Επικροτεί την πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για τη δημιουργία Ευρωπαϊκού Κέντρου Ερευνών για Εναλλακτικά Ναυτιλιακά Καύσιμα και Τεχνολογίες, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
«Η ελληνική επιβατηγός ναυτιλία στηρίζει τις προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, οι οποίες είναι εξαιρετικά σημαντικό να βρίσκονται σε πλήρη συνάρτηση με τις πραγματικές εξελίξεις της τεχνολογίας στην αγορά.
»Για την επίτευξη των στόχων μας είναι απαραίτητη η χρήση εναλλακτικών καυσίμων, συνεπώς είναι σημαντικό τα όποια μέτρα να στηρίζονται σε επαρκείς μελέτες για τον τύπο των καυσίμων αυτών και τις τεχνικές προδιαγραφές για τη χρησιμοποίησή τους, καθώς και απτά στοιχεία επάρκειάς τους, αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση ο ΣΕΕΝ.
Ειδικά για τη χώρα μας, σύμφωνα με τον ΣΕΕΝ, «τυχόν μέτρα που συντελούν μόνο στην επιβάρυνση του κόστους μεταφοράς χωρίς πραγματικό αντίκτυπο στην προστασία του περιβάλλοντος, κινδυνεύουν να επιβαρύνουν υπέρμετρα τον επιβάτη της ελληνικής ακτοπλοΐας, αλλά και τη μεταφορά αγαθών πρώτης ανάγκης στα ελληνικά νησιά», καθώς «στις επιβατικές μεταφορές δεν υφίσταται μετακύληση του κόστους σε άλλους τρίτους παρά μόνον στο επιβατικό κοινό και στην εμπορική ζωή του τόπου». Για τον λογο αυτό θα πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα για τα επιβατηγά πλοία, ειδικά σε νησιωτικές χώρες όπως η Ελλάδα, συνυπολογίζοντας το «εξωτερικό» κόστος όλων των νέων πρωτοβουλιών στην οικονομική ανάπτυξη και συνοχή της χώρας, τονίζει ο ΣΕΕΝ.
Ο ΣΕΕΝ υπενθυμίζει ότι, η σύνδεση της ηπειρωτικής με τη νησιωτική Χώρα γίνεται κυρίως με επιβατηγά πλοία για τους επιβάτες και σχεδόν αποκλειστικά για τα εμπορεύματα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εδαφική συνοχή και ακεραιότητα της χώρας μας αλλά και την οικονομική της ανάπτυξη.
Τονίζει, ιδιαίτερα ότι το επιβατικό μεταφορικό έργο των πλοίων στην Ελλάδα αποτελεί το 18% των ενδομεταφορών στην ΕΕ. Το 2019 μεταφέρθηκαν 35.500.000 επιβάτες, 8.800.000 οχήματα ΙΧ και 1.300.000 φορτηγά.
Τέλος σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ τον Ιανουάριο του 2021 η Επιβατηγός Ναυτιλία συμμετέχει με 13,6 δις ή με 7,4% στο ΑΕΠ της Χώρας.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International