Το ένα τρίτο των πτήσεων που πραγματοποιούνται συνήθως στην ΕΕ θα μπορούσαν να είχαν αντικατασταθεί με ταξίδι με τραίνο διάρκειας μικρότερης των έξι ωρών, γεγονός που θα μείωνε κατά 3,5 εκατομμύρια τόνους το διοξείδιο του άνθρακα που εκλύεται ετησίως στην ατμόσφαιρα, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε σήμερα η Greenpeace, η οποία ζήτησε «να αλλάξει δραστικά ο τρόπος που μετακινούμαστε».
Χαρακτηρίζοντας «απαραίτητη» τη μείωση της εναέριας κυκλοφορίας προκειμένου να περιοριστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη, η μη κυβερνητική οργάνωση ζήτησε να «δοθεί νέα ώθηση στις σιδηροδρομικές μεταφορές», «τον φτωχό συγγενή των ευρωπαϊκών, δημόσιων πολιτικών».
Η έκθεση
Οι πτήσεις για αποστάσεις μικρότερες των 1.500 χιλιομέτρων ευθύνονται για το ένα τέταρτο των αερίων του θερμοκηπίου που εκλύονται από τις αεροπορικές μεταφορές στην Ευρώπη, επισημαίνει η Greenpeace στην έκθεσή της.
Οι 51 από τις 150 πτήσεις μικρών αποστάσεων με τους περισσότερους επιβάτες στην ΕΕ, δηλαδή το 34% του συνόλου, μπορούν να αντικατασταθούν με ταξίδι με τραίνο διάρκειας μικρότερης των έξι ωρών.
Είκοσι μία πτήσεις μπορούν εξάλλου να αντικατασταθούν από ταξίδι με τραίνο διάρκειας μικρότερης των τεσσάρων ωρών, περιλαμβανομένων των συνδέσεων Άμστερνταμ- Παρίσι, Άμστερνταμ- Φρανκφούρτη, Βρυξέλλες- Φρανκφούρτη και Παρίσι- Φρανκφούρτη.
«Εκλύουμε 10 φορές περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα όταν κάνουμε το ταξίδι Παρίσι- Άμστερνταμ με το αεροπλάνο σε σχέση με το τραίνο, την ώρα που η διαδρομή με το τραίνο διαρκεί λιγότερες από τρεισήμισι ώρες», επεσήμανε η Σαρά Φαγιόλ υπεύθυνη της εκστρατείας Μεταφορών στη Greenpeace Γαλλίας.
«Η μείωση της εναέριας κυκλοφορίας είναι απαραίτητη για να τηρηθούν οι στόχοι για το κλίμα που τέθηκαν με τη Συμφωνία του Παρισιού και ο περιορισμός των πτήσεων μικρής διάρκειας αποτελεί το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση», πρόσθεσε η ίδια.
Οι αεροπορικές μεταφορές σε παγκόσμιο επίπεδο ευθύνονταν το 2019 για την έκλυση 900 εκατομμυρίων τόνων διοξειδίου του άνθρακα, δηλαδή περίπου το 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Στα βήματα του Τραμπ.... Ο Μιλέι «αποχαιρετά» τη Συμφωνία του Παρισιού
Η κυβέρνηση στην Αργεντινή διερευνά την πρόταση να ακολουθήσει τις ΗΠΑ στην αποχώρηση από τη συμφωνία ορόσημο
Από το σβήσιμο του λιγνίτη στο «drill baby drill» - Γιατί ο Μητσοτάκης φρενάρει την πράσινη μετάβαση
Οι ρυθμοί για την πράσινη μετάβαση της Ελλάδας χαμηλώνουν - Η δημόσια μεταστροφή του πρωθυπουργού – Τα μηνύματα και σε Βρυξέλλες
Πώς ο κλάδος οικοδομών χρησιμοποιεί την τεχνολογία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Ο κλάδος οικοδομών παράγει «με διαφορά» τη μεγαλύτερη εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου από οποιονδήποτε τομέα, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.
«Συναγερμός» από την πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη [γραφήματα]
Οι εταιρείες ζητούν παρέμβαση Βρυξελλών για τους νέους κανονισμούς ρύπων - Φοβίζει ο ανταγωνισμός από Κίνα και τυχόν εμπορικές εντάσεις με ΗΠΑ
Στην «κούρσα» για τα σπάνια ορυκτά μπαίνει η Ελλάδα – Μετά το γάλλιο ο διαγωνισμός για το αντιμόνιο
Οι ελληνικές σπάνιες γαίες και οι κρίσιμες πρώτες ύλες προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Πράσινη συμφωνία και... πράσσειν άλογα - Ξανά εκτός οι ΗΠΑ διά χειρός Τραμπ
Το προεδρικό διάταγμα Τραμπ αναφέρει ότι η Συμφωνία του Παρισιού είναι μεταξύ πολλών διεθνών συμφωνιών που δεν αντικατοπτρίζουν τις αξίες των ΗΠΑ
Ο Τραμπ «σκοτώνει» τον στόχο Μπάιντεν για 50% EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Ο Τραμπ με εκτελεστικό διάταγμα σταματά τη διανομή κρατικών κεφαλαίων για σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ουραγός η Ελλάδα στις ιδιωτικές επενδύσεις για την κλιματική κρίση
Οι επιδόσεις της Ελλάδας για την κλιματική αλλαγή είναι πολύ χαμηλότερες από τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση που κινήθηκε στο 0,55%
Άνοδος 0,9% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024 - Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων διέρχεται μια περίπλοκη μετάβαση στα EV, καθώς η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων απογοητεύει
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη φέρνουν 160 μοντέλα EV στην αγορά - Θα αυξηθούν όμως οι πωλήσεις;
Το μεγάλο push στην ηλεκτροκίνηση είναι δύσκο να αγγίξει τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση