
Στη λίστα των οδικών ΣΔΙΤ της χώρας που όλο και μεγαλώνει ετοιμάζεται να μπει ο άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεκίνησε τη διαδικασία για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για την έγκριση της κατασκευής του άξονα, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, μέσω Σύμπραξης Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα και την ανάθεσή του.
Το έργο εντάσσεται στον σχεδιασμό για την αναβάθμιση των οδικών υποδομών της Κεντρικής Μακεδονίας και «τρέχει» παράλληλα με την προετοιμασία για το Δράμα- Αμφίπολη, προϋπολογισμού 275 εκατ. ευρώ. Και τα δύο έργα θα λειτουργήσουν χωρίς διόδια. Αναμένεται δε να πάρουν το «πράσινο φως» από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ ως τις αρχές του 2022.
Ειδικότερα, με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, εγκρίθηκε η δέσμευση προϋπολογισμού 172.360 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για τη σύναψη σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης στην κατάρτιση και υποβολή φακέλου για την έγκριση και υλοποίηση ως Σύμπραξη Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα, καθώς και για την υποστήριξή της καθ’ όλη τη διαδικασία ανάθεσης. Σημειώνεται ότι έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία και για τον χρηματοοικονομικό σύμβουλο του έργου.
Το έργο αφορά στην μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση του οδικού άξονα ΕΟ2, που περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Μαυροβούνι – Έδεσσα, μήκους 10 χλμ., και τις Παρακάμψεις Γιαννιτσών, μήκους 9 χλμ., και Χαλκηδόνας, μήκους 6 χλμ., καθώς και στη λειτουργία και συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας. Συνολικά, θα υλοποιηθούν παρεμβάσεις σε μήκος 25 χλμ. από τον νομό Θεσσαλονίκης έως και τον νομό Πέλλας.
Όπως περιγράφεται στην απόφαση, οι παρεμβάσεις είναι επιβεβλημένες «για τη βελτίωση της ασφάλειας των οδικών υποδομών της Κεντρικής Μακεδονίας, την τουριστική́ αναβάθμιση της περιοχής και την αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος με τη διασφάλιση γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων, καθώς και τη μείωση του κόστους μεταφορών και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του σημαντικού σε έκταση και σημασία για την εθνική οικονομία πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της οικονομίας της περιοχής».
Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 27 έτη, εκ των οποίων τα 4 θα είναι η περίοδος κατασκευής. Η αποπληρωμή του θα γίνεται με ετήσιες πληρωμές διαθεσιμότητες βάσει του μηχανισμού που θα συμφωνηθεί στη σύμβαση σύμπραξης.


Latest News

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»
Το έργο, την ένταξη του οποίου υπέγραψε ο Νίκος Παπαθανάσης, είναι συνολικού μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 238.430.480 ευρώ

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος - Το πλάνο παράδοσης του έργου
Τον Ιούλιο παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα της Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024