
Εντείνεται η στροφή της ναυτιλίας σε πιο «πράσινα» και φιλικά πλοία για το περιβάλλον. Χαρακτηριστικά είναι τα πρόσφατα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons που αναφέρονται στην πορεία ανάπτυξης του στόλου των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Οι αναλυτές του οίκου Clarksons εκτιμούν ότι μετά το 2025 ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος θα έχει περισσότερα πλοία μεταφοράς LNG από υπερδεξαμενόπλοια, τα επονομαζόμενα και VLCC.
Πρόκειται για εξέλιξη που αποτυπώνει τις τάσεις του παγκόσμιου ενεργειακού μείγματος, σύμφωνα με τις οποίες το φυσικό αέριο κατακτά χρόνο με τον χρόνο μέρος της αύξησης της ενεργειακής ζήτησης, η οποία σε άλλη περίπτωση θα κατευθυνόταν προς το πετρέλαιο.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλο και πιο πολλά πλοία μεταφοράς LNG να ναυπηγούνται προκειμένου να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση.
Η βάση δεδομένων των Clarksons δείχνει ότι ο ρυθμός των παραδόσεων νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG είναι τέτοιος, όπως και οι παραγγελίες, που το 2025 θα υπάρχουν στο νερό περισσότερα από τα VLCC που σήμερα ανέρχονται σε 837, σύμφωνα με στοιχεία της Vesseslvalue που επικαλείται το splash247.com.
Οι παραδόσεις νεότευκτων LNG Carriers το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2021 μετρούμενες σε μεταφορική ικανότητα έφτασαν τα 8 εκατ. κυβικά μέτρα, με τη συνολική μεταφορική ικανότητα του στόλου των LNG πλοίων να ξεπερνά για πρώτη φορά τα 100 εκατ. κυβικά μέτρα.
Φέτος οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG αυξήθηκαν κατά 78%, πραγματοποιώντας νέο ρεκόρ ως αποτέλεσμα των πολλών παραγγελιών που είχαν τοποθετηθεί το 2018, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός πλοίων LNG στο νερό να φτάνει τα 665.
Σύμφωνα με τους Clarksons, ο στόλος των LNG έχει αυξηθεί κατά 8% από την αρχή του 2021 και έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο 8% ετησίως από τις αρχές του 2014.
Συνολικά, χρειάστηκαν μόλις τριάμισι χρόνια για να αυξηθεί ο στόλος κατά 25 εκατ. κυβικά μέτρα, ο μισός χρόνος που χρειάστηκε για την προηγούμενη αύξηση 25 εκατ. κυβικών μέτρων το διάστημα 2010-2018, αντικατοπτρίζοντας τον βραδύτερο ρυθμό εκκίνησης έργων στις αρχές της δεκαετίας του 2010, ανέφερε ο βρετανικός ναυλομεσιτικός οίκος. Ο ναυλομεσιτικός οίκος ανέφερε ακόμη ότι σημειώνονται σημαντικές αλλαγές στη σύνθεση του στόλου εν μέσω των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων της τελευταίας δεκαετίας.
Ετσι τα πλοία με δίχρονες μηχανές διπλού καυσίμου αποτελούν τώρα το 20% του στόλου έναντι μόλις 3% στις αρχές του 2018, ενώ τα πλοία τύπου DFDE (dual fuel-diesel-electric) το 30% και το 37% του αποτελούν τα πλοία με ατμοστρόβιλο.
Επιπλέον το βιβλίο παραγγελιών LNG ως ποσοστό της χωρητικότητας του στόλου είναι το μεγαλύτερο ως ποσοστό του εν ενεργεία στόλου σε σύγκριση με όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους και φτάνει στο 25%, ενώ αναμένονται περαιτέρω παραγγελίες το αμέσως επόμενο διάστημα, συμπεριλαμβανομένης της παραγγελίας περίπου 100 πλοίων από το Κατάρ, για την οποία έχει κλείσει πολλά slots σε ναυπηγεία στη Νότια Κορέα και την Κίνα.


Latest News

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης κεντρικός ομιλητής στο 19ο Ετήσιο Capital Link International Shipping Forum
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, Founder & Chairman, Capital Maritime & Trading Corp., ήταν ο κεντρικός ομιλητής στο Μεσημεριανό Γεύμα του 19ου Ετήσιου Capital Link International Shipping Forum

Βαγγέλης Μαρινάκης: Εποχή αλλαγών από την οποία μπορεί να επωφεληθεί η ναυτιλία
Μιλώντας στο 19ο Ετήσιο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link o Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλία

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group