Στη λίστα των οδικών ΣΔΙΤ της χώρας που όλο και μεγαλώνει ετοιμάζεται να μπει ο άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεκίνησε τη διαδικασία για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για την έγκριση της κατασκευής του άξονα, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, μέσω Σύμπραξης Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα και την ανάθεσή του.
Το έργο εντάσσεται στον σχεδιασμό για την αναβάθμιση των οδικών υποδομών της Κεντρικής Μακεδονίας και «τρέχει» παράλληλα με την προετοιμασία για το Δράμα- Αμφίπολη, προϋπολογισμού 275 εκατ. ευρώ. Και τα δύο έργα θα λειτουργήσουν χωρίς διόδια. Αναμένεται δε να πάρουν το «πράσινο φως» από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ ως τις αρχές του 2022.
Ειδικότερα, με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, εγκρίθηκε η δέσμευση προϋπολογισμού 172.360 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για τη σύναψη σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης στην κατάρτιση και υποβολή φακέλου για την έγκριση και υλοποίηση ως Σύμπραξη Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα, καθώς και για την υποστήριξή της καθ’ όλη τη διαδικασία ανάθεσης. Σημειώνεται ότι έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία και για τον χρηματοοικονομικό σύμβουλο του έργου.
Το έργο αφορά στην μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση του οδικού άξονα ΕΟ2, που περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Μαυροβούνι – Έδεσσα, μήκους 10 χλμ., και τις Παρακάμψεις Γιαννιτσών, μήκους 9 χλμ., και Χαλκηδόνας, μήκους 6 χλμ., καθώς και στη λειτουργία και συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας. Συνολικά, θα υλοποιηθούν παρεμβάσεις σε μήκος 25 χλμ. από τον νομό Θεσσαλονίκης έως και τον νομό Πέλλας.
Όπως περιγράφεται στην απόφαση, οι παρεμβάσεις είναι επιβεβλημένες «για τη βελτίωση της ασφάλειας των οδικών υποδομών της Κεντρικής Μακεδονίας, την τουριστική́ αναβάθμιση της περιοχής και την αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος με τη διασφάλιση γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων, καθώς και τη μείωση του κόστους μεταφορών και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του σημαντικού σε έκταση και σημασία για την εθνική οικονομία πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της οικονομίας της περιοχής».
Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 27 έτη, εκ των οποίων τα 4 θα είναι η περίοδος κατασκευής. Η αποπληρωμή του θα γίνεται με ετήσιες πληρωμές διαθεσιμότητες βάσει του μηχανισμού που θα συμφωνηθεί στη σύμβαση σύμπραξης.
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024