Εντείνεται η στροφή της ναυτιλίας σε πιο «πράσινα» και φιλικά πλοία για το περιβάλλον. Χαρακτηριστικά είναι τα πρόσφατα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons που αναφέρονται στην πορεία ανάπτυξης του στόλου των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Οι αναλυτές του οίκου Clarksons εκτιμούν ότι μετά το 2025 ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος θα έχει περισσότερα πλοία μεταφοράς LNG από υπερδεξαμενόπλοια, τα επονομαζόμενα και VLCC.
Πρόκειται για εξέλιξη που αποτυπώνει τις τάσεις του παγκόσμιου ενεργειακού μείγματος, σύμφωνα με τις οποίες το φυσικό αέριο κατακτά χρόνο με τον χρόνο μέρος της αύξησης της ενεργειακής ζήτησης, η οποία σε άλλη περίπτωση θα κατευθυνόταν προς το πετρέλαιο.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλο και πιο πολλά πλοία μεταφοράς LNG να ναυπηγούνται προκειμένου να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση.
Η βάση δεδομένων των Clarksons δείχνει ότι ο ρυθμός των παραδόσεων νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG είναι τέτοιος, όπως και οι παραγγελίες, που το 2025 θα υπάρχουν στο νερό περισσότερα από τα VLCC που σήμερα ανέρχονται σε 837, σύμφωνα με στοιχεία της Vesseslvalue που επικαλείται το splash247.com.
Οι παραδόσεις νεότευκτων LNG Carriers το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2021 μετρούμενες σε μεταφορική ικανότητα έφτασαν τα 8 εκατ. κυβικά μέτρα, με τη συνολική μεταφορική ικανότητα του στόλου των LNG πλοίων να ξεπερνά για πρώτη φορά τα 100 εκατ. κυβικά μέτρα.
Φέτος οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG αυξήθηκαν κατά 78%, πραγματοποιώντας νέο ρεκόρ ως αποτέλεσμα των πολλών παραγγελιών που είχαν τοποθετηθεί το 2018, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός πλοίων LNG στο νερό να φτάνει τα 665.
Σύμφωνα με τους Clarksons, ο στόλος των LNG έχει αυξηθεί κατά 8% από την αρχή του 2021 και έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο 8% ετησίως από τις αρχές του 2014.
Συνολικά, χρειάστηκαν μόλις τριάμισι χρόνια για να αυξηθεί ο στόλος κατά 25 εκατ. κυβικά μέτρα, ο μισός χρόνος που χρειάστηκε για την προηγούμενη αύξηση 25 εκατ. κυβικών μέτρων το διάστημα 2010-2018, αντικατοπτρίζοντας τον βραδύτερο ρυθμό εκκίνησης έργων στις αρχές της δεκαετίας του 2010, ανέφερε ο βρετανικός ναυλομεσιτικός οίκος. Ο ναυλομεσιτικός οίκος ανέφερε ακόμη ότι σημειώνονται σημαντικές αλλαγές στη σύνθεση του στόλου εν μέσω των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων της τελευταίας δεκαετίας.
Ετσι τα πλοία με δίχρονες μηχανές διπλού καυσίμου αποτελούν τώρα το 20% του στόλου έναντι μόλις 3% στις αρχές του 2018, ενώ τα πλοία τύπου DFDE (dual fuel-diesel-electric) το 30% και το 37% του αποτελούν τα πλοία με ατμοστρόβιλο.
Επιπλέον το βιβλίο παραγγελιών LNG ως ποσοστό της χωρητικότητας του στόλου είναι το μεγαλύτερο ως ποσοστό του εν ενεργεία στόλου σε σύγκριση με όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους και φτάνει στο 25%, ενώ αναμένονται περαιτέρω παραγγελίες το αμέσως επόμενο διάστημα, συμπεριλαμβανομένης της παραγγελίας περίπου 100 πλοίων από το Κατάρ, για την οποία έχει κλείσει πολλά slots σε ναυπηγεία στη Νότια Κορέα και την Κίνα.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons