Εντείνεται η στροφή της ναυτιλίας σε πιο «πράσινα» και φιλικά πλοία για το περιβάλλον. Χαρακτηριστικά είναι τα πρόσφατα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons που αναφέρονται στην πορεία ανάπτυξης του στόλου των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Οι αναλυτές του οίκου Clarksons εκτιμούν ότι μετά το 2025 ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος θα έχει περισσότερα πλοία μεταφοράς LNG από υπερδεξαμενόπλοια, τα επονομαζόμενα και VLCC.
Πρόκειται για εξέλιξη που αποτυπώνει τις τάσεις του παγκόσμιου ενεργειακού μείγματος, σύμφωνα με τις οποίες το φυσικό αέριο κατακτά χρόνο με τον χρόνο μέρος της αύξησης της ενεργειακής ζήτησης, η οποία σε άλλη περίπτωση θα κατευθυνόταν προς το πετρέλαιο.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλο και πιο πολλά πλοία μεταφοράς LNG να ναυπηγούνται προκειμένου να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση.
Η βάση δεδομένων των Clarksons δείχνει ότι ο ρυθμός των παραδόσεων νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG είναι τέτοιος, όπως και οι παραγγελίες, που το 2025 θα υπάρχουν στο νερό περισσότερα από τα VLCC που σήμερα ανέρχονται σε 837, σύμφωνα με στοιχεία της Vesseslvalue που επικαλείται το splash247.com.
Οι παραδόσεις νεότευκτων LNG Carriers το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2021 μετρούμενες σε μεταφορική ικανότητα έφτασαν τα 8 εκατ. κυβικά μέτρα, με τη συνολική μεταφορική ικανότητα του στόλου των LNG πλοίων να ξεπερνά για πρώτη φορά τα 100 εκατ. κυβικά μέτρα.
Φέτος οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG αυξήθηκαν κατά 78%, πραγματοποιώντας νέο ρεκόρ ως αποτέλεσμα των πολλών παραγγελιών που είχαν τοποθετηθεί το 2018, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός πλοίων LNG στο νερό να φτάνει τα 665.
Σύμφωνα με τους Clarksons, ο στόλος των LNG έχει αυξηθεί κατά 8% από την αρχή του 2021 και έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο 8% ετησίως από τις αρχές του 2014.
Συνολικά, χρειάστηκαν μόλις τριάμισι χρόνια για να αυξηθεί ο στόλος κατά 25 εκατ. κυβικά μέτρα, ο μισός χρόνος που χρειάστηκε για την προηγούμενη αύξηση 25 εκατ. κυβικών μέτρων το διάστημα 2010-2018, αντικατοπτρίζοντας τον βραδύτερο ρυθμό εκκίνησης έργων στις αρχές της δεκαετίας του 2010, ανέφερε ο βρετανικός ναυλομεσιτικός οίκος. Ο ναυλομεσιτικός οίκος ανέφερε ακόμη ότι σημειώνονται σημαντικές αλλαγές στη σύνθεση του στόλου εν μέσω των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων της τελευταίας δεκαετίας.
Ετσι τα πλοία με δίχρονες μηχανές διπλού καυσίμου αποτελούν τώρα το 20% του στόλου έναντι μόλις 3% στις αρχές του 2018, ενώ τα πλοία τύπου DFDE (dual fuel-diesel-electric) το 30% και το 37% του αποτελούν τα πλοία με ατμοστρόβιλο.
Επιπλέον το βιβλίο παραγγελιών LNG ως ποσοστό της χωρητικότητας του στόλου είναι το μεγαλύτερο ως ποσοστό του εν ενεργεία στόλου σε σύγκριση με όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους και φτάνει στο 25%, ενώ αναμένονται περαιτέρω παραγγελίες το αμέσως επόμενο διάστημα, συμπεριλαμβανομένης της παραγγελίας περίπου 100 πλοίων από το Κατάρ, για την οποία έχει κλείσει πολλά slots σε ναυπηγεία στη Νότια Κορέα και την Κίνα.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη