις και πάλι τα κέρδη ανά μετοχή θα κυμανθούν σε μια εξαιρετική επίδοση της τάξεως των 4,32 δολαρίων ή αλλιώς 4,9 δισ. δολάρια. Μόλις δύο χρόνια πριν, το 2019, τα κέρδη ανά μετοχή της Tesla βρίσκονταν μόλις στα τέσσερα σεντς!
Latest News
«Δεν τελειώσαμε ακόμα με τον πληθωρισμό» - Τι εκτιμούν Ντάλι και Κούγκλερ της Fed
Ο πληθωρισμός με βάση το μέτρο που προτιμά η Federal Reserve έχει μειωθεί αρκετά αλλά παραμένει πάνω από τον στόχο του 2%
«Καμπανάκι» από του αναλυτές: Η ΕΚΤ άργησε πολύ να μειώσει να επιτόκια
Σχεδόν οι μισοί από τους αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση των FT κατηγορούν την ΕΚΤ ότι έχασε τη... «στροφή»
Γιατί ανησυχεί η Ινδία από το μεγαλύτερο έργο της Κίνας
Κίνα και Ινδία έχουν ήδη τεταμένες σχέσεις και τώρα κάτι έρχεται να τις επιβαρύνει περαιτέρω: Το νερό
Μετά τον Μασκ και ο Τραμπ τα βάζει με τη Βρετανία - Το «μεγάλο λάθος» για το οποίο την κατηγορεί
«Το Ηνωμένο Βασίλειο κάνει ένα πολύ μεγάλο λάθος. Ανοίξτε τη Βόρεια Θάλασσα» έγραψε ο Τραμπ στο Truth Social
Bloomberg: Πώς ο Μασκ έφερε την ισχνή πλειοψηφία των Ρεπουμπλικάνων στη Βουλή των Αντιπροσώπων
Το Bloomberg σημειώνει πως η πολιτική επιτροπή του Μασκ έπαιξε σημαντικό ρόλο στην πλειοψηφία των Ρεπουμπλικάνων στη Βουλή των Αντιπροσώπων
Το μετέωρο βήμα της Γαλλίας στην αυγή του 2025 και η ομολογία Μακρόν
Μια νέα κυβέρνηση μειοψηφίας έχει πλέον αναλάβει να «βγάλει από τη φωτιά τα κάστανα»
Καθοριστικό το 2025 για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Οι Γερμανοί κατασκευαστές κατέχουν το αυτοκίνητο του σήμερα, όχι όμως και εκείνο του μέλλοντος λένε ειδικοί.
Η Κίνα «πάτησε» Ευρώπη με δάνειο στην Ουγγαρία
Η Ουγγαρία αντικαθιστά τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις με ένα μεγάλο δάνειο από την Κίνα, αλλάζοντας τα γεωπολιτικά δεδομένα στην ήπειρο
Η Goldman Sachs στο «μυαλό» της ΕΚΤ – Τι μας περιμένει το 2025
Η μελλοντική προσέγγιση στη χάραξη πολιτικής περιλαμβάνει τρία κριτήρια εκτιμάει η Goldman Sachs
Ο Μπάιντεν ετοιμάζεται να απαγορεύσει νέες πετρελαϊκές γεωτρήσεις σε Ατλαντικό και Ειρηνικό
Η απαγόρευση θα εδραιώσει την κληρονομιά του Μπάιντεν όσον αφορά την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής