
Με την παρθενική συνεδρίαση της γερμανικής βουλής με τη νέα της σύνθεση και την ορκωμοσία της διαδόχου του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε στην προεδρεία της, ο ρόλος της Ανγκελα Μέρκελ είναι τυπικά υπηρεσιακός. Αυτό τουλάχιστον προβλέπει το σύνταγμα και το διάταγμα που υπέγραψε ο πρόεδρος της δημοκρατίας, Φρανκ-Βάλτερ Στάινμαγερ. Μόνο που στην πραγματικότητα, τα πράγματα αποδεικνύονται κάπως διαφορετικά.
Η σπουδή της απερχόμενης κυβέρνησης και του υπουργείου Οικονομίας να καταθέσει αίτηση αδειοδότησης για τον ρωσικών συμφερόντων αγωγό Nord Stream 2 αποδεικνύει του λόγου το αληθές. «Στην ανάλυσή του, το υπουργείο συμπεραίνει ότι η χορήγηση άδειας λειτουργίας δεν συνιστά απειλή για την τροφοδοσία φυσικού αερίου ούτε της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας ούτε της Ευρωπαϊκής Ένωσης», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.
Εύλογα, βεβαίως, θα ρωτήσει κανείς: Η τελική απόφαση για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα, το οποίο έχει προκαλέσει εντονότατες αντιπαραθέσεις και τριβές τόσο στο Βερολίνο και τις Βρυξέλλες όσο και ανάμεσα στην ΕΕ και τις Ηνωμένες Πολιτείες, δε θα έπρεπε να ληφθεί από τη νέα κυβέρνηση της Γερμανίας, η οποία θα διαθέτει και νωπή λαϊκή εντολή;

Η άρνηση της Μπέρμποκ
Η προφανής απάντηση είναι ναι – ακριβώς αυτή την απάντηση φοβάται, όμως, η Μέρκελ και τα στελέχη του απερχόμενου συνασπισμού, μαζί και ο μελλοντικός καγκελάριος Όλαφ Σολτς. Και για τον λόγο αυτό, βιάζονται να ξεμπερδεύουν με το συγκεκριμένο ζήτημα και να φέρουν τους επόμενους προ τετελεσμένων γεγονότων.
Το γιατί είναι περίπου προφανές: Η συμμετοχή των Πρασίνων στο νέο κυβερνητικό σχήμα και μάλιστα με αναβαθμισμένο ρόλο, όπως επιβάλουν οι νέοι πολιτικοί συσχετισμοί, ενδέχεται να αποδειχθεί… μοιραία για τον αγωγό – ή, έστω, να φέρει νέες μεγάλες καθυστερήσεις.
Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, εξάλλου, η Αναλένα Μπέρμποκ είχε επαναλάβει την αντίθεσή της στη λειτουργία του Nord Stream 2, επαναλαμβάνοντας πως θεωρεί «λάθος την αύξηση της εξάρτησης» από τη Μόσχα. Την ίδια στιγμή, άλλα κορυφαία στελέχη του κόμματος επιμένουν ότι το Κρεμλίνο πιέζει τη Γερμανία και την ΕΕ μην αυξάνοντας τις ποσότητες του αερίου που παραδίδει στην Ευρώπη, αν και έχει τη δυνατότητα, προκειμένου να επιτύχει τη λειτουργία του συγκεκριμένου αγωγού – κάτι που σημαίνει ότι η έγκρισή του θα ισοδυναμεί με συνθηκολόγηση σε ένα ωμό εκβιασμό.

Άλλο δημοκρατία και άλλο συμφέροντα
Για όλους αυτούς τους λόγους, λοιπόν, οι απερχόμενοι σκέφτηκαν και βρήκαν πως η καλύτερη λύση – αν και όχι η πιο δημοκρατική – είναι να μην τους δοθεί αυτή η δυνατότητα και το ζήτημα να λυθεί το συντομότερο δυνατό και, εάν γίνεται, εδώ και τώρα. Εκμεταλλευόμενοι, φυσικά, την ενεργειακή κρίση που είναι σε εξέλιξη, την ακρίβεια και τις ελλείψεις στην αγορά.
Σημειώνεται ότι μετά την υποβολή του επίσημου αιτήματος από την κυβέρνηση, η αρμόδια ρυθμιστική αρχή έχει περιθώριο να εκδώσει την απόφασή της ως τον Ιανουάριο, όμως μπορεί να το πράξει και νωρίτερα. Στη συνέχεια, η εισήγηση μεταφέρεται στην Κομισιόν, που έχει άλλους δύο μήνες για τη δική της ετυμηγορία – μόνο που τότε το παιχνίδι θα έχει ξεφύγει ήδη από τα χέρια της νέας κυβέρνησης…


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς