![ACEA – Αυξημένες οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/ev-electric-charging-charge.jpg)
Η ανάγκη για περιορισμό των ρύπων που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα και οι προσπάθειες των ευρωπαϊκών κρατών να στραφούν οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων στα οικολογικά μοντέλα, απέδωσαν καρπούς.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA, το τρίτο τρίμηνο του 2021, από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικά φορτιζόμενων αυτοκινήτων επεκτάθηκε περαιτέρω στην ΕΕ, αποσπώντας μερίδιο στις πωλήσεις από τα μοντέλα που εξοπλίζονται μόνο με κινητήρα βενζίνης και ντίζελ. Τόσο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο και τα υβριδικά plug-in σχεδόν διπλασίασαν το μερίδιό τους κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης τρίμηνης περιόδου, αντιπροσωπεύοντας το 9,8% και το 9,1%, αντίστοιχα, της αγοράς.
Οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων κατέλαβαν το 20,7% της συνολικής αγοράς της ΕΕ κατά το τρίτο τρίμηνο, ξεπερνώντας το ντίζελ. Για πρώτη φορά, τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή των καταναλωτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2021, τα συμβατικά αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ συνέχισαν να χάνουν έδαφος. Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων συρρικνώθηκαν κατά 35,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, φτάνοντας τις 855.476 μονάδες. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με κινητήρα ντίζελ δυσκολεύτηκε ακόμη περισσότερο, καθώς το μερίδιο στην αγορά μειώθηκε κατά περισσότερες από 10 ποσοστιαίες μονάδες, από 27,8% σε 17,6%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι ταξινομήσεις νέων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν περισσότερο από το μισό σε ολόκληρη την ΕΕ, από 769.922 μονάδες που πωλήθηκαν πέρσι σε 381.473 το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκε κατά 56,7%, φτάνοντας συνολικά τις 212.582 μονάδες. Αξίζει να τονισθεί ότι αυτή η αύξηση ήρθε παρά τη συνολική μείωση των ταξινομήσεων των νέων αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Η ανάπτυξη τους ενισχύθηκε από τα κίνητρα που δόθηκαν σε μερικά κράτη για να τονωθούν οι πωλήσεις τους. Ως αποτέλεσμα, οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφιες ή και τριψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις: Ιταλία (+122,0%), Γερμανία (+62,7%), Γαλλία (+34,6%) και Ισπανία (+21,8%).
Τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV) διεύρυναν επίσης το μερίδιό τους στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 42,6% στις 197.300 μονάδες. Η Ιταλία σημείωσε την ισχυρότερη ανάπτυξη από τις τέσσερις βασικές αγορές, με τις πωλήσεις PHEV να αυξάνονται κατά 130,6% κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021, ακολουθούμενη από την Ισπανία (+87,5%), τη Γαλλία (+49,5%) και τη Γερμανία (+37,5%).
Η ζήτηση για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) σημείωσε ισχυρή αύξηση τους τελευταίους τρεις μήνες (+31,5%) και, με σχεδόν μισό εκατομμύριο πωλήσεις, παραμένουν το πιο δημοφιλές εναλλακτικό σύστημα μετάδοσης κίνησης από την άποψη του όγκου των πωλήσεων. Αυτή η ανάπτυξη έλαβε επιπλέον ώθηση από τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, όπου η ζήτηση για υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκε κατά 69,3% από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2021.
Οι πωλήσεις οχημάτων φυσικού αερίου (NGV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν σημαντική πτώση κατά το τρίτο τρίμηνο (-48,8%), κυρίως λόγω της μείωσης της ζήτησης στην Ιταλία (-39,0%), η οποία είναι παραδοσιακά η μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο οχημάτων. Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων με υγραέριο, από την άλλη πλευρά, αυξήθηκαν κατά 28,1% φτάνοντας τις 62.574 μονάδες, με τις ισχυρές γαλλικές επιδόσεις (+103,2%) να αντισταθμίζουν την πτώση στην Ιταλία (-4,7%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης