Έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους γύρω από το δακτύλιο και ελαφρώς μειωμένη κίνηση εντός αυτού παρατηρήθηκε κατά την πρώτη ημέρα εφαρμογής του μέτρου, επιβεβαιώνοντας τις ανησυχίες των συγκοινωνιολόγων.

Η προ κοροναϊού εμπειρία από τον δακτύλιο καταδεικνύει, μάλιστα, ότι χωρίς συστηματική και εντατική αστυνόμευση, το μέτρο δεν αποδίδει. Ο ίδιος κίνδυνος ελλοχεύει και πάλι, με τους ειδικούς να επισημαίνουν ότι εάν δεν ληφθούν επαρκή και συστηματικά μέτρα αστυνόμευσης, θα επανέλθουμε στην ανεξέλεγκτη παραβίαση του μέτρου, η οποία ουσιαστικά το είχε ακυρώσει τα τελευταία χρόνια.

Οι υγειονομικές συνθήκες δεν ευνοούν το νέο δακτύλιο, πάντως, αφού η πλειονότητα των μετακινουμένων στο κέντρο της πρωτεύουσας αποφεύγει την επιβίβαση στα μέσα μεταφοράς, υπό τον φόβο του κοροναϊού.

Αύξηση καταγράφηκε στους οδικούς άξονες που περιβάλλουν τον δακτύλιο, όπως είναι οι λεωφόροι Κηφισού, Αλεξάνδρας, Κατεχάκη, Χαμοστέρνας, Καλλιρρόης κ.α., σύμφωνα με το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής.

Στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, στο ρεύμα καθόδου προς τον Πειραιά, παρατηρήθηκε έντονος κυκλοφοριακός φόρτος έως τον κόμβο της Λεωφόρου Αχαρνών μέχρι τις 11 το πρωί της Δευτέρας, ώρα κατά την οποία έχουν συνήθως εξομαλυνθεί τα πρωινά μποτιλιαρίσματα.

Ενδεικτική επίσης ήταν η κατάσταση στη Λ. Κηφισίας, όπου στις 9 το πρωί η απόσταση μεταξύ Ψυχικού και Χίλτον διαρκούσε 9 λεπτά, μεταξύ Ψυχικού και Συντάγματος 12, αλλά μεταξύ Ψυχικού και Πεδίου του Άρεως έφθασε τα 20 λεπτά.

Ελαφρά μείωση της κυκλοφορίας παρατηρήθηκε στις οδούς εντός του δακτυλίου, όπως οι Σταδίου, Πανεπιστημίου, Αμαλίας, Βασιλίσσης Σοφίας.

Οι απόψεις των περισσότερων συγκοινωνιολόγων, για να «ξεμπλοκάρει» η Αθήνα από το κυκλοφοριακό κομφούζιο, συγκλίνουν στις ίδιες προτάσεις:

  • Να υπάρχει αστυνόμευση για την τήρηση του μέτρου.
  • Να επιτηρείται η είσοδος στο δακτύλιο με κάμερες, όπως και στις λεωφορειολωρίδες.
  • Να επανέλθει η κανονικότητα στα μέσα μαζικής μεταφοράς, με περισσότερα μέσα και δρομολόγια.

Ο ΟΑΣΑ, πάντως, προχώρησε σε πύκνωση δρομολογίων και διαθέσιμων λεωφορείων κατά την πρωινή αιχμή, καθώς και σε ενίσχυση κατά 50% των γραμμών που διέρχονται από το κέντρο, ενώ ενισχύθηκαν και οι χρονοαποστάσεις και στις τρεις γραμμές του Μετρό.

Να σημειωθεί πως, μέχρι το πρωί της Δευτέρας, το ειδικό σήμα ελεύθερης εισόδου στον δακτύλιο, από την πλατφόρμα daktylios.gov.gr, είχαν προμηθευτεί 31.070 ιδιοκτήτες οχημάτων (ηλεκτρικών, εκ κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου, υβριδικών και EURO VI – έως 120 gr/klm).

Όλες οι υπόλοιπες εξαιρέσεις (ειδικές κατηγορίες πολιτών) θα πρέπει να εκδίδουν σχετική άδεια από την Τροχαία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Καιρός: Σε ποια μέρη θα χιονίσει στην Ελλάδα – Τι αναφέρει το Εθνικό Αστεροσκοπείο
Επικαιρότητα |

Σε ποια μέρη θα χιονίσει στην Ελλάδα - Τι αναφέρει το Εθνικό Αστεροσκοπείο

Σε διάφορες περιοχές της χώρας θα χιονίσει από σήμερα Δευτέρα το βράδυ – Η επιδείνωση που παρουσιάζει ο καιρός, οι προγνώσεις των μετεωρολόγων, τι δείχνει ο χάρτης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών

Ένοπλες Δυνάμεις: Πώς θα χρηματοδοτηθεί το στεγαστικό πρόγραμμα για τα στελέχη
Επικαιρότητα |

Πώς θα χρηματοδοτηθεί το στεγαστικό πρόγραμμα των Ενόπλων Δυνάμεων για τα στελέχη

Ο Δένδιας παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο το νομοσχέδιο που φιλοδοξεί να βρει πόρους για το στεγαστικό των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων μέσω της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας

Μητσοτάκης στο υπουργικό: Η ευθύνη δεν πάει διακοπές – Συγκεκριμένα τα χρονοδιαγράμματα για το πρόγραμμα έργου
Επικαιρότητα |

Μήνυμα Μητσοτάκη σε υπουργούς - «Δεν έχουμε την πολυτέλεια του εφησυχασμού»

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έθεσε τις προτεραιότητες για το 2025 διαμηνύοντας στους υπουργούς ότι τα χρονοδιαγράμματα είναι συγκεκριμένα και δεν υπάρχει η πολυτέλεια του εφησυχασμού