
Όσα χρόνια κι αν περάσουν, η εκτροπή του Αχελώου ποταμού δεν θα πάψει να πυροδοτεί εντάσεις, αντιπαραθέσεις και έριδες μεταξύ Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας. Το «στοιχειωμένο» -εδώ και περίπου μισό αιώνα- έργο για άλλη μια φορά βρέθηκε στο επίκεντρο της …διασυνοριακής διαμάχης των τοπικών αρχόντων των δύο περιοχών, με τους περιφερειάρχες Κωνσταντίνο Αγοραστό και Νεκτάριο Φαρμάκη να ανεβάζουν τους τόνους, σε δημόσια συζήτηση στο Ζάππειο.
Στο επίκεντρο του διαξιφισμού τους βρέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του υδροηλεκτρικού έργου της Μεσοχώρας, η οποία έχει τεθεί σε διαβούλευση, με τον κ. Φαρμάκη να αναφέρει ότι δεν τη στηρίζει η περιφερειακή αρχή της Δυτικής Ελλάδος καθώς βασίζεται σε ελλιπή στοιχεία, επισημαίνοντας παράλληλα ότι πρόκειται για ένα έργο που έχει κριθεί πολλάκις από το Συμβούλιο της Επικρατείας (σ.σ. έχουν εκδοθεί επτά ακυρωτικές αποφάσεις) και προαναγγέλλοντας μάλιστα νέα δικαστική διαμάχη.
Από την πλευρά του, ο κ. Αγοραστός υπεραμύνθηκε της προοπτικής συνέχισης των έργων της εκτροπής των υδάτων του ποταμού προς τον θεσσαλικό κάμπο, επισημαίνοντας ότι το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί εξασφαλίζοντας για τους Θεσσαλούς αγρότες νερό, με χαμηλότερο ενεργειακό κόστος. Κατηγόρησε μάλιστα, τον ομόλογό του κ. Φαρμάκη για έλλειψη σύμπνοιας και στήριξης, ενώ ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας υπονόησε ότι είναι οι λάθος επιλογές στη διαχείριση νερού στη Θεσσαλία που έχουν δημιουργήσει το πρόβλημα.
Όμως η διαβούλευση επί της ΜΠΕ έχει προκαλέσει γενικότερη σύγκρουση, με τη Συντονιστική Επιτροπή φορέων της Αιτωλοακαρνανίας κατά της εκτροπής του Αχελώου, η οποία συσπειρώνει πολίτες, όπως και διάφορους τοπικούς και τεχνικούς φορείς, να παραμένει σταθερά στην πάγια θέση της ενάντια στη λειτουργία του υδροηλεκτρικού έργου της ΔΕΗ στη Μεσοχώρα. Κι αυτό διότι, σύμφωνα με τη Συντονιστική, το φράγμα της Μεσοχώρας αποτελεί διαχρονικά έργο κεφαλής, άμεσα συνδεδεμένο με την έκτροπη του ποταμού στην Θεσσαλία, παρότι πλέον χαρακτηρίζεται ως αμιγώς ενεργειακό προκειμένου να ξεπεράσει διάφορα περιβαλλοντικά, τεχνικά, αλλά και νομικά ζητήματα. Την ίδια άποψη, δηλαδή ότι η λειτουργία του υδροηλεκτρικού έργου αποτελεί τον δούρειο ίππο του εγχειρήματος της εκτροπής, υποστηρίζει και ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας κ. Φαρμάκης.
Αντίθετα, το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας γνωμοδότησε θετικά επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της ΔΕΗ για το υδροηλεκτρικό της Μεσοχώρας. Βασικά επιχειρήματα του επιτελείου του κ. Αγοραστού, είναι ότι το έργο είναι ολοκληρωμένο κατά 90%, με εγκατεστημένο όλο τον εξοπλισμό που είναι απαραίτητος για την παραγωγή ρεύματος, με έτοιμη τη σήραγγα προσαγωγής μήκους 5 χλμ. και κατασκευασμένο φράγμα 135 μέτρων και τεχνητή λίμνη 350 εκατ. κυβ. μέτρων. Υπολείπονται η μεμβράνη στεγάνωσης του φράγματος και οι απαλλοτριώσεις του οικισμού.
Το υδροηλεκτρικό έργο της Μεσοχώρας, μια επένδυση 500 εκατ. ευρώ σε σημερινές τιμές, έχει ισχύ 160 MW για την παραγωγή σε ετήσια βάση 380 γιγαβατώρων (GWh) ηλεκτρικής ενέργειας. Το έργο είχε (σχεδόν) ολοκληρωθεί από το 2001, αλλά δεν λειτούργησε ποτέ διότι ήταν ενταγμένο στους περιβαλλοντικούς όρους του έργου της εκτροπής, το οποίο διαρκώς ακυρωνόταν από το ΣτΕ. Για κάθε χρόνο που παραμένει εκτός λειτουργίας υπολογίζεται πως η ΔΕΗ στερείται έσοδα περίπου 25 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα ελάμβανε από την πώληση της ενέργειας που θα παραγόταν.


Latest News

Με δέλεαρ άτοκα δάνεια, η Tesla... σπρώχνει το Model Y στην Κίνα
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ιλον Μασκ, Τesla, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των οχημάτων της στην Κίνα

Συναγερμός για το οικοσύστημα από τον Εμανουέλ Μακρόν
Την ώρα που το Εφετείο καταδίκαζε τη Μαρίν Λεπέν, ο γάλλος πρόεδρος δημιουργούσε Συμβούλιο Οικολογικού Σχεδιασμού

Δύο ταχυφορτιστές εγκατέστησε ο ΗΡΩΝ στην Νέα Οδό
Οι εγκατεστημένοι ταχυφορτιστές είναι ήδη διαθέσιμοι μέσω της εφαρμογής ΗΡΩΝ Pulse
![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos-600x352.png)
Τουρκικές βλέψεις για παραγωγή EV [γράφημα]
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW