Με την παρθενική συνεδρίαση της γερμανικής βουλής με τη νέα της σύνθεση και την ορκωμοσία της διαδόχου του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε στην προεδρεία της, ο ρόλος της Ανγκελα Μέρκελ είναι τυπικά υπηρεσιακός. Αυτό τουλάχιστον προβλέπει το σύνταγμα και το διάταγμα που υπέγραψε ο πρόεδρος της δημοκρατίας, Φρανκ-Βάλτερ Στάινμαγερ. Μόνο που στην πραγματικότητα, τα πράγματα αποδεικνύονται κάπως διαφορετικά.
Η σπουδή της απερχόμενης κυβέρνησης και του υπουργείου Οικονομίας να καταθέσει αίτηση αδειοδότησης για τον ρωσικών συμφερόντων αγωγό Nord Stream 2 αποδεικνύει του λόγου το αληθές. «Στην ανάλυσή του, το υπουργείο συμπεραίνει ότι η χορήγηση άδειας λειτουργίας δεν συνιστά απειλή για την τροφοδοσία φυσικού αερίου ούτε της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας ούτε της Ευρωπαϊκής Ένωσης», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.
Εύλογα, βεβαίως, θα ρωτήσει κανείς: Η τελική απόφαση για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα, το οποίο έχει προκαλέσει εντονότατες αντιπαραθέσεις και τριβές τόσο στο Βερολίνο και τις Βρυξέλλες όσο και ανάμεσα στην ΕΕ και τις Ηνωμένες Πολιτείες, δε θα έπρεπε να ληφθεί από τη νέα κυβέρνηση της Γερμανίας, η οποία θα διαθέτει και νωπή λαϊκή εντολή;
Η άρνηση της Μπέρμποκ
Η προφανής απάντηση είναι ναι – ακριβώς αυτή την απάντηση φοβάται, όμως, η Μέρκελ και τα στελέχη του απερχόμενου συνασπισμού, μαζί και ο μελλοντικός καγκελάριος Όλαφ Σολτς. Και για τον λόγο αυτό, βιάζονται να ξεμπερδεύουν με το συγκεκριμένο ζήτημα και να φέρουν τους επόμενους προ τετελεσμένων γεγονότων.
Το γιατί είναι περίπου προφανές: Η συμμετοχή των Πρασίνων στο νέο κυβερνητικό σχήμα και μάλιστα με αναβαθμισμένο ρόλο, όπως επιβάλουν οι νέοι πολιτικοί συσχετισμοί, ενδέχεται να αποδειχθεί… μοιραία για τον αγωγό – ή, έστω, να φέρει νέες μεγάλες καθυστερήσεις.
Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, εξάλλου, η Αναλένα Μπέρμποκ είχε επαναλάβει την αντίθεσή της στη λειτουργία του Nord Stream 2, επαναλαμβάνοντας πως θεωρεί «λάθος την αύξηση της εξάρτησης» από τη Μόσχα. Την ίδια στιγμή, άλλα κορυφαία στελέχη του κόμματος επιμένουν ότι το Κρεμλίνο πιέζει τη Γερμανία και την ΕΕ μην αυξάνοντας τις ποσότητες του αερίου που παραδίδει στην Ευρώπη, αν και έχει τη δυνατότητα, προκειμένου να επιτύχει τη λειτουργία του συγκεκριμένου αγωγού – κάτι που σημαίνει ότι η έγκρισή του θα ισοδυναμεί με συνθηκολόγηση σε ένα ωμό εκβιασμό.
Άλλο δημοκρατία και άλλο συμφέροντα
Για όλους αυτούς τους λόγους, λοιπόν, οι απερχόμενοι σκέφτηκαν και βρήκαν πως η καλύτερη λύση – αν και όχι η πιο δημοκρατική – είναι να μην τους δοθεί αυτή η δυνατότητα και το ζήτημα να λυθεί το συντομότερο δυνατό και, εάν γίνεται, εδώ και τώρα. Εκμεταλλευόμενοι, φυσικά, την ενεργειακή κρίση που είναι σε εξέλιξη, την ακρίβεια και τις ελλείψεις στην αγορά.
Σημειώνεται ότι μετά την υποβολή του επίσημου αιτήματος από την κυβέρνηση, η αρμόδια ρυθμιστική αρχή έχει περιθώριο να εκδώσει την απόφασή της ως τον Ιανουάριο, όμως μπορεί να το πράξει και νωρίτερα. Στη συνέχεια, η εισήγηση μεταφέρεται στην Κομισιόν, που έχει άλλους δύο μήνες για τη δική της ετυμηγορία – μόνο που τότε το παιχνίδι θα έχει ξεφύγει ήδη από τα χέρια της νέας κυβέρνησης…
Latest News
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της