Στη λίστα των οδικών ΣΔΙΤ της χώρας που όλο και μεγαλώνει ετοιμάζεται να μπει ο άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεκίνησε τη διαδικασία για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για την έγκριση της κατασκευής του άξονα, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, μέσω Σύμπραξης Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα και την ανάθεσή του.
Το έργο εντάσσεται στον σχεδιασμό για την αναβάθμιση των οδικών υποδομών της Κεντρικής Μακεδονίας και «τρέχει» παράλληλα με την προετοιμασία για το Δράμα- Αμφίπολη, προϋπολογισμού 275 εκατ. ευρώ. Και τα δύο έργα θα λειτουργήσουν χωρίς διόδια. Αναμένεται δε να πάρουν το «πράσινο φως» από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ ως τις αρχές του 2022.
Ειδικότερα, με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, εγκρίθηκε η δέσμευση προϋπολογισμού 172.360 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για τη σύναψη σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης στην κατάρτιση και υποβολή φακέλου για την έγκριση και υλοποίηση ως Σύμπραξη Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα, καθώς και για την υποστήριξή της καθ’ όλη τη διαδικασία ανάθεσης. Σημειώνεται ότι έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία και για τον χρηματοοικονομικό σύμβουλο του έργου.
Το έργο αφορά στην μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση του οδικού άξονα ΕΟ2, που περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Μαυροβούνι – Έδεσσα, μήκους 10 χλμ., και τις Παρακάμψεις Γιαννιτσών, μήκους 9 χλμ., και Χαλκηδόνας, μήκους 6 χλμ., καθώς και στη λειτουργία και συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας. Συνολικά, θα υλοποιηθούν παρεμβάσεις σε μήκος 25 χλμ. από τον νομό Θεσσαλονίκης έως και τον νομό Πέλλας.
Όπως περιγράφεται στην απόφαση, οι παρεμβάσεις είναι επιβεβλημένες «για τη βελτίωση της ασφάλειας των οδικών υποδομών της Κεντρικής Μακεδονίας, την τουριστική́ αναβάθμιση της περιοχής και την αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος με τη διασφάλιση γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων, καθώς και τη μείωση του κόστους μεταφορών και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του σημαντικού σε έκταση και σημασία για την εθνική οικονομία πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της οικονομίας της περιοχής».
Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 27 έτη, εκ των οποίων τα 4 θα είναι η περίοδος κατασκευής. Η αποπληρωμή του θα γίνεται με ετήσιες πληρωμές διαθεσιμότητες βάσει του μηχανισμού που θα συμφωνηθεί στη σύμβαση σύμπραξης.
Latest News
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας